  • Data: 2009-12-21 16:03:14
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: "Danusia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hgo15i$uts$1@news.onet.pl...

    > Jest mały problem, o którym pisałem, w ostatnich latach przy przejściu na
    > emeryturę osoba ta zarabiała mało. Dużo zarabiała w latach 70-tych. Licząc
    > współczynniki z lat 90-tych za nic nie wychodzi średnia płaca, więc te
    > niespełna 2000 można wsadzić między bajki. Znam jednego emeryta
    > dostającego tak wysoką emeryturę, natomiast znam kilku emerytowanych
    > policjantów pracujących w policji dalej, jako pracownicy cywilni.

    Wykazujesz się nieznajomością tematu i obowiązującego prawa w tym zakresie.
    Jak się nie znasz to nie zabieraj głosu i nie pleć bzdur.

    Emerytura liczona jest wg. zarobków z ostatnich kolejnych 10 lat (rzadko
    stosowane), lub zarobków z 20 dowolnie wybranych lat z całego przebiegu
    pracy (lata nie w kolejności). Zarobki z tych lat są obliczane jako stosunek
    procentowy do średniej płacy w danym roku. W ciągu 40 lat pracy to trzeba
    być wielkim nieudacznikiem aby nie mieć choć kilku lat z zarobkami powyżej
    średniej. Każdy ma jakieś lata w których miał albo prace zlecone, albo
    dodatkowe godziny, albo 1/2 etatu dodatkowo, albo ....
    Dlatego piszesz głupoty o osobie która w latach 70-tych dużo zarabiała i nie
    kazała sobie tych lat zaliczyć do emerytury. Chyba że to właśnie Ty byłeś
    jej doradcą emerytalnym. To wtedy takie są efekty.
    Całe szczęście że można to jeszcze zmienić i kazać ZUS obliczyć emeryture
    ponownie z 20 wskazanych lat (oczywiście pod pewnymi warunkami, których tu
    nie podam bo Ty jesteś taki mądry że sam je znajdź).