    From: Karol <b...@d...waw.pl>
    Subject: Re: GIODO/RODO, dane osobowa a formularz kontaktowy na www.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sender: Karol <>
    Date: Sun, 1 Apr 2018 09:42:13 +0200

    Dnia Fri, 2 Mar 2018 23:03:19 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Cześć.
    >
    > Zaczynam się trochę obawiać czy nowe zmiany dotyczące danych osobowych
    > nie zaczną dotykać także mnie.
    >
    > Chodzi o formularz kontaktu na stronie wordpress, którą posiadam. Bardzo
    > prosty: Your Name (required) | Your Email (required) | Subject | Your
    > Message.
    >
    > Nie prowadzę działalności, strona to proste portfolio. Czy muszę spełnić
    > jakieś wymagania, dokonać jakiś czynności jeśli chodzi o GIODO, RODO i
    > inne takie?

    Też się nad tym zastanawiam.
    RODO twierdzi:

    "(18) Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przetwarzania danych
    osobowych przez osobę fizyczną w ramach działalności czysto osobistej lub
    domowej, czyli bez związku z działalnością zawodową lub handlową.
    Działalność osobista lub domowa może między innymi polegać na
    korespondencji i przechowywaniu adresów, podtrzymywaniu więzi społecznych
    oraz działalności internetowej podejmowanej w ramach takiej działalności.
    Niniejsze rozporządzenie ma jednak zastosowanie do administratorów lub
    podmiotów przetwarzających, którzy udostępniają środki przetwarzania danych
    osobowych na potrzeby takiej działalności osobistej lub domowej."

    "Artykuł 2
    Materialny zakres stosowania
    [...]
    2. Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przetwarzania danych
    osobowych:
    [...] c)
    przez osobę fizyczną w ramach czynności o czysto osobistym lub domowym
    charakterze;"

    Polityka prywatności na stronie zawsze się przyda, to nic nie kosztuje.
    Poinformuj czytelników strony internetowej o swojej działalności, czemu
    służy ta strona, że nie prowadzisz działalności, że chronisz przesyłane
    dane osobowe przez SSL.

    Ja natomiast zastanawiam się nad tym, czy Administrator strony www, której
    właścicielem jest osoba fizyczna bez działalności gospodarczej, który
    owszem szanuje bezpieczeństwo, przesyłanie danych osobowych odbywa się
    przez SSL, zbiera dane osobowe to nadal jest zwolniony z przestrzegania
    całego rozporządzenia.

    --
    Karol M.