    From: Obywatel RP <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile czasu na odpowiedź ma urzędnik?
    Date: Sat, 21 Feb 2009 12:14:59 -0800 (PST)

    > Ile czasu na odpowiedź ma urzędnik?

    Organy obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki. Oznacza to,
    że w zasadzie wszystkie sprawy powinny być załatwiane niezwłocznie.
    Jedynie w niektórych przypadkach, dopuszczalny jest dłuższy termin.
    Jeżeli dobrze zrozumiałem, w Twoim przypadku chodzi o postępowania
    odwoławcze, w takim przypadku sprawa powinna być załatwiona w
    nieprzekraczalnym, miesięcznym terminie.

    > Czy czas liczy się do momentu podjęcia decyzji czy do dostarczenia do odpowiedniej
    osoby?

    Pod pojęciem załatwienia sprawy należy rozumieć wyjaśnienie stanu
    faktycznego, wydanie dycyzji i jej doręczenie stronie. Oczywistym
    wydaje się więc, że czas liczy się do momentu doręczenia decyzji
    stronie. Wziąć jednak należy pod uwagę, że doręczenie nie jest tożsame
    z "dostarczeniem do odpowiedniej osoby". Za moment o który pytasz
    słusznym wydaje mi się uznanie dnia wysłania decyzji. Oczywiście
    istotne są dalsze kroki organy w sytuacji, gdy decyzja nie została
    doręczona skutecznie.

    pozdrawiam