  • 21. Data: 2012-11-24 01:35:25
    Temat: Re: Intrum Justitia Atakuje
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.11.2012 00:01, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
    [ciach]

    > I to wszystko zawarte było w 50acdce5$...@n...home.net.pl ?
    >
    > A mnie się zdawało, że tam tyle było konkretów:
    >
    > "Koszta zasądzone... teraz mam poczekać na uprawomocnienie i wezwać
    > powoda do zapłaty? Czy też sąd odliczy to od "zaliczki" zapłaconej
    > sądowy przez powoda?"

    I czego nie zrozumiałeś w powyższym pytaniu, że wywołało to u ciebie
    przymus wypytania o kwotę sporu i szczegóły umowy?

    > A może jednak masz problem z pisaniem tak, by czytelnik zrozumiał ?

    Raczej ty masz problem z trzymaniem się tematu i pretensje o to do innych.

    > Dla mnie - EOT, polemika z tobą jest równie prawdopodobna jak
    > polemika z świnią o gwiazdach (sprawdź czemu) ...

    Świń szukaj wśród swoich kolegów.

  • 22. Data: 2012-11-24 01:50:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.11.2012 00:49, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > Nie zrozumiałeś. Jestem. Problemem są wierzytelności "wątpliwe", sporne
    > etc ... po prostu zdarzy się raz na jakiś czas obrączka piekarza w
    > bochenku ...
    >
    > No i kupujesz chleb, i masz tam fierfścionek ... Pojawia się art w
    > prasie, że znalazłeś i połamałeś sobie zęby ... a potem Lawa pisze, że
    > to standard, że w każdym chlebie jest albo pierścionek, albo paznokieć,
    > albo gówno ...

    Idiotyczne porównanie. Na dobry chleb nikt nie narzeka. Na windykację
    ludzie narzekają zawsze, bo w ich odczuciu zawsze jest zła.

    Czyli pojawiające narzekania są reprezentatywną próbką statystyczną dla
    ogółu biznesu windykatorzyn pewnej klasy.

    > Piję do tego- że zdarzają "się wtopy", których NIE DA SIĘ UNIKNĄĆ.

    To nie są wtopy tylko biznesplan - akceptują kupowanie takich "wtop" i
    dlatego czekają do przedawnienia.

    Przynajmniej niektóre firmy.

    > Nadużyciem jest snucie opinii, że jak się trafi - to oznacza, że to jest
    > standard. I z tym poglądem polemizuję.

    Nie będę wnikał, co ciebie tak na prawdę motywuje do zaklinania
    rzeczywistości, ale jeśli w przypadku tego typu firm (tzn. nie tyle
    windykacyjnej, ale windykacyjnej rutynowo skupującej wątpliwe
    należności) jeśli tylko pojawia się wołanie o pomoc "ratujcie! ściga
    mnie windykator!" i w co najmniej 9 przypadkach na 10 w razie sądu
    sprawę z miejsca rozwiązuje przedawnienie, to jednak o czymś to
    świadczy. Zwłaszcza jeśli praktycznie zawsze te nieprzedawnione nie
    budzą wątpliwości dłużnika (który chce tylko zminimalizować koszta) - w
    przeciwieństwie do przedawnionych.

    I nie tylko ja to zauważam.

    Poszperaj sobie w archiwum.

  • 23. Data: 2012-11-24 02:00:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z chęcią skorzystam z rady - jak weryfikować przy zakupie masowym, kiedy
    > wierzyciel pierwotny oświadcza, że wszystko jest cacy.

    No jak sprzeda nieistniejacyt dług, to popełnia oszustwo. Już pomijam fakt,
    że w takim wypadku sprzedający ma nierzetelne księgi, skoro ma w nich
    nieistniejące zobowiazania po stronie aktywó zaksięgowane.

    > Zero złośliwości z mojej strony - po prostu z chęcią wdrożę w życie,
    > jeśli propozycja będzie rozsądna.

    Rządać dokumentów, a nie jedynie bazy danych. W zasadzie kupywać długi
    wymagalne.

  • 24. Data: 2012-11-24 02:11:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-24 02:00, Robert Tomasik pisze:
    > Rządać dokumentów, a nie jedynie bazy danych. W zasadzie kupywać długi
    > wymagalne.

    Masz raczej "bardzo nikłe połączenie z rzeczywistością i realiami". Tzn.
    bez względu na to, jak tupać będą grupowi teoretycy, życie toczy się
    inaczej i należy to przyjąć do wiadomości.

    > No jak sprzeda nieistniejacyt dług, to popełnia oszustwo

    Niespecjalnie. Cena wierzytelności poniżej nominału istnieje między
    innymi właśnie dlatego.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2012-11-24 02:18:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Masz raczej "bardzo nikłe połączenie z rzeczywistością i realiami". Tzn.
    > bez względu na to, jak tupać będą grupowi teoretycy, życie toczy się
    > inaczej i należy to przyjąć do wiadomości.

    Ależ ja wiem, jaka jest praktyka. Osobiście ejstem zdania, że niestety w
    tym zakresie brakuje stosownego unormowania prawnego. W mojej ocenie
    należałoby skorygować stan prawny poprzez zobowiazanie sądu do badania Z
    URZĘDU, czy roszczenie nie jest przedawnione, a nie na wniosek pozwanego.
    No bo to moim zdaniem na zdrowy rozsądek bezsens i liczenie na ludzką
    niewiedzę albo jakieś wyzyskanie braku reakcji.

    > Niespecjalnie. Cena wierzytelności poniżej nominału istnieje między
    > innymi właśnie dlatego.

    Ale nie jest zerowa.

  • 26. Data: 2012-11-24 02:33:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > P.S. 500 000 do pozwania w jeden dzień to nie problem, zapcha się
    > wszystko (epu, cba, etc), ale nie windykator ...

    Jest w tym wiele racji, ale przecież nawet automatycznie da się sporo
    takich ziółek odfiltrować. Spokojnie można odfiltrować należności
    przedawnione. Pewnie ludzie by częśćiej odpowiadali windykatorom i
    wyjaśniali te rozbieżności, gdyby nie praktyka, ze jak raz odpwoiesz, to i
    tak nikt tej odpowiedzi nie czyta, nie weryfikuje, tylko dalej wali w
    bęben, bo gość sie przejął. Po trzecie windykacja powinna brać długiw
    takim stanie, by ewentualnie mogła iść do sądu, czy komornika. A zatem nie
    tylko bazę danych, ale i dokumenty. Kopie faktur przykładowo - choćby
    skany. I pisząc do rzekomego dłużnika należałoby podać, o co tu dokąłdnie
    chodzi. A ja się spotkałem z takimi kretynizmami, ze ejst napisany tylko
    pierwotny dłużnik i kwota. Pal sześ, jak to dziesiątki tysiecy, bo dłużnik
    jest przeważnie w stanie to skojarzyć. Ale jak zarządają zwrotu 68,15 zł
    dla TP Sa, to wymyśl, o który im rachunek może chodzić?

  • 27. Data: 2012-11-24 08:30:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-24 02:18, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > pozwanego. No bo to moim zdaniem na zdrowy rozsądek bezsens i liczenie
    > na ludzką niewiedzę albo jakieś wyzyskanie braku reakcji.

    Kolejny przepis do łatwego obejścia - wskazywanie siebie jako świadka i
    zeznawanie, że pozwany uznał dług ustnie.

    > Ale nie jest zerowa.

    Bo i nie wszystkie wierzytelności w pakiecie mają wartość "0".

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2012-11-24 09:49:51
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 24.11.2012 08:30, Liwiusz pisze:

    > Kolejny przepis do łatwego obejścia - wskazywanie siebie jako świadka i
    > zeznawanie, że pozwany uznał dług ustnie.

    Nie zgadzam się co do tego, że "łatwa". KK coś wspomina o fałszywych
    zeznaniach.
    Bo na przykład ja mam świadka, że pożyczyłeś mi 1'000 złotych, mam zatem
    iść do sądu, czy sam oddasz?

    Pozdr.!
    (D)

  • 29. Data: 2012-11-24 10:03:59
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 08:30:08 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Kolejny przepis do łatwego obejścia - wskazywanie siebie jako świadka i
    > zeznawanie, że pozwany uznał dług ustnie.

    Więc lepiej iść o krok dalej: w stosunkach przedsiębiorca-osoba fizyczna
    niemożna dochodzić długów przedawnionych. 3 lata to chyba dość na
    zidentyfikowanie dłużnika i pozwanie go.

  • 30. Data: 2012-11-24 10:18:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Określ kto jest klientem.
    >
    > Cedent/cesjonariusz/dłużnik ?

    z punktu widzenia nieistniejacego dluznika.