  • 1. Data: 2008-04-18 14:12:20
    Temat: Wezwanie do zpalaty przez spólke z o.o.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Sp. z o.o. nie płaci terminowo czynszu za najem.
    Na kogo kierujemy pierwsze wezwanie do zapłaty:

    Na spółke;
    Na zarząd spółki;
    Imiennie na osobę z zarządu?

    THX

  • 2. Data: 2008-04-18 14:41:30
    Temat: Re: Wezwanie do zpalaty przez spólke z o.o.
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Sp. z o.o. nie płaci terminowo czynszu za najem.
    > Na kogo kierujemy pierwsze wezwanie do zapłaty:

    Spójrz do umowy.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-04-18 16:03:12
    Temat: Re: Wezwanie do zaplaty przez spólke z o.o.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Umowy spółki, czy umowy najmu?
    Umową spółki nie dysponujemy (zresztą inne miasto), jedynie wyciągiem z rejestru.
    I co ma do problemu umowa?

    Są czasem pewne zasady, np. w przypadku wspólnoty mieszkaniowej ewentualne roszczenie
    kierujesz imiennie przeciw
    konkretnemu członkowi zarządu (ewentualnie przeciw wszystkim, ale imiennie), a nie
    przeciw zarządowi jako powołanemu
    organowi.

    Jak to jest w przypadku wezwania do zapłaty przez spółke z o.o.?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-04-18 16:25:40
    Od: "nurasa" <m...@g...com>

    > Spójrz do umowy.

    A po co?

    jk

  • 5. Data: 2008-04-18 17:30:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak to jest w przypadku wezwania do zapłaty przez spółkę z o.o.?

    Wezwanie kierujesz do spółki, bowiem ma ona osobowość prawną. Zaadresowanie
    na zarząd też generalnie błędem nie będzie, bo spółkę reprezentuje zarząd.
    Nie kierował bym imiennie do określonego członka zarządu, albowiem
    teoretycznie ktoś może się czepiać, że było skierowane do niewłaściwej
    osoby.

  • 6. Data: 2008-04-18 18:07:15
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik "nurasa" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A po co?

    Aby przeczytać z kim ją zawierał.

    --
    andreas

  • 7. Data: 2008-04-18 18:13:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.04.2008 andreas <v...@g...pl> napisał/a:

    > Aby przeczyta? z kim j? zawiera?.

    Ze spółką, przecież.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 8. Data: 2008-04-18 19:04:06
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    .

    > Ze spółką, przecież.

    Brawo! Więc wypowiedzenie trzeba skierować do spółki.

    --
    andreas

  • 9. Data: 2008-04-18 19:06:38
    Od: "nurasa" <m...@g...com>

    > Brawo! Więc wypowiedzenie trzeba skierować do spółki.

    To też chciałem delikatnie zasugerować