    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    <5ffcc1ab$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <rtjj5r$prg$1@gioia.aioe.org>
    <5ffdc2c6$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtkial$pfn$1@gioia.aioe.org>
    <5ffe09cc$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm66i$kld$1@gioia.aioe.org> <5ffec5a2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmima$4ml$1@gioia.aioe.org> <5ffed981$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmoq3$132e$1@gioia.aioe.org>
    <5ffef811$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60041fce$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <600446d7$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <60045c41$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <60046250$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <xi4NH.1110$PKNd.627@fx28.ams1>
    <X...@1...0.0.1>
    <1uNNH.358545$bhed.249826@fx10.ams1>
    <60083e11$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <eZ5OH.253432$5Uid.151550@fx05.ams1>
    <6009189e$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 23 Jan 2021 02:46:36 GMT

    On 2021-01-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Złamanie spiralne, nockę na komisariacie za miastem, lokatę na 30
    > klocków... Niektórzy również pracę, bo wymagana jest niekaralność.

    Na złamanie spiralne nic nie poradzę, ale utrata pracy w wyuczonym
    zawodzie ze wszystkimi tego konsekwencjami z całą resztą potencjalnych
    finansowych konsekwencji jest dość porównywalna. Nie bawmy się w
    demagogię.

    > Nie. To że ci na górze sobie na to pozwalają wynika z tego, że zawsze
    > mają psy na społeczenstwo właśnie w formie policji.

    Bo tacy właśnie są ludzie i dlatego nie ma sensu się nad tym rozdrabniać.

    > Ale ja nie mówię, że nie. Po prostu jednoznacznie oceniam, że to co robi
    > to jest zwykłe zeszmacenie się i tyle.

    Obawiam się, ż to nie jest zeszmacenie a norma. Przynajmniej dla wielu.
    Jak inaczej wyjaśnić to nieustające poparcie dla wiadomej frakcji?

    > Problem w tym, że tak jak pisałem na ulicy nie gadam z waldkiem a
    > aspirantem waldemarem. To jest zresztą jeden z powodów dla którego w
    > małych miejscowościach nikogo raczej nie pałowała. Bo tam aspiranta
    > wademara wszyscy znają i waldek chodzi do sklepu, jego dziecko do szkoły.

    No masz racje. Zresztą policji chyba zawsze dotyczył społeczny ostratyzm
    co być może też dokłada się do tego wszystkiego.

    > Moim zdaniem każda praca w mundurze "ryje banie" nie ważne żołnierz,
    > policjant czy nawet strażak. Nawet jak ciecia na bramce ubierzesz w
    > mundur to czasami zaczyna mu odwalać;) Mam doświadczenia "pracowe" z
    > mundurowymi - łącznie z pogadankami "na fajku". To że działasz w
    > hierarchicznej strukturze po jakimś czasie rzeczywiście oducza większość
    > samodzielnego myślenia i wyrażania poglądów. Co więcej bardzo często

    Pewnie coś w tym jest, ale może to tylko taka maniera, a jak się czują
    na bardziej bezpiecznym gruncie to może są bardziej zwyczajni? Ponownie,
    nie mam jak oceniać, a na wystąpienie publiczne patrzę z dystansem.

    > po prostu stosuje instytucjonalną przemoc psychiczną. Dlatego jak młody
    > gada że chce być strażakiem to mu to staram się wybić z głowy - o ile
    > dam radę to do żadnej mundurówki nie pójdzie;)

    Sam chciałem być strażakiem a nawet Gierkiem. Myślę, że wyrośnie.

    --
    Marcin