  • 161. Data: 2021-08-27 17:00:03
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > Znowu udowadniasz nikłą znajomość prawa.
    >
    > "- Jak wynika z ubiegłorocznego wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka
    > (ETPCz) przeciwko Polsce, na Białorusi migranci nie mogą liczyć na sprawiedliwą
    > procedurę azylową. "

    Wystękasz wprost jak ma z tego wynikać konieczność ominięcia przejścia
    granicznego RP3? Łkukaszkostan wyłapuje emigrantów zanim ci dotrą do
    przejścia granicznego?

    --
    A. Filip

  • 162. Data: 2021-08-27 17:01:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:
> [...]
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    > www.google.com -> Konwencja Genewska
    >
    > "Konwencja Genewska stanowi, że pod pewnymi warunkami migrantów nie należy
    > karać za przechodzenie przez granicę. Chodzi o sytuację, kiedy przybywają z
    > terytorium, na którym grozi im niebezpieczeństwo, a od razu po przekroczeniu
    > granicy zgłoszą się do władz i przedstawią przyczyny dla których w ten sposób
    > przekroczyły granicę. Taki sposób przekroczenia granicy nie powinien też mieć
    > wpływu na sposób rozpatrzenia wniosku azylowego."

    Jakie konkretne niebezpieczeństwo im grozi na Białorusi (Łukaszenki)?

    --
    A. Filip

  • 163. Data: 2021-08-27 17:39:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > A wyrok TSUE nie istnieje?

    To go cytuj wprost zamiast się dzielić "osobistymi wrażeniami".

    --
    A. Filip

  • 164. Data: 2021-08-27 17:42:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 15:51, J.F pisze:

    > Nie mowie o koczowaniu, tylko o przekraczaniu granicy.
    > Piechota, albo pojazdem, aby byl wjazd.

    Nielegalne przekroczenie granicy nie jest wjazdem. Ustawa opisuje, jak
    sie odbywa wjazd - przede wszystkim w miejscu wyznaczonym.

    > A powyzej jest mowa o oficjalnym przejsciu, czy niekoniecznie?
    > Jest za to mowa o kontroli granicznej, czyli musi byc straznik i
    > kontrola :-)
    > Wystarczy, ze straznik w poblizu granicy dokumentow zaząda? :-)

    Oczywiście! :-) Wystarczy, że przez granicę zapyta o imię i już uchodźca
    moze się czuć skontrolowany :-)

    > To wtedy patrz nizej.

    Mogą przy użyciu ŚPB zapobiec popełnieniu przestępstwa.

    > Ja tam ciagle nie wiem, jak to "na granicy" wyglada.
    > Jest jakas linia graniczna, plot na niej, oni ja przekroczyli,
    > czy nie i koczuja na Bialorusi ?

    Przecież ktos tu już dawał link. Masz słupy co kawałek wyznaczające
    granicę i pas drogi granicznej, na który nie wolno wchodzić.

    --
    Robert Tomasik

  • 165. Data: 2021-08-27 17:43:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 16:51, n...@o...pl pisze:
> [...]
    > przekroczyły granicę. Taki sposób przekroczenia granicy nie powinien też mieć
    > wpływu na sposób rozpatrzenia wniosku azylowego."

    I gdyby n a Białorusi trwała wojna i mordowano Arabów, to miałoby to
    zastosowanie. Już od dłuższego czasu zwracam na to uwagę.

    --
    Robert Tomasik

  • 166. Data: 2021-08-27 17:44:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tak swoją drogą, jak zostanie im doręczona decyzja, czy też jak mogą się
    > z nią zapoznać?

    Muszą wskazać adres do doręczeń, może to być adres prawnika
    helsińskiego, posła czy nawet Frasyniuka.
    Jak przebywają w ośrodku to może być adres ośrodka.

  • 167. Data: 2021-08-27 17:46:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 16:53, n...@o...pl pisze:
    > "Jeżeliby którakolwiek z tych osób wnioskowała czy mówiła o tym, że chce azylu
    > i wyraziła wprost oczekiwanie czy żądanie, że szuka ochrony międzynarodowej, to
    > brak wpuszczenia takiej osoby do Polski i przyjęcia od niej takiego wniosku
    > przez funkcjonariuszy zdecydowanie stanowi naruszenie prawa międzynarodowego.
    > Taka osoba musi być wpuszczona do kraju. Niezależnie od tego, czy taki wniosek
    > składa na przejściu granicznym czy w dowolnym miejscu na granicy"

    To Twoje przemyślenia, czy kogoś innego? Weź sobie wyobraź to w
    praktyce. Wykluczasz, że przemytnik nie szepcze, że chce zostać uchodźcą?

    --
    Robert Tomasik

  • 168. Data: 2021-08-27 17:49:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 16:46, n...@o...pl pisze:
> [...]
    > (ETPCz) przeciwko Polsce, na Białorusi migranci nie mogą liczyć na sprawiedliwą

    Ale w przywoływanym przez Ciebie przepisie nie chodzi o "sprawiedliwą
    politykę azylową". Z reszta dziwię się, że w ogóle ETPCz analizował
    prawo kraju spoza UE.

    --
    Robert Tomasik

  • 169. Data: 2021-08-27 17:51:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 16:49, n...@o...pl pisze:
    > Nie wiesz to po co piszesz?

    Ja wiem, ale nie mam obowiązku za Ciebie wiedzieć.

    > A co mówi procedura składania wniosków dowodowych?

    Co to jest "procedura składania wniosków dowodowych"? I czemu uważasz,
    ze powinien do mnie przemawiać?

    --
    Robert Tomasik

  • 170. Data: 2021-08-27 17:52:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 17:44, nadir pisze:
    > Muszą wskazać adres do doręczeń, może to być adres prawnika
    > helsińskiego, posła czy nawet Frasyniuka.
    > Jak przebywają w ośrodku to może być adres ośrodka.

    Zdaje się może i być adres poczty elektronicznej.

    --
    Robert Tomasik