  • 11. Data: 2015-12-17 09:42:48
    Temat: Re: Genialne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-17 o 09:40, szerszen pisze:

    > Czyli nawet żarówki w starej kamienicy nie mogę sobie wymienić samodzielnie nie
    posiadając papierów, albo bez wołania speca? ;)

    Sobie możesz wymienić, przecież nie jesteś wówczas w pracy.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-12-17 09:56:17
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2015 09:40:45 +0100, szerszen napisał(a):

    > Czyli nawet żarówki w starej kamienicy nie mogę sobie wymienić samodzielnie nie
    posiadając papierów, albo bez wołania speca? ;)

    Sam to sobie możesz robić co chcesz. Ale jak robotę zleca firma, która
    poważnie traktuje BHP, to stawia wymagania. Bywa, że absurdalne, ale nie ma
    przymusu świadczenia dla nich usług. Np. Unilever ma bardzo wysokie wymogi
    odnośnie bezpieczeństwa w ruchu drogowym i dotyczą one zarówno ich
    pracowników, jak i podwykonawców:
    http://www.wprost.pl/ar/476004/Europejska-Rada-Bezpi
    eczenstwa-Transportu-wyroznila-Unilever-Polska/

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 13. Data: 2015-12-17 10:09:56
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.12.2015 09:56, P.B. pisze:

    > Sam to sobie możesz robić co chcesz. Ale jak robotę zleca firma,
    > która poważnie traktuje BHP, to stawia wymagania.

    Ale nie mówimy o firmowych wymaganiach, tylko o państwowych chyba?

    Czy jak zamówię(*) malowanie sufitu, to przyjedzie pracownik firmy
    remontowej z uprawnieniami do pracy na wysokości i czy ktoś to sprawdza?

    MJ
    (*)Tak, wiem, prywatnie to wszyscy na czarno zatrudniają. No to nie ja,
    tylko spółdzielnia zamówi.

  • 14. Data: 2015-12-17 11:04:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-17 o 01:15, m pisze:
    > Mam raptem 3 cm mniej i sufit na 2.6m to ja dotknę opuszkami palców jak
    > stanę na palcach. Więc raczej znajomy OP jest typu Tytus de zoo, albo ja
    > mam wyjątkowo krótkie.
    Gość jest normalnie zbudowany ;-) Może jest wyższy, niż 195 - nie
    mierzyłem go a tylko tak na oko oceniam.
    Co do samej roboty, to wyjęcie modułu (coś jak szufladka tylko pionowa)
    w wsunięcie nowego spokojnie jest do wykonania przez niego bez włażenia
    choćby na taboret. Cała robota zajmuje 30 sekund, ale NIE może jej
    zrobić, bo nie ma uprawnień do "prac wysokościowych". Oczywiście
    zleceniodawca zapłaci za serwis odpowiednio więcej, jak się mu przyśle
    pracownika z takimi uprawnieniami, który tę szufladkę wyjmie i włoży
    nową. Jego pieniądze, jego sprawa, ale logiki tu żadnej nie widzę.
    Jacek

  • 15. Data: 2015-12-17 11:52:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-12-16 o 23:05, witek pisze:
    > Proste. Wszystko co jest powyżej 2.5 metra wymaga pozwolenia na pracę na
    > wysokościach. Niezaleznie od wzrostu.
    > Co w tym trudnego do zrozumienia?

    Malowanie wałkiem teleskopowym na trzech metrach też?

  • 16. Data: 2015-12-17 12:38:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-17 o 06:45, Jacek pisze:

    >Jeśli stoisz na tym blacie, to tak.

    Ale czy minister sprecyzowal, ze to o stanie chodzi ?
    Bo z cytatu to nie bardzo wynika.

    A jesli ja siedze w czasie pracy i to siedzenie jest na wysokosci 1.10
    ?

    J.

  • 17. Data: 2015-12-17 14:44:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > Czyli nawet żarówki w starej kamienicy nie mogę sobie wymienić samodzielnie nie
    posiadając papierów, albo bez wołania speca? ;)

    A na tym polega twoja praca?

  • 18. Data: 2015-12-17 14:47:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

    > Czy jak zamówię(*) malowanie sufitu, to przyjedzie pracownik firmy
    > remontowej z uprawnieniami do pracy na wysokości i czy ktoś to sprawdza?

    Powinna firma, która zatrudnia faceta.

    Natomiast nie zdziw się, jak ty kogoś weźmiesz do malowania chałupy i
    ten ktoś ci spadnie z drabiny.

  • 19. Data: 2015-12-17 14:50:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
    > A jesli ja siedze w czasie pracy i to siedzenie jest na wysokosci 1.10 ?

    tez.
    powierzchnia ma byc ponizej 1 m i niewazne czy na niej stoisz czy lezysz.

    Doczytaj w rozporządzeniu kiedy nie jest to uważane za pracę na
    wysokościach.
    Bo inaczej kazde pietro w budynku powyżej parteru by się na to łapało.

  • 20. Data: 2015-12-17 17:25:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

> [...]
    >wysokościach.
    >Bo inaczej kazde pietro w budynku powyżej parteru by się na to

    No ba, im chodzi o to, ze mozna z tej wysokosci spasc ... na podloge
    np.

    ALe ja nie bez powodu o siedzenie pytalem a nie o stanie czy lezenie.
    D* na wysokosci 1.1, a stopy na 0.50 - zwisaja sobie, a nie,
    przepraszam, chyba nie wolno - wiec na podnozku.

    J.