  • 1. Data: 2003-03-24 09:24:55
    Temat: Kapital poczatkowy do przyszlej emerytury
    Od: "Kasia" <S...@S...NO.pl>

    Witam

    W mojej firmie kadrowa wywiesila ogloszenie, ze dla potrzeb wyliczenia
    kapitalu poczatkowego nalezy dostarczyc _oryginaly_ dokumentow
    potwierdzajacych zatrudnienie (swiadectwa pracy, ksiazeczki wojskowe,
    zaswiadczenie o pobieraniuzasilkow dla bezrobotnych, itp.) Jak sie
    dowiedzialem _oryginaly_ tych dokumentow zostana przekazane do PZU w celu
    wyliczenia kapitalu jw, a nastepnie zwrocone nam listem poleconym przez PZU.

    Zdziwienie moje budzi to, ze trzeba oddac na czas blizej nieokreslony
    oryginaly dokumentow ktore moga sie okazac mi potrzebne w tym okresie (np.
    poszukiwanie pracy), no i co sie stanie jezeli PZU zwyczajnie je zgubi.

    W zwiazku z tym mam pytanie czy na pewno to musza byc _oryginaly_ a nie nap.
    kserokopie? Mile widziana podstawa prawna:)
    Prosze o odpowiedz na grupe.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia

  • 2. Data: 2003-03-24 10:05:27
    Temat: Re: Kapital poczatkowy do przyszlej emerytury
    Od: "Justyna" <j...@o...pl>

    Kasia <S...@S...NO.pl> wrote:
    > Witam

    Chyba ZUS, nie PZU. :-)

    mspanc

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna K.

  • 3. Data: 2003-03-24 11:14:26
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    ZUS nie trzyma długo. Odsyła listem poleconym. Jeżeli się obawiasz o
    dokumenty, należy zażądać potwierdzenia.
    W moim przypadku ZUS zażądała książeczkę ubezpieczeniową, jakoś przeżyłam
    bez choroby czas przetrzymywania w Zusie.
    Pozdrawiam Teresa

  • 4. Data: 2003-03-24 12:31:30
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kasia" <S...@S...NO.pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > W mojej firmie kadrowa wywiesila ogloszenie...

    Do mnie wróciły i nie zginęły na szczęście.

  • 5. Data: 2003-03-24 17:00:58
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "Kasia" <S...@S...NO.pl> wrote in message

    ZUS wymaga oryginałów, podstawy prawnej nie znam. Samodzielnie składałam
    dokumenty /mała firma/ więc poprosiłam o potwierdzenie na kserokopiach, że
    oryginały mi zabrano. Teraz czekam na zwrot, ale to dopiero 2 tygodnie.

    Wiewióra

  • 6. Data: 2003-03-25 05:57:11
    Od: "Kasia" <S...@S...NO.pl>

    Użytkownik "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oryginały mi zabrano. Teraz czekam na zwrot, ale to dopiero 2 tygodnie.

    Dziekuje Wszystkim bardzo za odpowiedzi:)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia