  • 1. Data: 2015-12-16 21:19:58
    Temat: Genialne
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Znajomy (wzrost ok 195 cm) miał do zrobienia niewielką pracę w zakładzie
    należącym do grupy Mittal.
    Praca ta polegała na montażu jakiegoś niewielkiego "ustrojstwa" na
    wysokości 2,60m.
    Z racji wzrostu bez potrzeby stawania na palcach może on spokojnie na
    takiej wysokości majstrować. Niestety służby BHP zabroniły mu pracy bo
    nie posiada uprawnień do pracy na wysokości - dotyczy prac powyżej 2,5 m.
    Nie wiem, jak to rozumieć. Czyżby rozum już nie był potrzebny, bo
    wszystko zastępują "procedury"?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-12-16 22:08:44
    Temat: Re: Genialne
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek pisze tak:

> [...]
    > prac powyżej 2,5 m. Nie wiem, jak to rozumieć. Czyżby rozum już
    > nie był potrzebny, bo wszystko zastępują "procedury"?

    Służbowym samochodem osobowym np Skoda Roomster czy Fiat Punto nie mogą
    jeździć wieloletni kierowcy po 30 lat posiadania prawka.

    Za to może jeżdzić 25 latek który ma ważne psychotesty :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2015-12-16 22:47:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-16 o 22:08, PiteR pisze:

    > Służbowym samochodem osobowym np Skoda Roomster czy Fiat Punto nie mogą
    > jeździć wieloletni kierowcy po 30 lat posiadania prawka.

    Zaraz, zaraz - a mają ważne psychotesty?

  • 4. Data: 2015-12-16 23:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > wysokości 2,60m.
    > Z racji wzrostu bez potrzeby stawania na palcach może on spokojnie na

    Chcesz powiedziec, ze stojąc, ma 2,6 metra zasiegu + powiedzmy 20cm
    potrzebne do manualnych czynnosci? To jakie on ma długie rece...?

  • 5. Data: 2015-12-16 23:05:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > nie posiada uprawnień do pracy na wysokości - dotyczy prac powyżej 2,5 m.
    > Nie wiem, jak to rozumieć. Czyżby rozum już nie był potrzebny, bo

    Proste. Wszystko co jest powyżej 2.5 metra wymaga pozwolenia na pracę na
    wysokościach. Niezaleznie od wzrostu.
    Co w tym trudnego do zrozumienia?

    Dobra,
    A teraz do rzeczy, czyli do przepisów.

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
    w sprawie ogólnych przepisów bhp.

    Pracą na wysokości jest praca wykonywana na powierzchni znajdującej się
    na wysokości co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi.

    Więc ktoś tu kręci.

  • 6. Data: 2015-12-17 01:15:54
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.12.2015 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Chcesz powiedziec, ze stojąc, ma 2,6 metra zasiegu + powiedzmy 20cm
    > potrzebne do manualnych czynnosci? To jakie on ma długie rece...?

    Mam raptem 3 cm mniej i sufit na 2.6m to ja dotknę opuszkami palców jak
    stanę na palcach. Więc raczej znajomy OP jest typu Tytus de zoo, albo ja
    mam wyjątkowo krótkie.

    p. m.

  • 7. Data: 2015-12-17 06:45:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-16 o 23:05, witek pisze:
> [...]
    >
    > Pracą na wysokości jest praca wykonywana na powierzchni znajdującej się
    > na wysokości co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi.

    Weź i mi to objaśnij.
    Czy dobrze rozumuję, że wycieranie blatu barowego (jest powyżej 1,0
    metra) też jest pracą na wysokości??
    Jacek

  • 8. Data: 2015-12-17 07:56:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-17 o 06:45, Jacek pisze:

    > Weź i mi to objaśnij.
    > Czy dobrze rozumuję, że wycieranie blatu barowego (jest powyżej 1,0
    > metra) też jest pracą na wysokości??
    > Jacek

    Jeśli stoisz na tym blacie, to tak.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-12-17 08:55:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 grudnia 2015 23:05:13 UTC+1 użytkownik witek napisał:
    > Pracą na wysokości jest praca wykonywana na powierzchni znajdującej się
    > na wysokości co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi.
    > Więc ktoś tu kręci.

    Nie muszą kręcić, mają wewnętrzne przepisy, ja się spotkałem
    z definicją pracy na wysokości już od 0,5m (czyli na wyższym stołku
    staniesz i już podpadasz). Nie zgadzasz się z nimi, masz prawo,
    ale roboty swojej nie zrobisz.

    L.

  • 10. Data: 2015-12-17 09:40:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 17 Dec 2015 07:56:34 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Jeśli stoisz na tym blacie, to tak.

    Czyli nawet żarówki w starej kamienicy nie mogę sobie wymienić samodzielnie nie
    posiadając papierów, albo bez wołania speca? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń