  • 1. Data: 2005-06-07 21:00:21
    Temat: rachunek wazny czy nie?
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    miesiąc temu przesłałem rachunek za umowe o dzieło lecz do tej pory nie
    otrzymałem kasy. Jak upominałem sie o kase "pracodawca" stwierdził, że
    rachunek ma błędy i że dzieło jest zle wykonane. Czy jest jakiś przepis,
    który mówi, że po otrzymaniu rachunku i niezgłaszaniu wątów przez określony
    czas ma się zapłacić i koniec?

  • 2. Data: 2005-06-07 21:15:15
    Temat: Re: rachunek wazny czy nie?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba D. wrote:
> [...]
    > który mówi, że po otrzymaniu rachunku i niezgłaszaniu wątów przez określony

    wezwij go do wyszczególnienia usterek na piśmie.
    błedny rachunek tez powinien skończyć się pismem od nich o błędnym rachunku.
    cos mi się wydaje, że szybko ty tej kasy nie zobaczysz.

  • 3. Data: 2005-06-07 21:48:00
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    kuba D. wrote:
    > Czy
    > jest jakiś przepis, który mówi, że po otrzymaniu rachunku i
    > niezgłaszaniu wątów przez określony czas ma się zapłacić i koniec?

    Nie ma takiego przepisu gdyż ustawodawca nie używa języka potocznego ;)

    W braku odmiennej umowy przyjmującemu zamówienie należy się wynagrodzenie w
    chwili oddania dzieła (art. 642 § 1 kc).
    Zamawiający obowiązany jest odebrać dzieło, które przyjmujący zamówienie
    wydaje mu zgodnie ze swym zobowiązaniem (art. 643 kc).
    Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w
    tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po
    bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący
    może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów. Gdy wady usunąć
    się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie
    zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić,
    jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać
    obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy
    przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez
    zamawiającego (art. 637 § 1 i 2 kc).

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 4. Data: 2005-06-07 21:48:11
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    a co jeśli dzieło niezostało wykonane z winy zamawiającego?

  • 5. Data: 2005-06-08 13:59:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kuba D. wrote:
    > a co jeśli dzieło niezostało wykonane z winy zamawiającego?

    [ciach gigantyczny cytat]

    Jeśli dzieło wykonywałeś tak, jak tutaj piszesz, to wina na pewno jest
    twoja ;->

    A poważniej: weź pomyśl, popatrz i zacznij poprawnie (a nie odwrotnie)
    cytować oraz ograniczać cytaty.

  • 6. Data: 2005-06-08 17:32:02
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    kuba D. wrote:
    > a co jeśli dzieło niezostało wykonane z winy zamawiającego?

    Wyrażaj się jasniej.