  • 1. Data: 2002-02-28 07:07:02
    Temat: Foto-radar.
    Od: "Witek L." <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    W naszym mieście zamontowano kilka foto-radarów, jak podano w lokalnym
    brukowcu, w celu poprawy bezpieczenstwa na drogach.....;-)
    I tak się zastanawiam, czy jeżeli na zdjęciu nie widać kierującego, bo
    zrobiono np. fotkę z tyłu samochodu, to czy mandat ma zapłacić właściciel
    pojazdu bez względu na to kto nim wtedy prowadził?
    Proszę o komentarz.
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 2. Data: 2002-02-28 08:03:58
    Temat: Re: Foto-radar.
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Witek L." <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobiono np. fotkę z tyłu samochodu, to czy mandat ma zapłacić właściciel
    > pojazdu bez względu na to kto nim wtedy prowadził?

    Mandat placi kierujacy.Wlasciciel ma obowiazek wskazac kto kierowal jesli
    nie on.Za niewskazanie wlasciciel staje przed sadem grodzkim.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-02-28 23:04:30
    Od: "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl>

    > Mandat placi kierujacy.Wlasciciel ma obowiazek wskazac kto kierowal jesli
    > nie on.Za niewskazanie wlasciciel staje przed sadem grodzkim.

    czy w przypadku ,jezeli chodzi o osoby blisko spokrewnione można odmówić
    składania zeznań ??? (coś mi takiego świta w głowie :)) )
    --

    ########################
    Raku

  • 4. Data: 2002-03-01 07:48:07
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl> napisał w wiadomości

    > czy w przypadku ,jezeli chodzi o osoby blisko spokrewnione można odmówić
    > składania zeznań ??? (coś mi takiego świta w głowie :)) )
    > --

    Mozna.I za blisko spokrewnionego zaplacic mandat lub stanac przed sadem jako
    wlasciciel.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-03-01 08:16:48
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@f...onet.pl>

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl>

    > jesli

    > Mozna.I za blisko spokrewnionego zaplacic mandat lub stanac przed
    sadem jako
    > wlasciciel.

    ...i przedstawiamy Wysokiemu Sądowi np. niebudzące
    wątpliwości dokumenty, iż w dniu zdarzenia przebywaliśmy
    na leczeniu w szpitalu odległym o 300km ;
    itd., itp.

    g.

  • 6. Data: 2002-03-01 08:40:41
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@f...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a5ndd7$s5j$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wątpliwości dokumenty, iż w dniu zdarzenia przebywaliśmy
    > na leczeniu w szpitalu odległym o 300km ;

    A co ma piernik do wiatraka.Wlasciciel zobowiazany jest wskazac kto
    uzytkowal pojazd w czsaie wykroczenia lub przestepstwa.Bo dowod ze jego
    pojazd sluzyl sprawcy jest w postaci zdjecia.Jesli byl w szpitalu jak
    piszesz to i tak musi wskazac kto pojazdem sie zajmowal lub zglosic jego
    kradziez.Jesli nie wie bo np.powie ze kluczyki lezaly na stole to odpowiada
    za niezabezpieczenie pojazdu.Juz sad sie postara i wykaze wysokoscia grzywny
    ze nie warto mataczyc.Pan sedzia (lub pani) lubi proste sprawy i nie lubi
    gdy mu marnuja czas glupotami.

    Leszek

  • 7. Data: 2002-03-01 09:02:54
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@f...onet.pl>

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl> >

    ...i przedstawiamy Wysokiemu Sądowi np. niebudzące

    > A co ma piernik do wiatraka.Wlasciciel zobowiazany jest wskazac kto
    > uzytkowal pojazd w czsaie wykroczenia lub przestepstwa.

    przed chwilą pisałeś, że jednak w pewnych sytuacjach może odmówić
    zeznań, więc w końcu jak to jest?

> [...]
    grzywny
    > ze nie warto mataczyc.Pan sedzia (lub pani) lubi proste sprawy i nie

    wszyscy lubimy proste sprawy, więc dla uproszczenia:

    w grę wchodzą tylko małżonek i pełnoletnie dziecko;
    opuszczając mieszkanie właściciel kluczyki i dokumenty położył,
    właśnie, "na stole", tak jak piszesz (mieszkanie
    wyposażone w zamek patentowy ze stosownym atestem
    = należyte zabezpieczenie; zresztą może być półka, szafka - cokolwiek);
    wychodząc powiedział:" jak będziecie potrzebować, to możecie
    jeździć";
    oczywiście, i żona, i syn zaprzeczają, aby oni kierowali;
    któreś z nich kłamie, obu skazać jednak nie wypada, choć Pan/i
    sędzia nie ma, jak piszesz, czasu na glupoty i nie lubi słuchać papugi;
    oczywiście, ani małżonek, ani dziecko nie mają świadków itp.

    co dalej, Droga Redakcjo;

    g.

  • 8. Data: 2002-03-01 09:28:52
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Nie jestem sedzia ale zaplaci pewnie wlasciciel.Nikt sie nie bedzie bawil w
    dochodzenia w tak blachej sprawie.

  • 9. Data: 2002-03-01 12:52:32
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie jestem sedzia ale zaplaci pewnie wlasciciel.Nikt sie nie bedzie bawil
    > dochodzenia w tak blachej sprawie.

    Że nie jesteś sędzią to widać po wygłoszonej opinii. A to, że sprawa
    jest błacha ni wyłącza jeszcze obowiązywnia zasad domniemania niewinności
    czy indywidualizacji winy i odpowiedzialności.

  • 10. Data: 2002-03-01 17:16:17
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Buker" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest błacha ni wyłącza jeszcze obowiązywnia zasad domniemania niewinności
    > czy indywidualizacji winy i odpowiedzialności.

    A nie sadzisz ze videoradary nie mialyby racji bytu.Nie ma kierowcy-placi
    wlasciciel i kropka.