  • Data: 2021-01-23 13:06:22
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z czego Twoim zdaniem wynika ta nie dosć, że pokutująca, to jakby
    > umacniająca się dalej opinia, że Policja w Polsce jest nastawiona na
    > karanie i czepianie się każdego g. aby ukarać (i pewnie przyplusować
    > szefostwu z rozmaitych powodów)? Serio pytam.

    Z tego, że osoby mające inne zdanie nie są specjalnie aktywne w mediach
    społecznościowych. Kilku wrzaskulców prowokujących Policję robi zadymę.
    Weź i sprawdź, ile jest tych osób, co to same dostały mandat za maseczkę
    i coś piszą. A ilu jest wrzeszczących, że Policja karze.

    To, ze podwładny wykonuję polecenia przełożonych i stara sie im
    przypodobać, to nie jest jakieś szczególnie odkrywcze. Wszędzie tak jest
    w każdej większej organizacji / instytucji. Tutaj próbuje się to
    przedstawiać, jako szczególnie naganne zachowanie. Ja tam nic dziwnego w
    tym nie widzę, że przełożony chciałby wyznaczać kierunki i zadania.

    Jakoś tych policjantów również rozliczać trzeba. Czy akurat rozliczanie
    po ilości mandatów, notatek i pouczeń jest najlepsze, to nie podejmuję
    się oceniać. Niby ja bym uważał, że najlepiej było by ich po ilości
    "obsłużonych" wykroczeń rozliczać, by nie było parcia na mandat, czy
    wniosek, ale z drugiej strony pewnie by wszyscy pouczali, bo najmniej
    pracy przy tym.

    Przełożonych wyższego szczebla rozlicza sie z innych "statystyk".
    Przykładowo Ruch Drogowy ma takie statystyki, jak ilość wypadków na
    danym terenie, ilość potrąconych pieszych itd. No ale nie możesz na
    podstawie tego kryterium oceniać poszczególnych patroli.

    Reasumując, to skoro pytasz o moje zdanie, to opinia, ze Policja
    nastawiona jest na karanie bierze sie stąd, że najgłośniej krzyczą
    ukarani. Ci, co ich pouczono, albo zgoła nie zauważono ich wykroczeń
    przecież nie będą wrzeszczeli, ze czują się szczególnie gorzej, bo
    zamiast mandatu dostali pouczenie.
    --
    Robert Tomasik