    From: "grzech" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytury mundurowe
    Date: Mon, 21 Dec 2009 14:17:11 +0100

    > Pamiętasz czasy, a pamiętasz ludzi? Jeśli rodziców nie było stać na
    > kształcenie Ciebie (bo mimo, że nauka jest bezpłatna, to wiele rzeczy
    > kosztuje), to musiałeś uczyć się pracując. Dzięki temu ludzie ci często
    > mają czterdzieści parę lat pracy. A że nie liczy im sie właściwych
    > wynagrodzeń z lat 70-tych, tylko te z czasu, kiedy fabryki upadały i
    > ludzie imali się różnych innych zajęć (nie, nie protestowali jak
    > stoczniowcy,że państwo ma im zapewnić pracę), to emerytury maja
    > niewielkie. Czyli po ponad 40 latach pracy mają niższe uposażenie niż
> [...]

    Czyli reasumując skoro mnie się nie powiodło, to dlaczego ma się lepiej
    powodzić innym. Jest to właśnie populizm najniższego gatunku.
    Nie mam zamiaru prowadzić dalszej dyskusji, bo jest ona bez sensu, ale podam
    ci mój przykład. Kiedyś rozważałem pracę w mundurze. W śród rówieśników
    panowało wtedy przekonanie, że lepiej jest zarobić tysiąc złotych na
    spocznij niż dwa tysiące na baczność. Przekonałem się o tym kiedy mnie w
    mundur ubrano. Miałem propozycje pozostania w mundurze. Proponowano znacznie
    wyższą pensję, awanse, własne mieszkanie - co było marzeniem w tamtych
    czasach. Podziękowałem grzecznie. Dzisiaj mam kolegów których emerytury są
    wyższe niż niektórych pracowników po 40 latach pracy pensje. Jakoś im nie
    zazdroszczę.