eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczne etykiety › Re: Elektroniczne etykiety
  • Data: 2023-11-29 00:53:47
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2023-11-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 27.11.2023 o 23:49, rowerex rowerex pisze:
    >>> Kara nie będzie za zmiane ceny, tylko brak informacji o właściwej
    >>> cenie.
    >> Skoro wyskakują nam okienka zgody/niezgody na coś na stronach
    >> internetowych, to do przenieśmy to ze świata wirtualnego do świata
    >> rzeczywistego - przed wejściem do sklepu informacja, że chcąc
    >> kupować należy zgodzić się na zmienne ceny, łącznie z tym, że ceny
    >> na półce, będą tylko orientacyjne dla danej chwili itp., itd., a bez
    >> zgody na warunki umowy nie będzie możliwa żadna transakcja.
    >> Odpowiednią umowę klient dostanie na smartfona w aplikacji sklepu
    >> i tam ją zaakceptuje lub nie w momencie każdego wejścia do sklepu.
    >> Nie musi się zgodzić, nie musi kupować, z zakupu może zrezygnować
    >> warunki umowy zna, ciągle ma wybór. Za co wtedy można ukarać?
    >
    > Uważam, że tym pomysłem generujesz poważny kłopot dla sprzedawcy.
    > Normalnie, gdy cena na półce odbiega od ceny w kasie, to się domniemywa,
    > że doszło do pomyłki. Nikt nie jest doskonały. Sprzedawca nie zdążył
    > ceny na półce dostosować do kasy. Zostaje kwestia cywilnoprawna. Można
    > przepychać, czy ma sprzedać po cenie z półki, czy z kasy. Większość
    > klientów albo tego nie zauważy, albo nie będzie się o kilka złotych
    > pieniaczyć.
    >
    > Ale jeśli wywiesisz taki komunikat przy drzwiach, to domniemanie to
    > zostaje obalone. Rozbieżność w cenie jest celowa. Mamy do czynienia z
    > oszustwem, a tu zgoda konsumenta nie zmienia już tego, że to wykroczenie
    > / przestępstwo.

    Moment. Gdzie tu oszustwo? Oczywiście może być, ale skąd takie
    kategoryczne stwierdzenie celowej rozbieżności i to jeszcze w intencji
    niekorzystnego rozporządzenia majątkiem klienta?

    Rozbiezność w cenie nie jest tu celowa. Ona może wystąpić i tyle. Może
    być w dodatku i w tą i wewtą. A tu jeszcze informujesz o takiej
    mozliwości na samym poczatku (w przeciwieństwie do tradycyjnego zakupu).

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1