  • Data: 2009-12-21 18:59:32
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Zawiły pisze:

    > Też znam to z jednej i z drugiej strony.

    No to masz świadomość realii służby.
    Niestety patologiczne rozwiązani rozmywają obciążenia policjantów z
    pierwszej linii ale wcale nie wygląda to tak różowo jak to niektórzy
    "znawcy" tematu przedstawiają.

    > Zapytałem, czy w służbach mundurowych są jakieś ograniczenia, jeżeli
    > chodzi o finanse? Czy nie są wypłacane należności na czas?

    Na chwilę obecną z tego co wiem to nie.
    Zaległości osiągnęły bodajże pułap 180 mln zł.

    > Mundurówki,

    Tutaj zazwyczaj uważa się, że jest to dodatkowa kasa tylko nikt nie poda
    jakie są ceny umundurowania lub w przypadku funkcjonariuszy operacyjnych
    koszt zakupu odzieży.
    Żeby było jasne. Nie miałem umundurowania policyjnego (ze względu na
    rodzaj służby) i musiałem za "mundurówkę" kupować sobie zwykłą odzież.

    > "trzynastki", przejazd raz w roku w dowolne miejsce w kraju, tzw.
    > "urlopowe" na każdego członka rodziny. Wymieniać dalej? bo jest ich
    > trochę i to takich, jakich w cywilu nie uświadczysz.

    to fakt aczkolwiek podsumowując poza "13" są to raczej symboliczne kwoty.

    > Rozumiem, że jesteś na rencie? To nie zazdroszczę.

    Miałem do wyboru rentę lub emeryturę i wybrałem emeryturę.
    Było to dla mnie korzystniejsze rozwiązanie lecz mimo tego nie ma czego
    zazdrościć.
    Nie mogę pisać co robiłem ale niestety znacząco odbiło się to na moim
    zdrowiu.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com