  • 1. Data: 2003-03-24 09:01:56
    Temat: Ile ma czasu prokuratura na odpowiedź?
    Od: Stuszah <S...@w...pl>

    Złożyłem do prokuratury rejonowej doniesienie o popełnieniu
    przestępstwa przez policjanta, minął już miesiąc i nie dostałem żadnej
    informacji czy przyjeli mój wniosek czy odawlili. Jaki mają termin na
    podjęcie decyzji? Czy muszą mnie powiadomić?

    Pozdrawiam

    Stuszah

  • 2. Data: 2003-03-24 10:16:40
    Temat: Re: Ile ma czasu prokuratura na odpowied??
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Stuszah wrote:
> [...]
    > informacji czy przyjeli mój wniosek czy odawlili. Jaki mają termin na
    > podjęcie decyzji? Czy muszą mnie powiadomić?

    6 tygodni - po ich upływie możesz składać zażalenie, muszą powiadomić
    art.304-306 kpk

    KG

  • 3. Data: 2003-03-26 20:19:08
    Temat: Re: Ile ma czasu prokuratura na odpowied?? (was: Ile ma czasu prokuratura na odpowiedź?)
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    On Mon, 24 Mar 2003 10:01:56 +0100, Stuszah wrote:

    > Złożyłem do prokuratury rejonowej doniesienie o popełnieniu
    > przestępstwa przez policjanta, (...)

    Zakładam, że złożony został pisemnie zgodnie z wymogami art. 119 kpk
    (wymogi formalne pisma procesowego) lub też ustnie do protokołu, czyli że
    zawiadomienie to jest skuteczne prawnie.

    > (...) Jaki mają termin na
    > podjęcie decyzji?

    Wydanie postanowienia o wszczęciu/odmowie wszczęcia śledztwa/dochodzenia
    (nie wiem o jakie przestępstwo chodzi) powinno być wydane "niezwłocznie"
    (art. 305 par. 1 kpk), a więc bez zbędnej zwłoki (termin nie jest dokładnie
    określony). W przypadku potrzeby uzupełnienia danych zawartych w
    zawiadomieniu albo sprawdzenia faktów w tym zakresie przeprowadza się tzw.
    czynności sprawdzające i wtedy postanowienie o wszczęciu/odmowie wszczęcia
    poweinno być wydane w ciągu 30 dni od złożenia zawiadomienia (art. 307 par.
    1 kpk)

    Dla składającego zawiadomienie kluczowy jest natomiast art. 306 par. 3 kpk
    "Jeżeli osoba lub instytucja, która złożyła zawiadomienie o przestępstwie,
    nie zostanie w ciągu 6 tygodni powiadomiona o wszczęciu albo odmowie
    wszczęcia śledztwa lub dochodzenia, może wnieść zażalenie do prokuratora
    nadrzędnego albo powołanego do nadzoru nad organem, któremu złożono
    zawiadomienie".

    > Czy muszą mnie powiadomić?
    Tak (art. 305 par. 4 kpk)

    --