  • 1. Data: 2006-11-07 09:24:31
    Temat: Jak mam to rozumieć?
    Od: "Izabela Oporska" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    chciałabym zapytac Was i opinię. Otórz sprzedajacy nieruchomość twierdzi, ze
    ma do sprzedania ziemię rolną, za którą zresztą płaci podatek jak za ziemie
    rolną. Tymczasem od pół roku obowiazuje w gminie nowy plan zagospodarowania,
    gdzie ziemia ta ujęta pod zabudowę domków jednorodzinych. Dla mnie laika - to
    jakis misz-masz.
    Powiedzcie mi proszę - jaki jest faktycznie status tej ziemi? Rolna?
    Budowlana?

    Pzdr
    Kaja

  • 2. Data: 2006-11-07 09:41:34
    Temat: Re: Jak mam to rozumieć?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 7 Nov 2006 09:24:31 +0000 (UTC), Izabela Oporska napisał(a):

    > Powiedzcie mi proszę - jaki jest faktycznie status tej ziemi? Rolna?
    > Budowlana?

    Jeśli jest tak jak piszesz, to ziemia nadal pozostaje ziemią rolną, a Ty
    będąc jej nowym właścicielem możesz złożyć do gminy wniosek o
    przekształcenie jej z rolnej na budowlaną. Zyska na wartości,
    prawdopodobnie będziesz mogła ją podzielić, itp, itd. Pamiętaj jednak że
    takie przekształcenie kosztuje ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-11-07 09:42:37
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

> [...]
    > jakis misz-masz.
    > Powiedzcie mi proszę - jaki jest faktycznie status tej ziemi? Rolna?

    Co roku gmina przysyła rozliczenie w ktorym opisuje status działki. Na tej
    podstawie własciciel płaci podatek. Niech ci po prostu pokazą ostatnie
    dokumenty przysłane przez gminę. Poza tym to moze rzeczywiscie działka
    rolna z prawem do zabudowy.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 4. Data: 2006-11-07 09:53:14
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > prawdopodobnie będziesz mogła ją podzielić, itp, itd. Pamiętaj jednak że
    > takie przekształcenie kosztuje ;)

    Chyba cos pomyliles ? Do 5 ar jest bezpłatnie.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 5. Data: 2006-11-07 10:08:24
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Izabela Oporska" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:eipjcf$6bs$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > laika - to
    > jakis misz-masz.
    > Powiedzcie mi proszę - jaki jest faktycznie status tej ziemi? Rolna?

    To zależy co jest w tym PZP. Idz do gminy i poproś o wypis i wyrys z PZP
    dla konkretnej działki.Kosztuje sto pare zł.
    Tam będzie bardzo dokładnie napisane co można na tej ziemi postawić.

    Jak złożyłem wniosek o pozwolenie na budowę wraz ze wszystkimi potrzebnymi
    uzgodnieniami to dopiero wtedy dowiedzialem sie ze moja dzialka budowlana
    jest jeszcze nieodrolniona. Trzeba ją było tylko odrolnić...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2006-11-07 10:10:57
    Od: "Izabela Oporska" <k...@N...gazeta.pl>

    Poza tym to moze rzeczywiscie działka
    > rolna z prawem do zabudowy.

    Podsumowując:
    Zakładajac, ze grunty sa rolne, kupuję ziemię jako rolną i mogę się na niej
    budować?
    Ale! Ta ziemie ma 11 tys m kw, a moja działeczka czeka na wydzielenie.
    Podobno mozna dzielic grunty rolne ale na min 3 tys m.kw. Czyli reasumujac
    sprzedajacy najpierw powinien złożyć wniodek o odrolnienie do gminy w celu
    zmiany klasyfikacji gruntu a potem dopiero może dzielić na małe działki, tak?

  • 7. Data: 2006-11-07 10:19:47
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

> [...]
    > zmiany klasyfikacji gruntu a potem dopiero może dzielić na małe działki, tak?

    Zapytajcie sie w gminie ... jesli to działka rolna z prawem do zabudowy na
    całej jej powierzchni i bedzie mozna poszczególne działki uzbroic i wykonac
    dojazdy to gmina/starostwo najprawdopodobniej sie zgodzi na podział.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 8. Data: 2006-11-07 10:19:55
    Od: "Kajusia76" <k...@N...gazeta.pl>

    > Trzeba ją było tylko odrolnić...

    Bardzo dziękuję za infomacje, ale ostatnie trzy kropki sugerują że "tylko"
    nie było takie łatwe...poczytam na ten temat, ale jak mógłbyś podzielić sie
    cennymi doświadczeniami, w zakresie podjetych kroków to była bym wdzięczna.

  • 9. Data: 2006-11-07 10:54:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 7 Nov 2006 10:53:14 +0100, KrzysiekPP napisał(a):

    > Chyba cos pomyliles ? Do 5 ar jest bezpłatnie.

    A podatki to pies?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2006-11-07 11:31:45
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > A podatki to pies?

    Roznica 20-50 zł na rok ? Chyba pies ... wiecej sie na piwo wydaje :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl