  • 1. Data: 2005-06-07 21:56:58
    Temat: Forum/Serwis informacyjny i problemy z prawem.
    Od: muka <n...@m...maila.pl>

    Witam.
    To już trzecia część moich przygód z pewną stroną internetową jaką
    prowadzimy ze znajomymi. Wcześniej były oskarżenia o cenzurę, z których
    nic nie wynikło. Natomiast teraz pojawił się kolejny zarzut.
    Ktoś złożył do prokuratury doniesienie z dwoma zarzutami:
    - forum (strona), którą prowadzimy nie jest zarejestrowana jako
    działalność gospodarcza.
    - nie przestrzegamy prawa prasowego, tzn. forum i serwis informacyjny
    nie jest zarejestrowany jako "działalność prasowa".
    (trochę swoimi słowami to piszę).
    Za tydzień mamy wezwanie w celu złożenia wyjaśnień i naprawdę... mam
    wielką prośbę: mógłby ktoś doradzić, jakimi argumentami oddalić te
    zarzuty? Jak mamy się bronić?

    W skrócie wygląda to tak, że płacimy za hosting i domenę z własnej
    kieszeni, prowadzimy forum i mały serwis informacyjny naszego regionu.
    Może to nawet za mocne określenie, bo wiadomości w tym serwisie są po
    prostu przeklejane z lokalnych gazet (niezmienione, z odpowiednią
    adnotacją o źródle, za zgodą redakcji). Czy prowadząc coś takiego musimy
    rejestrować jakąś działalność prasową, albo gospodarczą?
    Aha, żadnych korzyści majątkowych z tego nie mamy. Umieszczony jest
    tylko banner naszego providera w zamian za większy transfer miesięczny,
    oraz drugi, pewnej firmy, która wydrukowała nam transparent reklamowy,
    który wisi u znajomego w barze.

    Będę wdzęczny za wszelką pomoc, argumenty odbronne, artykuły, itp.
    Pozdrawiam.

    ps. adres omawianego serwisu:
    http://www.lkr.pl/forum/news.php
    (forum po kliknięciu na logo).
    ps2. nie traktujcie tego jako reklamy, nie taki jest tego cel.

  • 2. Data: 2005-06-08 08:37:16
    Temat: Re: Forum/Serwis informacyjny i problemy z prawem.
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d855gq$rp6$1@nemesis.news.tpi.pl muka <n...@m...maila.pl>
    pisze:

    > Ktoś złożył do prokuratury doniesienie z dwoma zarzutami:
    > - forum (strona), którą prowadzimy nie jest zarejestrowana jako
    > działalność gospodarcza.
    A skąd w ogóle o tym wie?
    Tak czy inaczej zarzut opiera się zapewne na założeniu, że prowadzicie
    działalność wydawniczą (art. 8 ustawy prawo prasowe). IMHO nie można wysuwać
    takiego wniosku, gdyż to co robicie w ogóle nie podpada pod prawo prasowe, o
    czym niżej.
    Żeby określić czy w ogóle powinniście prowadzić działalność gospodarczą aby
    realizować Wasze przedsięwzięcie trzeba odpowiedzieć na pytanie czym jest
    działalność gospodarcza. Przeczytajcie o tym np. tu: http://42.pl/url/cBL
    lub tu: http://42.pl/url/cBM, i będziecie wiedzieć, czy zarzut jest zasadny.
    Polecam także: http://www.prawo.waw.pl/dg0.php.

    > - nie przestrzegamy prawa prasowego, tzn. forum i serwis informacyjny
    > nie jest zarejestrowany jako "działalność prasowa".
    Czym jest działalność prasowa w rozumieniu ustawy i jakie są jej formy
    definiuje art. 7 ustawy prawo prasowe (czytaj np. tu http://42.pl/url/cBI).
    Nie bardzo widzę jak w tym umieścić serwis taki, jak Wasz. Wydaje mi się, że
    nie jest to działalność prasowa.
    Z kolei rozdział 4 art. 20 pp wskazuje jakie formy działalności należy
    rejestrować. I tu wniosek jak wyżej.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-06-08 09:00:13
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > banner naszego providera w zamian za większy transfer miesięczny, oraz
    > drugi, pewnej firmy, która wydrukowała nam transparent reklamowy, który

    art 2 ustawa o swobodzie DG , mysle ze tyle w tym temacie.

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."