  • 1. Data: 2009-02-21 09:19:06
    Temat: Ile czasu na odpowiedź ma urzędnik?
    Od: "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl>

    Ile czasu na odpowiedź ma urzędnik? Pod koniec października 2008 roku złożyłem
    odwołanie od decyzji Urzędu Miasta i Gminy w Krakowie. Dotychczas nie otrzymałem
    żadnej formalnej odpowiedzi (jedynie informację od jednego z urzędników, że
    decyzja została podjęta) na piśmie.
    Czy jest jakieś ograniczenie czasowe narzucające otrzymanie odpowiedzi? Czy czas
    liczy się do momentu podjęcia decyzji czy do dostarczenia do odpowiedniej osoby?
    Nie wiem czy w takich wypadkach obowiązuje zasada, że jeżeli w określonym czasie
    nie mam informacji to odwołanie zostało zaakceptowane.

    Pozdrawiam
    B.Z.

    --
    http://bolivar.cal.pl

  • 2. Data: 2009-02-21 20:14:59
    Temat: Re: Ile czasu na odpowiedź ma urzędnik?
    Od: Obywatel RP <j...@g...com>

    > Ile czasu na odpowiedź ma urzędnik?

    Organy obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki. Oznacza to,
    że w zasadzie wszystkie sprawy powinny być załatwiane niezwłocznie.
    Jedynie w niektórych przypadkach, dopuszczalny jest dłuższy termin.
    Jeżeli dobrze zrozumiałem, w Twoim przypadku chodzi o postępowania
    odwoławcze, w takim przypadku sprawa powinna być załatwiona w
    nieprzekraczalnym, miesięcznym terminie.

    > Czy czas liczy się do momentu podjęcia decyzji czy do dostarczenia do odpowiedniej
    osoby?

    Pod pojęciem załatwienia sprawy należy rozumieć wyjaśnienie stanu
    faktycznego, wydanie dycyzji i jej doręczenie stronie. Oczywistym
    wydaje się więc, że czas liczy się do momentu doręczenia decyzji
    stronie. Wziąć jednak należy pod uwagę, że doręczenie nie jest tożsame
    z "dostarczeniem do odpowiedniej osoby". Za moment o który pytasz
    słusznym wydaje mi się uznanie dnia wysłania decyzji. Oczywiście
    istotne są dalsze kroki organy w sytuacji, gdy decyzja nie została
    doręczona skutecznie.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-02-21 20:39:06
    Od: "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl>

    Dziękuję za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa.
    Czy jeżeli nie mam odpowiedzi od ponad trzech miesięcy to nie należy uznać, że
    odwołanie zostało przyjęte?

    Pozdrawiam
    B.Z.

    --
    http://bolivar.cal.pl

  • 4. Data: 2009-02-21 20:49:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    B.Z. wrote:
    > Dziękuję za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Nurtuje mnie jeszcze jedna
    > sprawa. Czy jeżeli nie mam odpowiedzi od ponad trzech miesięcy to nie
    > należy uznać, że odwołanie zostało przyjęte?

    Nie. Mozesz się poskarżyć wyżej na bezczynność. Patrz kancelaria
    premiera ostatnimi czasy.

  • 5. Data: 2009-02-21 23:57:50
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Nie. Mozesz się poskarżyć wyżej na bezczynność. Patrz kancelaria premiera
    > ostatnimi czasy.

    w sprawie szczególnie skomplikowanej organ odwoławczy ma 2 miesiące....
    Jeśli to organ podatkowy (Izba skarbowa) to powinni wydać postanowienie o
    nowym terminie załatwienia sprawy (inne organy też) i podać przyczynę
    takiego stanu rzeczy.

    poskarżyć sie na bezczynność organu trzeba tak jak pisać poprzednik