  • 181. Data: 2004-03-21 18:10:47
    Temat: Re: Gwa3t - czy mo?na jeszcze co? zrobia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:c3jvbq$r8i$6@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czyli jeśli "dobry obywatel" przyjdzie złożyć zawiadomienie
    > np. do komendy, to wygarnąć mu z kaczego repertuaru
    > "spieprzaj dziadu"?
    >
    > Oczywiście chromolę ten ten jego "obywatelski obowiązek",
    > ale gdy policjant nie przyjmie od niego zawiadomienia,
    > to ma prokuratora na karku.
    > Jasne jest, że następnym krokiem (a jeśli to możliwe -
    > równoczesnym) jest zapytanie "pokrzywdzonej", czy
    > w ogóle jest pokrzywdzoną.

    Otóż to właśnie. Zawiadomienie przyjąć i za... do pokrzywdzonej, czy w
    ogóle wie o czymś takim. Zresztą tak naprawdę, to w praktyce zawiadomienie
    o zgwałceniu pochodzące od osoby postronnej, poza załóżmy najbliższą
    rodziną do pokrzywdzonej (-go) to rzadkość. Ja przypominam się za
    kilkanaście lat kariery zaledwie kilka takich zdarzeń, ale to byli z
    reguły po prostu przypadkowi świadkowie, którzy udzielili napadniętej
    pomocy i formalne zawiadomienie pochodziło i tak od samej zainteresowanej.

  • 182. Data: 2004-03-21 18:30:33
    Temat: Re: Gwałt - czy można jeszcze coś zrobić
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 21. marca 2004 11:57 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcyś:

    > To jaki będzie wyrok?

    Umorzenie z braku dowodów?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 183. Data: 2004-03-21 22:34:57
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > Umorzenie z braku dowodów?

    A podstawa prawna do takiego umorzenia?

  • 184. Data: 2004-03-21 22:36:51
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

    > Nie muszę. Nieudowodnione oskarżenie jest fałszywym oskarżeniem.

    Połowa prokuratorów siedziałaby w pierdlu.
    Każdy uniewinniający wyrok = wyrok dla prokuratora?

  • 185. Data: 2004-03-21 22:42:40
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    > reguły po prostu przypadkowi świadkowie, którzy udzielili napadniętej
    > pomocy i formalne zawiadomienie pochodziło i tak od samej zainteresowanej.

    Co do zgwałceń - zgoda.
    Ale teraz modna jest przemoc w rodzinie
    i tu wykazuje się wielu gorliwych "obywateli",
    którzy mają mało własnych problemów albo
    za dużo czasu.
    Często jest tak, że "pokrzywdzona" z art. 207 kk
    miałaby ochotę raczej poznęcać się na tym, który
    złożył donos bez jej wiedzy.
    Tu sprawa jest gorsza, bo przestępstwo ścigane
    z urzędu, a przy obecnej histerii medialnej na tym
    punkcie prokurator tak łatwo nie zaklepie umorzenia,
    nawet gdy pokrzywdzona nie czuje się pokrzywdzoną.

  • 186. Data: 2004-03-22 10:46:28
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    "Roman G." napisał(a):

    > Bardzo jestem ciekaw Twojego dowodu na to, że opieka w tym przypadku była
    > sprawowana nieprawidłowo, niestarannie i że ten brak staranności właśnie
    > doprowadził do popełnienia przestępstwa.

    To bylo tylko przypuszczenie...:) Bardzo czesto w takich wypadkach
    okazuje sie, ze opieka rodzicielska pozostawia b. wiele do zyczenia....
    pzdr
    A.

  • 187. Data: 2004-03-22 14:31:03
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Sun, 21 Mar 2004 23:34:57 +0100, Marcyś <m...@x...pl> wrote:

    >A podstawa prawna do takiego umorzenia?

    Czy mam jeszcze pare razy zrobic copy paste?

    art. 17 mowilby ze sie umarza i sie umarza, ale jak jest rozprawa to
    jak byk jest art. 414

    Art. 414.
    1. W razie stwierdzenia po rozpoczęciu przewodu sądowego okoliczności
    wyłączającej ściganie lub danych przemawiających za warunkowym
    umorzeniem postępowania, sąd wyrokiem umarza postępowanie albo umarza
    je warunkowo. Jednakże w razie stwierdzenia okoliczności wymienionych
    w art. 17 § 1 pkt 1 i 2 sąd wydaje wyrok uniewinniający, chyba że
    sprawca w chwili czynu był niepoczytalny.

    Paul icq 325435693
    "Nobody rules these streets at night like me, the atomic punk"

  • 188. Data: 2004-03-22 16:03:28
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Paul wrote:

    > Czy mam jeszcze pare razy zrobic copy paste?

    pare razy to nie wiem czy dla wszystkich wystarczy ;)

    KG

  • 189. Data: 2004-03-23 14:51:49
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Paul" <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w art. 17 § 1 pkt 1 i 2 sąd wydaje wyrok uniewinniający, chyba że
    > sprawca w chwili czynu był niepoczytalny.

    Brak dowodów winy jest oklicznością wyłączającą ściganie,
    czy przemawiającą za warunkowym umorzeniem?
    Bo według mnie przy braku dowodów winy
    sąd wyda wyrok uniewinniający.

  • 190. Data: 2004-03-23 16:27:05
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Tue, 23 Mar 2004 15:51:49 +0100, Marcyś <m...@x...pl> wrote:

    >Bo według mnie przy braku dowodów winy
    >sąd wyda wyrok uniewinniający.

    Musialby dzialac sad, a nie jeszcze prokurator. Sad musialby
    rozpoczac rozprawe glowna. Art 414 ma wtedy zastosowanie.