  • Date: Sat, 24 Nov 2012 01:50:21 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Intrum Justitia Atakuje

    W dniu 24.11.2012 00:49, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > Nie zrozumiałeś. Jestem. Problemem są wierzytelności "wątpliwe", sporne
    > etc ... po prostu zdarzy się raz na jakiś czas obrączka piekarza w
    > bochenku ...
    >
    > No i kupujesz chleb, i masz tam fierfścionek ... Pojawia się art w
    > prasie, że znalazłeś i połamałeś sobie zęby ... a potem Lawa pisze, że
    > to standard, że w każdym chlebie jest albo pierścionek, albo paznokieć,
    > albo gówno ...

    Idiotyczne porównanie. Na dobry chleb nikt nie narzeka. Na windykację
    ludzie narzekają zawsze, bo w ich odczuciu zawsze jest zła.

    Czyli pojawiające narzekania są reprezentatywną próbką statystyczną dla
    ogółu biznesu windykatorzyn pewnej klasy.

    > Piję do tego- że zdarzają "się wtopy", których NIE DA SIĘ UNIKNĄĆ.

    To nie są wtopy tylko biznesplan - akceptują kupowanie takich "wtop" i
    dlatego czekają do przedawnienia.

    Przynajmniej niektóre firmy.

    > Nadużyciem jest snucie opinii, że jak się trafi - to oznacza, że to jest
    > standard. I z tym poglądem polemizuję.

    Nie będę wnikał, co ciebie tak na prawdę motywuje do zaklinania
    rzeczywistości, ale jeśli w przypadku tego typu firm (tzn. nie tyle
    windykacyjnej, ale windykacyjnej rutynowo skupującej wątpliwe
    należności) jeśli tylko pojawia się wołanie o pomoc "ratujcie! ściga
    mnie windykator!" i w co najmniej 9 przypadkach na 10 w razie sądu
    sprawę z miejsca rozwiązuje przedawnienie, to jednak o czymś to
    świadczy. Zwłaszcza jeśli praktycznie zawsze te nieprzedawnione nie
    budzą wątpliwości dłużnika (który chce tylko zminimalizować koszta) - w
    przeciwieństwie do przedawnionych.

    I nie tylko ja to zauważam.

    Poszperaj sobie w archiwum.