eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczne etykiety › Re: Elektroniczne etykiety
  • Data: 2023-11-28 09:51:53
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 28 Nov 2023 09:41:31 +0100, Kviat wrote:
    > W dniu 28.11.2023 o 00:57, Marcin Debowski pisze:
    >> On 2023-11-27, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
    >>> W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
    >>>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
    >>>
    >>> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    >>> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
    >>>
    >>> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    >>> konsumenta w błąd?
    >>
    >> Na półce nie. Róznica między ceną na półce (na towarze) a wymaganą przy
    >> kasie. Jesli mniej to oczywiście nie problem (na ogół).
    >
    > No więc zmiana ceny nie jest ani wprowadzaniem konsumenta w błąd, ani
    > działaniem na szkodę klientów.
    > Jest dozwolone.
    >
    >>> Po drugie, jeżeli jest duża(hiper) inflacja, to z jakich przepisów
    >>> wynika, że przedsiębiorca musi sprzedawać towar ze szkodą dla siebie,
    >>> zamiast np. podnieść o trochę cenę trzy razy w ciągu dnia?
    >>
    >> Może podnieść, tylko ryzykuje wprowadzenie konsumenta w błąd.
    >
    > Ale może podnieść cenę bez wprowadzenia konsumenta w błąd?
    > Czy to też jest zakazane?
    >
    >> 1) 543kc,
    >> 2) Dz.U.1993 Nr 47 poz. 211 Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), art 14.
    >>
    >> A jest jeszcze Ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U.
    >> 2014 poz. 915)
    >> Art. 5. W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany
    >> towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub
    >> usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.
    >>
    >> Art. 6.
    >> 1. Jeżeli przedsiębiorca nie wykonuje obowiązków, o których mowa
    >> w art. 4, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w
    >> drodze decyzji, karę pieniężną do wysokości 20 000 zł.
    >> 2. Jeżeli przedsiębiorca nie wykonał obowiązków, o których mowa w art.
    >> 4, co najmniej trzykrotnie w okresie 12 miesięcy licząc od dnia, w
    >> którym stwierdzono naruszenie tych obowiązków po raz pierwszy,
    >> wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w drodze
    >> decyzji, karę pieniężną do wysokości 40 000 zł.
    >
    > Nadal nie rozumiem, dlaczego urząd miałby karać jakiś sklep za np.
    > trzykrotną zmianę w ciągu dnia ceny towaru. Albo czterokrotną.

    Bo jestes jaki ograniczony.

    > Jeśli robi to zgodnie z przepisami, to w czym problem?

    To zrób to tak w sklepie samoobslugowym (zaczeło sie od Biedronki),
    zebym nie wysłał Inspektorowi fotki z półki i paragonu z kasy z wyzsza
    cena.

    > Skąd to dziwne założenie, że zmiana cen automatycznie musi się wiązać z
    > łamaniem innych przepisów? Nie musi.

    Nie musi.
    Powrotu do zdrowia życzę.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1