  • 21. Data: 2008-04-22 05:50:43
    Temat: Re: [Gazeta Prawna] W temacie zameldowania plany MSWiA
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2008 22:59:12 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak wiadomo, dawanie czegoś darmo zmniejsza popyt na tę samą usługę w
    > wersji płatnej.

    Wszystko jasne...
    Czyli jak zawsze w PL łapę na e-podpisach trzymają ci od których zależy
    decyzja darmowego rozdawnictwa.

    Teraz w mediach idą reklamy, aby firmy zatrudniające ponad 5 pracowników
    qpiły podpis w celu wysyłania do ZUSu e-papierów

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 22. Data: 2008-04-22 06:02:39
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2008 21:37:56 -0500, witek napisał(a):

    > Ktos ciagle jeszcze siedzi zakutym łbem w komunie.

    W przypadku głosowania w wyborach akurat się zgodzę.
    Stawiam na to, że blisko połowa uprawionych wyborców obudziłaby się w
    ostatniej chwili, że nie wiedzą, gdzie zagłosować i frekwencja wyborcza
    drastycznie by spadła.

    Chyba to o tym mówili:
    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/2/5490/Pierwszy_et
    ap_uruchomienia_systemu_ePUAP_rozpoczety.html

    Udało się w bankach, że praktycznie wszystko można zalatwić przez net... to
    dlaczego ma się nie udać w administracji publicznej ?

  • 23. Data: 2008-04-22 16:36:28
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej wrote:

    > Piotrze, chyba się zakręciłeś.
    >
    > Jeśli Estonia to *zrobiła*, to jest to chyba dowodem na to, że się
    > *da zrobić*. Nieprawdaż?

    Nie uważałeś na logice. To, że w Estonii się udało, dowodzi *co
    najwyżej* tego, że... w Estonii się udało. Nie jest to nawet dowód na
    to, że obecnie dałoby się w Estonii to powtórzyć. Twierdzisz, że jak
    przeprowadzę eksperyment w warunkach X, to powiedzie się on również
    w warunkach Y? Oczywiście mowa o kluczowych warunkach, takich jak w tym
    wypadku liczba ludności. Zapewniam, że w Polsce nie wystarczy kupić n
    razy więcej kart, postawić n razy więcej serwerów i zatrudnić n razy
    więcej ludzi do ich obsługi, gdzie n = (liczba ludności w Polsce) /
    (liczba ludności w Estonii).

    > A jeśli chodzi Ci o możliwość wprowadzenia w Polsce to nie podałeś
    > żadnej obiektywnej przeszkody

    Bo nie znam (nie potrafię nazwać) tych przeszkód. Ale wiem że istnieją
    -- skoro darmowych certyfikatów do tej pory nie ma, to znaczy że coś
    przeszkadza je wprowadzić. A czy są to przeszkody obiektywne czy nie, to
    już sprawa drugorzędna.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 24. Data: 2008-04-22 18:22:27
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ciekawi mnie, jak zabezpieczą się przed psikusami polegającymi na
    > zgłoszeniu, przez Kowalskiego, ze Malinowski mieszka w innym miejscu.

    A jak sie zabezpieczyli w przypadku aktualizacji danych w NIP3? W US
    takze mozna robic psikusy i czy ktos je robi?

    Jacek

  • 25. Data: 2008-04-22 19:26:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A jak sie zabezpieczyli w przypadku aktualizacji danych w NIP3? W US
    > takze mozna robic psikusy i czy ktos je robi?

    Tak - są tacy co robią.

    Poza tym zmiana NIP-3 wyda się przy kolejnej złożonej deklaracji
    podatkowej. A jak urzędy zaczną uznawać za doręczone listy wysyłane na
    fikcyjny adres, to może powstać sporo kłopotu. odkręcenie tego może być
    niekoniecznie łatwe.

  • 26. Data: 2008-04-22 20:41:59
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > podatkowej. A jak urzędy zaczną uznawać za doręczone listy wysyłane na
    > fikcyjny adres, to może powstać sporo kłopotu. odkręcenie tego może być

    To jakie widzisz rozwiazanie? Bo to, ze ktos na zlosc komus, popelni
    przestepstwo ma byc przeszkoda w likwidacji meldunku?

    Jacek

  • 27. Data: 2008-04-23 06:32:07
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Piotr Kubiak pisze:
    > Zapewniam, że w Polsce nie wystarczy kupić n
    > razy więcej kart, postawić n razy więcej serwerów i zatrudnić n razy
    > więcej ludzi do ich obsługi, gdzie n = (liczba ludności w Polsce) /
    > (liczba ludności w Estonii).

    Wiem, że to duże uproszczenie, ale jednak - dlaczego nie?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 28. Data: 2008-04-23 09:31:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

> [...]
    > -- skoro darmowych certyfikatów do tej pory nie ma, to znaczy że coś
    > przeszkadza je wprowadzić. A czy są to przeszkody obiektywne czy nie, to

    Ba, ja nawet odważę się nazwać to "coś". Widocznie w Estonii rozumieją,
    że państwo jest po to by służyć obywatelom, natomiast w Polsce (wg
    rządzących) obywatel to taki obiekt do dojenia, dzięki któremu są pieniądze
    na łąpówki, ustawione przetargi itp. rzeczy, który to obiekt należy skroić
    przy każdej okazji, jak choćby OBOWIĄZKOWA wymiana dowodów osobistych po
    zapłaceniu 30 zł + koszt zdjęć.

  • 29. Data: 2008-04-23 16:12:31
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Kubiak pisze:
    > Nie uważałeś na logice.

    Przyznam uczciwie, że odnoszę wrażenie, że na siłę chcesz coś udowodnić.
    Mam nadzieję, że to tylko wrażenie.

    > To, że _w Estonii się udało_, dowodzi *co
    > najwyżej* tego, że... _w Estonii się udało_.

    Byłem zdania, że świadczy to o tym, że jeśli Estonia wprowadziła
    powszechny podpis kwalifikowany to jest to dowodem, że w pewnym
    warunkach jest to możliwe. Jednak zapewne wiesz lepiej, więc nie śmiem
    się sprzeciwiać.

    > Bo nie znam (nie potrafię nazwać) tych przeszkód. Ale wiem że istnieją
    > -- _skoro darmowych certyfikatów do tej pory nie ma_, to znaczy że coś
    > przeszkadza je wprowadzić.

    Stosując Twój wcześniejszy zabieg logiczny, powinno to świadczyć jedynie
    o tym, że... _darmowych certyfikatów do tej pory nie ma_. Jednak zapewne
    nie uważałem na logice...

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 30. Data: 2008-04-23 19:18:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To jakie widzisz rozwiazanie? Bo to, ze ktos na zlosc komus, popelni
    > przestepstwo ma byc przeszkoda w likwidacji meldunku?

    Meldunek oczywiście w obecnym wymiarze sensu żadnego nie ma. Oceniam, że co
    najmniej ćwierć populacji w wieku 20-30 lat mieszka pod innym adresem, niż
    jest zameldowane. Wcześniej mieszkają z rodzicami, a potem, to z reguły się
    stabilizuje ich sytuacja. Natomiast takie oświadczenia powinny być jednak
    składane osobiście przed jakimkolwiek organem gminy. Wówczas jednak ktoś
    legitymuje delikwenta. Nie przesadzajmy i raz na czas osobista wizyta w
    jakiejkolwiek gminie nie jest znowu jakimś potwornym obciążeniem.