  • 31. Data: 2018-09-04 14:16:50
    Temat: Re: Grodzenie ulic teren prywatny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A teraz miasto kazdy placyk sprzeda i sie zaczynaja klopoty ...

    I w tym jest problem, a nie w grodzeniu prywatnej włąsności.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2018-09-04 14:56:01
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 10:29, Akarm pisze:

    > Ja sobie nie wyobrażam sytuacji, w której ktoś mógłby mi nakazać
    > przepuszczanie chętnych przez moje podwórko. Nawet jeśli wybudowałem
    > sobie przez nie drogę, i to z chodnikiem.
    > Co prawda, czerwona hołota tak by chciała, ale mam nadzieję, że (mimo
    > usilnych dążeń) już te czasy nie wrócą.

    Niech na całym świecie wojna,
    byle polska wieś zaciszna,
    byle polska wieś spokojna.

    Czyli: Cham chamem, na wieki wieków, amen!

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 33. Data: 2018-09-04 17:02:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-09-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I w tym jest problem, a nie w grodzeniu prywatnej włąsności.

    Takze w tym, ze miasto sie nie zastanawia jak sprzedaje.

    J.

  • 34. Data: 2018-09-04 19:07:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > sobie przez nie drogę, i to z chodnikiem.
    > Co prawda, czerwona hołota tak by chciała, ale mam nadzieję, że (mimo

    Ale już wyobrażasz sobie bez problemu, żeby łazić po terenie spółdzielni
    mieszkaniowej, której członkiem nie jesteś i korzystać z ich placów zabaw?

    A wyobrażasz sobie, że nagle grodzą 500x800metrow, albo zamykają
    przejścia przez 300 metrowy blok? Oczywiście położysz uszy po sobie i
    obejdziesz?

    Shrek

  • 35. Data: 2018-09-04 19:14:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No trzeba było jak pisałem wcześniej - pomyśleć i zabezpieczyć się w
    > momencie gdy tamci się wyodrębniali. Przeciez nie mogli się wyodrębnić
    > bez zgody tych, którzy teraz się wkurzają.

    Obstawiam, że mogli. Ci co się wkurzają mogli nawet nie wiedzieć, że
    jest jakieś zebrania, zebranie mogło być na drugim końcu miasta w
    godzinach pracy (były takie przypadki;), ewentualnie mogli po prostu
    zostać przegłosowani.

    > Bo grupa osób się ogrodziła na własnym terenie? A co będzie następne,
    > punkty karne za jazdę własnymi samochodami?

    Jeszcze raz - jak się duża spółdzielnia ogrodzi Warszawska Spółdzielnia
    mieszkaniowa ma pewnie coś koło 1/4 powierzchni niektórych dzielnic i
    jest właścicielem całkiem dużych pojedynczych działek, to też będziesz
    twierdził, że to normalne, że miasto się w zoo zmieniło? Czy z jakiś
    powodów co "ich" to jest przecież wspólne?

    > Niczego nie należy nadużywać, czy się ma prawo czy nie. Nb. tamten
    > trawnik na którym srają psy jest na terenie prywatnym też ogrodzonym?

    Jest własnością spółdzielni z tego co wiem. Co ciekawsze sprawdziłem -
    ten ogrodzony teren też jest własnością... tej samej spóldzielni. Jakiś
    ciekawszy przekręt.

    Shrek

  • 36. Data: 2018-09-04 19:20:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem w tym, że te ichnie części wspólne to są też cześci wspólne tej
    > grupy, która się ogradza. W drugą stronę zaś nie.

    No właśnie nie. Zwykle wygląda to tak - jest duże osiedle, gdzie
    zdecydowaną większość gruntów dziewrżawi spółdzielnia. W wyniku jakiś
    przekształcen, reprywatyzacji czuy innych podobnych tworzą się jakieś
    niewielkie działki, które kupuje deweloper buduje blok i go grodzi.

    I teraz mieszkańcy zoo, twierdzą, ze to w porządku, że na ich nie można
    włazić, ale na "wspólne" już można srać psem, parkować i łazić.
    Tymczasem to "wspólne" wcale nie jest wspólne, tylko ma właściciela -
    spółdzielnie, do której mieszkańcy zoo nie należą. Rozumiesz - to nie
    jest ich wspólne. I co teraz jak spółdzielnia ich płot odgrodzi dookoła
    swoim płotem to bedzie ok?

    Shrek

  • 37. Data: 2018-09-04 19:21:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A nie powinno się takim zakusom przeciwdziałać na etapie planowania
    > przestrzennego?

    Powinno się, dlatego nalezy tępić zakładanie zoo w zarodku.

    > Swoją drogą jak to jest wywłaszczaniem pod drogi publiczne?

    Normalnie - wywłaszcza się.

    Shrek

  • 38. Data: 2018-09-04 19:24:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 09:23, ń pisze:
    > Za taki ogordzony teren własciciel lub uzytkownik wieczysty opłaca spore podatki od
    nieruchomości i roczner opłaty za dzierżawę.
    > Czy przechodząc będziesz wrzucał do puszki, czy tobie się należy za darmo?

    No właśnie się pytam - przechopdząc przez teren spółdzielni
    mieszkaniowej wrzucasz do puszki?

    Shrek

  • 39. Data: 2018-09-04 20:53:29
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A przechodzę?

    -----

  • 40. Data: 2018-09-04 21:50:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 06:49, Shrek pisze:
    > To jest zła zasada. Społeczeństwo polega właśnie na tym, żeby takie
    > rzeczy równoważyć. Dlatego proponuję ujemne punkty w kolejkach do
    > "udogodnień" gminnych proporcjonalne do wielkości odgrodzonego terenu;)

    A ja proponuje pierwszeństwo w dostępie do lekarzy dla tych co płacą
    większe składki. Jak Ci się podoba ten pomysł?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz