    From: Marcyś <m...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwa3t - czy mo?na jeszcze co? zrobia
    Date: Sun, 21 Mar 2004 23:42:40 +0100
    <c3a0pf$17n7$2@mamut.aster.pl> <c3a30l$t0l$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c3a9li$1gq9$2@mamut.aster.pl> <c3aan3$c53$1@inews.gazeta.pl>
    <c3ahgk$d2s$3@inews.gazeta.pl> <c3aphp$230c$3@mamut.aster.pl>
    <c3aqeg$ftb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c...@4...com> <c3d6jc$14o$6@news.onet.pl>
    <c3drcv$eo4$1@atlantis.news.tpi.pl> <c3fvf6$a4a$6@news.onet.pl>
    <c3gbcn$n3p$1@nemesis.news.tpi.pl> <c3jvbq$r8i$6@atlantis.news.tpi.pl>
    <c3kpju$rr8$4@news.onet.pl>

    news:c3kpju$rr8$4@news.onet.pl...

    > Otóż to właśnie. Zawiadomienie przyjąć i za... do pokrzywdzonej, czy w
    > ogóle wie o czymś takim. Zresztą tak naprawdę, to w praktyce zawiadomienie
    > o zgwałceniu pochodzące od osoby postronnej, poza załóżmy najbliższą
    > rodziną do pokrzywdzonej (-go) to rzadkość. Ja przypominam się za
    > kilkanaście lat kariery zaledwie kilka takich zdarzeń, ale to byli z
    > reguły po prostu przypadkowi świadkowie, którzy udzielili napadniętej
    > pomocy i formalne zawiadomienie pochodziło i tak od samej zainteresowanej.

    Co do zgwałceń - zgoda.
    Ale teraz modna jest przemoc w rodzinie
    i tu wykazuje się wielu gorliwych "obywateli",
    którzy mają mało własnych problemów albo
    za dużo czasu.
    Często jest tak, że "pokrzywdzona" z art. 207 kk
    miałaby ochotę raczej poznęcać się na tym, który
    złożył donos bez jej wiedzy.
    Tu sprawa jest gorsza, bo przestępstwo ścigane
    z urzędu, a przy obecnej histerii medialnej na tym
    punkcie prokurator tak łatwo nie zaklepie umorzenia,
    nawet gdy pokrzywdzona nie czuje się pokrzywdzoną.