eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Gwarancje
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2003-01-24 21:29:08
    Temat: Gwarancje
    Od: "Jacek" <s...@p...com>

    Klient oddajac sprzet do naprawy , oczekuje, iz bedzie on naprawiony w ciagu
    14 dni.
    Hurtownia jednak otrzymuje wadliwy towar dzien pozniej, czasem musi wyslac
    go do producenta i nierzadko trwa to ponad 3 tygodnie. Oczywiscie wszystko
    skupia sie na niewinnym sprzedawcy.
    Jak wygladaja zobowiazania gwarancyjne hurtowni wobec swoich klientow
    (sprzedawcow sprzetu komputerowego) ?

    Pozdrawiam
    Jacek




  • 2. Data: 2003-01-24 23:32:31
    Temat: Re: Gwarancje
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jacek napisa_(a):
    >
    > Klient oddajac sprzet do naprawy , oczekuje, iz bedzie on naprawiony w ciagu
    > 14 dni.
    > Hurtownia jednak otrzymuje wadliwy towar dzien pozniej, czasem musi wyslac
    > go do producenta i nierzadko trwa to ponad 3 tygodnie. Oczywiscie wszystko
    > skupia sie na niewinnym sprzedawcy.
    > Jak wygladaja zobowiazania gwarancyjne hurtowni wobec swoich klientow
    > (sprzedawcow sprzetu komputerowego) ?

    Są takie jaka jest umowa między sprzedawcą a hurtownią będąca podstawą
    przekazywania sprzętu do naprawy do hurtowni. Możliwa jest też rękojmia
    - art. 556-576 kc, ale należy zwrócić uwagę na art.558 przewidujący
    możliwość jej wyłączenia. W nowej ustawie o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej przewidziane jest odszkodowanie, którego może
    dochodzić sprzedawca, który odpowiadał wobec konsumenta od
    któregokolwiek ze wcześniejszych z ogniw łańcuszka sprzedaży (art.12),
    pół roku przedawnienia.

    KG

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1