  • 11. Data: 2006-11-07 12:01:27
    Temat: Re: Jak mam to rozumieć?
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > To zależy co jest w tym PZP. Idz do gminy i poproś o wypis i wyrys z PZP
    > dla konkretnej działki.Kosztuje sto pare zł.
    > Tam będzie bardzo dokładnie napisane co można na tej ziemi postawić.

    Idz i nie płac tylko na miejscu sobie poczytaj. Ten wypis i wyrys na tym
    etapie (by dowiedziec sie co mozna a co nie mozna) nie jest do niczego
    potrzebny. Zarządej po prostu wględu do planu ZP

    Maja obowiązek udostepnic. wiele gmin juz nawet to robi w internecie.

    > Jak złożyłem wniosek o pozwolenie na budowę wraz ze wszystkimi potrzebnymi
    > uzgodnieniami to dopiero wtedy dowiedzialem sie ze moja dzialka budowlana
    > jest jeszcze nieodrolniona. Trzeba ją było tylko odrolnić...

    Jak sie odralnia to trzeba to robic z głową. Nie odralniac całosci !!!! bo
    po co (w przyszłosci mozna to zrobic) a tylko tyle ile potrzeba pod
    zabudowe. Nie musisz dzielic działki by odrolnic 500kw wystrczxy we wniosku
    o odrlonienie prosty rysunkek (prawie że odręczny) pokazujacy
    zagospodarowanie działki. U mnie to była jednak linia prosta i info - częśc
    zagospodarowana/ częśc niezagopodarowana

    Z tymi 500mkw jest istotne jesli grunty rolne sa klasy - bodaj - III lub
    lepszej dla gorszych gruntów ma to mniejsze znaczenie praktyczne.

    A.

  • 12. Data: 2006-11-07 12:06:44
    Od: "Marcin Danilczuk" <j...@N...gazeta.pl>

    KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał(a):

    > Roznica 20-50 zł na rok ? Chyba pies ... wiecej sie na piwo wydaje :)

    A jak wyliczyłeś, że 20-50 zł?? Mam kilka działek, za rolna płacę ok 100
    rocznie za hektar a za inną, budowlaną, co prawda atrakcyjniej położoną, ok.
    300 rocznie - za 1000 m kw.
    Czyli za budowlaną płacę 30-krotnie więcej.
    Nie wiadomo tez czy działka o której mowa jest aż tak mała żeby odrolnienie
    było gratis (5 arów to tylko 500 m kw), do tego dojdzie jeszcze z całą
    pewnością renta planistyczna.

  • 13. Data: 2006-11-07 12:43:46
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > A jak wyliczyłe?, że 20-50 zł?? Mam kilka działek, za rolna płacę ok 100

    Na wlasnym przykladzie ... mialem 14 arow rolnej, teraz mam 10 rolnej i 5
    budowlanej i płacę o ile pamietam chyba z 60-80 zł na rok za wszystko.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 14. Data: 2006-11-07 14:33:02
    Od: "Kajusia76" <k...@N...gazeta.pl>

    > Maja obowiązek udostepnic. wiele gmin juz nawet to robi w internecie.

    Dzięki za podpowiedzi,znalazłam w necie taki wniosek:
    http://um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.php?
    adres=368&kat=67

    o to chodzi?

    I jeszcze jedno pytanko: czy to Ty jako kupujący składałeś wniosek ?

  • 15. Data: 2006-11-07 15:24:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 7 Nov 2006 12:31:45 +0100, KrzysiekPP napisał(a):

    > Roznica 20-50 zł na rok

    A podatek od wzorstu wartości? Z tego co jakis czas temu czytalem, to mialo
    tak byc ze przy przeksztalceniu placi sie dodatkowy podatek.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2006-11-07 22:21:01
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 7 Nov 2006 14:33:02 +0000 (UTC), Kajusia76 napisał(a):

    > Dzięki za podpowiedzi,znalazłam w necie taki wniosek:
    > http://um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.php?
    adres=368&kat=67

    Podczas bytności w gminie sprawdź jeszcze tzw. mapę glebowo-rolniczą.
    Doda Ci to informację jakiej klasy, i jakiego pochodzenia są gleby -
    będziesz mogła z pomocą niżej podanego linku ocenić czy wyłączenie
    tego gruntu rolnego z produkcji rolnej na cele nierolnicze i nieleśne
    (np. pod budownictwo) będzie wymagało zgody _starosty_ (nie gminy!) i
    jakie ew. koszty poniesiesz. Np. dla gruntów rolnych klas niższych niż
    III pochodzenia mineralnego i VIz poch. organicznego zgoda nie jest
    wymagana, wyłącza właściciel. Za 1,00ha dość dobrego (i dlatego rzadko
    uzyskującego zgodę na zmianę przeznaczenia) gruntu rolnego klasy IVb
    poch. organicznego zapłacisz należność i opłaty roczne w sumarycznej
    wysokości ca 8880zł+8880zł (należność:250q żyta + 10 opłat rocznych
    każda w wysokości 10% należności). Dla działki budowlanej o pow.
    0,06-0,08ha będzie to odpowiednio mniej. Nie sądzę jednak byś trafiła
    na taki przypadek. Raczej obędzie się bez opłat.

    Oczywiście _przede wszystkim_ trzeba sprawdzić w ewidencji gruntów
    (starostwo zazwyczaj) rodzaj i klasę użytku na działce (np. RV, PsVI
    itp.), i jak Ci napisali inni: przeznaczenie w planie zagospodarowania
    (gmina).

    Obiecany link:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20041211266
    art. 11-14, zwróć uwagę na art. 12a

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2006-11-07 22:28:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Izabela Oporska wrote:
    > Witam,
    > chciałabym zapytac Was i opinię. Otórz sprzedajacy nieruchomość twierdzi, ze
    > ma do sprzedania ziemię rolną, za którą zresztą płaci podatek jak za ziemie
    > rolną. Tymczasem od pół roku obowiazuje w gminie nowy plan zagospodarowania,
    > gdzie ziemia ta ujęta pod zabudowę domków jednorodzinych. Dla mnie laika - to
    > jakis misz-masz.
    > Powiedzcie mi proszę - jaki jest faktycznie status tej ziemi? Rolna?
    > Budowlana?

    Jedno i drugie. W gminie, w miejscowym planie zagospodarowania
    przestrzennego, jest przeznaczona pod zabudowę jednorodzinną, ale w
    ewidencji gruntów w geodezji przy starostwie pozostaje jako ziemia pod
    produkcję rolną - i będzie taka, póki nie zaczniesz budować.