  • 1. Data: 2020-04-08 12:15:38
    Temat: Izba Dyscyplinarna ma natychmiast zawiesić działalność
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Polska zostaje zobowiązana do natychmiastowego zawieszenia stosowania
    przepisów dotyczących właściwości Izby Dyscyplinarnej Sądu Najwyższego w
    sprawach dyscyplinarnych sędziów" - nakazał w środę Trybunał w Luksemburgu.
    Postanowienie o zabezpieczeniu zapadło na wniosek Komisji Europejskiej i
    zawiesza stosowanie przepisów o Izbie Dyscyplinarnej - a tym samym
    działalność samej Izby.

    TSUE nakazał Polsce zawiesić stosowanie przepisu, który mówi o tym, że Izba
    Dyscyplinarna wchodzi w skład SN. I dwóch przepisów wyliczających sprawy,
    którymi może zajmować się izba. Zgodnie z postanowieniem ID nie będzie
    mogła rozpoznawać spraw ani w pierwszej ani w drugiej instancji. Toczące
    się postępowania mają pozostać zawieszone do czasu, aż TSUE rozpozna skargę
    Komisji Europejskiej na Polskę.

    "Podnoszone przez Komisję zarzuty dotyczące stanu faktycznego i prawnego
    uzasadniają zarządzenie środków tymczasowych" - uznał TSUE. Polska dostała
    miesiąc, by powiadomić Komisję, w jaki sposób wykonała "w pełni"
    orzeczenie. Za jego niewykonanie grożą wysokie kary finansowe. "

    https://wyborcza.pl/7,75398,25853772,tsue.html#sortB
    y:Popularity-Desc

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-04-08 12:23:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 Apr 2020 12:15:38 +0200, Olin napisał(a):

> [...]
    > sprawach dyscyplinarnych sędziów" - nakazał w środę Trybunał w Luksemburgu.

    No i wreszcie ktoś powiedział że król jest nagi. Bez Unii bylibyśmy już
    tam gdzie Turcja, z tysiącami oskarżonych czy aresztowanych pod byle
    pretekstem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2020-04-08 12:30:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 8 Apr 2020 12:23:42 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > No i wreszcie ktoś powiedział że król jest nagi. Bez Unii bylibyśmy już
    > tam gdzie Turcja, z tysiącami oskarżonych czy aresztowanych pod byle
    > pretekstem.

    Ale i w UE możemy być tam, gdzie Węgry, choć w nich więzienia (jeszcze) nie
    są zapełnione opozycjonistami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2020-04-08 12:42:29
    Temat: Re: Izba Dyscyplinarna ma natychmiast zawiesić działalność [Olin: zdecydował TSUE HGW na jakiej podstawie/teorii prawnej]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > miesiąc, by powiadomić Komisję, w jaki sposób wykonała "w pełni"
    > orzeczenie. Za jego niewykonanie grożą wysokie kary finansowe. "

    Napisz na jakiej postawie prawnej TSUE uznał że ma w tej sprawie kompetencje?

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2020-04-08 12:58:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 08 Apr 2020 12:42:29 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Napisz na jakiej postawie prawnej TSUE uznał że ma w tej sprawie kompetencje?

    Jestem jakimś biurem spełniania zachcianek?
    Zwróć się do DudaPomocy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2020-04-08 13:30:41
    Od: Runt <R...@a...org>

    W dniu 2020-04-08 o 12:42, A. Filip pisze:

    > Napisz na jakiej postawie prawnej TSUE uznał że ma w tej sprawie kompetencje?

    Na podstawie wyników głosowania! 1:27! ;-)))

    --
    Runt

    All's well that ends well.

  • 7. Data: 2020-04-08 14:31:35
    Temat: Re: Izba Dyscyplinarna ma natychmiast zawiesić działalność [Runt: a podstawie wyników głosowania! 1:27!]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Runt <R...@a...org> pisze:

    > Na podstawie wyników głosowania! 1:27! ;-)))

    Czyli to jest decyzja polityczna a nie prawna _twoim zdaniem_ ?

    Nawet ironia potrafi sugerować wiele.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2020-04-08 14:32:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Runt" napisał w wiadomości grup
    >Na podstawie wyników głosowania! 1:27! ;-)))

    A ten 1 to kto ?

    J.

  • 9. Data: 2020-04-08 14:40:52
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A ten 1 to kto ?
    >
    > J.

    Ten, kto myślał, że to Eurowizja i nie można głosować na swojego (c)
    Kabaret Skeczów Męczących.

    ;)

  • 10. Data: 2020-04-08 14:55:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Twoje komuchy prowadziły nas tam gdzie Kuba, esbeku.
    Fajnie było na delegacjach do "bratnich towarzyszy"?

    -----
    > Ale i w UE możemy być tam, gdzie Węgry, choć w nich więzienia nie są zapełnione
    opozycjonistami.