  • 31. Data: 2002-04-03 14:50:12
    Temat: Re: Foto-radar.
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości

    > A na jakiej podstawie ?

    Piles ?

    Na podstawie podanego przezemnie artykulu 78.Czytaj posty. I nie na
    swiadka tylko obwinionego.

    Leszek

  • 32. Data: 2002-04-04 10:26:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Leszek" [...]
    > Piles ?
    >
    > Na podstawie podanego przezemnie artykulu 78.Czytaj posty. I nie na
    > swiadka tylko obwinionego.

    Zapewne wyobraza Pan sobie, ze pucha i arogancja przekona Pan wielu.
    Tak nie jest....

    Na podstawie zacytowanego artykulu wlasciciel ma obowiazek "udzielic
    informacji".
    Wiec udziela NIE WIEM.

    Pan stawia sprawe tak, ze jest juz sad i jest obwiniony....
    lecz my tu nie jestesmy w sadzie, lecz dyskutujemu o PODSTAWACH dzialania
    organow.

    GDYBY prawo bylo stanowione rzetelnie ustanowionoby "domniemanie",
    ze pojazd prowadzi wlasciciel. Wtedy zamiast PROBOWAC ublizac innym
    (bo tak naprawde to coPan pisze swiaddczy JEDYNIE o Panu) moglby Pan
    napisac...

    Podstawa to art.. ktory mowi ze jesli wlasciciel nie potrafi wskazac
    kierujacego
    przyjmuje sie ze to wlasciciel byl kierujacym.

    JESLI zyjemy w panstwie prawa (podobno tak jest) to wg mnie NAJPIERW powinno
    sie
    wezwac wlasciciela JAKO SWIADKA (chyba ze mandat wczesniej zaplaci),
    by zadac mu pytanie KTO kierowal pojazdem. I jesli zgodnie prawda powie NIE
    PAMIETAM,
    to pozostaje pytanie.

    NA JAKIEJ PODSTAWIE policja czyni go obwinionym.

    > Leszek

    Boguslaw

  • 33. Data: 2002-04-04 10:34:57
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:a8h9md$fl7$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Na podstawie zacytowanego artykulu wlasciciel ma obowiazek "udzielic
    > informacji".
    > Wiec udziela NIE WIEM.

    Gdyby taka "informacja" wystarczala to bylby to martwy artykul.Artykul
    78 pkt.4 naklada obowiazek "wiedzenia".przeczytaj go ze zrozumieniem
    raz jeszcze.

    > Pan stawia sprawe tak, ze jest juz sad i jest obwiniony....
    > lecz my tu nie jestesmy w sadzie, lecz dyskutujemu o PODSTAWACH
    dzialania
    > organow.

    No wiec podstawa dzialania jest cytowany przezemnie artykul.To ty
    podwazasz jego zasadnosc.

    > Podstawa to art.. ktory mowi ze jesli wlasciciel nie potrafi wskazac
    > kierujacego
    > przyjmuje sie ze to wlasciciel byl kierujacym.

    Nie ma takiego artykulu.

> [...]
    > wezwac wlasciciela JAKO SWIADKA (chyba ze mandat wczesniej zaplaci),
    > by zadac mu pytanie KTO kierowal pojazdem. I jesli zgodnie prawda

    art.78 pkt.4 "zabrania" nie pamietac.

    > to pozostaje pytanie.
    >
    > NA JAKIEJ PODSTAWIE policja czyni go obwinionym.

    Czyni go obwinionym z ar.78 a nie za kierowanie.

    Leszek

    P.S Zauwaz ze tylko Ty masz problem ze zrozumieniem tego jakze jasnego
    przepisu.Setki(a moze tysiace) innych przegladajacym ta grupe nie maja
    watpliwosci.

  • 34. Data: 2002-04-04 11:32:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> wrote in message

    > P.S Zauwaz ze tylko Ty masz problem ze zrozumieniem tego jakze jasnego
    > przepisu.Setki(a moze tysiace) innych przegladajacym ta grupe nie maja
    > watpliwosci.

    Po ierwsze jest to nadinterpretacja...
    Nie wie Pan kto ma watpliwosci a kto nie POZA tymi,
    ktorzy sie wyowiadaja, a jedynie Pan Twierdzi ze zna jego jedyie sluszna
    interpretacje...

    Po drugie czesto tak jest, ze nikt nie ma watpliwosci ze zrozumieniem,
    a znajdzie sie jeden taki glupi, ze ma.... i trzeba nowelizowac ustawe...
    (nie twierdze, ze tak jest i tym razem)

    [...]
    > Gdyby taka "informacja" wystarczala to bylby to martwy artykul.
    I co z tego.....Jaki stad wniosek?

> [...]
    > raz jeszcze.

    > dzialania
    >
    > No wiec podstawa dzialania jest cytowany przezemnie artykul.To ty

    A powinien byc...

    > powinno
    > powie NIE
    >
    > art.78 pkt.4 "zabrania" nie pamietac.

    W takim razie powinien byc mandat za "nie pamietanie".

    Pytanie bylo na jakiej podstawie karany jest wlasciciel pojazdu
    za popelnienie wykroczenia, choc nie wiadomo kto go popelnil.

    pan twierdzi ze na podstawie art.78 pkt.4
    A tam jest ze nalezy wskazac, a ne ze kto NIE POTRAFI wskazac, odpowiada
    tak,
    jakby to uczynil.

    > Czyni go obwinionym z ar.78 a nie za kierowanie.

    No to czemu odpowiada za "przejechanie..."

    Boguslaw

  • 35. Data: 2002-04-04 12:02:07
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości

    > No to czemu odpowiada za "przejechanie..."

    A kto tak twierdzi?
    Jak pojedziesz autem nie majac prawa jazdy(bo zapomniales wziac z
    domu) to nie przyjmiesz mandatu od policjanta twierdzac ze zaden
    artykul nie mowi ze mozna karac za zapomnienie?

    Leszek

  • 36. Data: 2002-04-04 13:11:13
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Leszek" [...]

    > A kto tak twierdzi?
    > Jak pojedziesz autem nie majac prawa jazdy(bo zapomniales wziac z
    > domu) to nie przyjmiesz mandatu od policjanta twierdzac ze zaden
    > artykul nie mowi ze mozna karac za zapomnienie?

    Jest artykul 38 ktory mowi o obowiazku posiadania przy sobie uprawnien do
    kierowania pojazdem, Sprawa prosta nie mam, placa za "niemanie".

    podsumowujac..
    Powinno wg mnie byc tak:

    Policja wysyla wlascicielowi mandat, ten przyjmuje, badz nie.
    Jesli nie przyjmuje twierdzac ze nie kierowal,
    "organ" wzywa go do wskazania kto uzywal pojazd w oznaczonym czasie.

    i jesli nie wskaze wystawia mandat za "niewskazanie".

    jesli nie przyjmuje mandatu, dopiero do sadu
    w zwiazku z odmowa przyjecia mandatu za niewskazanie.

    Boguslaw

  • 37. Data: 2002-04-04 13:43:05
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:a8hjb0$jvp$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    >
    > jesli nie przyjmuje mandatu, dopiero do sadu
    > w zwiazku z odmowa przyjecia mandatu za niewskazanie.

    No wreszcie!!!!!!!

    Leszek

  • 38. Data: 2002-04-04 22:38:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, Leszek wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > jesli nie przyjmuje mandatu, dopiero do sadu
    >+ > w zwiazku z odmowa przyjecia mandatu za niewskazanie.

    Powoli. Bo teraz to ja nie rozumiem co "wreszcie": POLICJA
    karze MANDATEM za "niewskazanie" ?
    Bo z twoich postów to jednoznacznie nie wynikało :) (niezależnie
    od gratulacji za zapodanie co *SĄD* [*sąd*, nie *policja*] stawia
    jako zarzut posiadaczowi)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 39. Data: 2002-04-05 14:54:51
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    napisał w wiadomości

> [...]
    > Bo z twoich postów to jednoznacznie nie wynikało :) (niezależnie
    > od gratulacji za zapodanie co *SĄD* [*sąd*, nie *policja*] stawia

    Pisalem sad bo z twoich postow jednoznacznie wynikalo ze mandatu "za
    niepamietanie" bys nie przyjal od policjanta.A wtedy sad.

    Leszek

  • 40. Data: 2002-04-05 17:15:53
    Temat: KF: Foto-radar.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Leszek wrote:
    [...]
    >+ Pisalem sad bo z twoich postow jednoznacznie wynikalo ze mandatu "za
    >+ niepamietanie" bys nie przyjal od policjanta.A wtedy sad.

    Sprzeciw, wysoki sądzie: - nie z moich postów ! (odzywałem
    się w kategorii "sąd", nie "policjant")
    Aczkolwiek takie głosy tu mogły być.
    Jednak nie wszyscy którzy nie zgadzają się z tobą zgadzają się
    ze sobą :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (KwestiaFormalna, nie mylić z KillFile !)