  • Data: 2023-11-28 21:00:21
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.11.2023 o 23:49, rowerex rowerex pisze:
    > Skoro wyskakują nam okienka zgody/niezgody na coś na stronach
    > internetowych, to do przenieśmy to ze świata wirtualnego do świata
    > rzeczywistego - przed wejściem do sklepu informacja, że chcąc
    > kupować należy zgodzić się na zmienne ceny, łącznie z tym, że ceny
    > na półce, będą tylko orientacyjne dla danej chwili itp., itd., a bez
    > zgody na warunki umowy nie będzie możliwa żadna transakcja.
    > Odpowiednią umowę klient dostanie na smartfona w aplikacji sklepu
    > i tam ją zaakceptuje lub nie w momencie każdego wejścia do sklepu.
> [...]

    Uważam, że tym pomysłem generujesz poważny kłopot dla sprzedawcy.
    Normalnie, gdy cena na półce odbiega od ceny w kasie, to się domniemywa,
    że doszło do pomyłki. Nikt nie jest doskonały. Sprzedawca nie zdążył
    ceny na półce dostosować do kasy. Zostaje kwestia cywilnoprawna. Można
    przepychać, czy ma sprzedać po cenie z półki, czy z kasy. Większość
    klientów albo tego nie zauważy, albo nie będzie się o kilka złotych
    pieniaczyć.

    Ale jeśli wywiesisz taki komunikat przy drzwiach, to domniemanie to
    zostaje obalone. Rozbieżność w cenie jest celowa. Mamy do czynienia z
    oszustwem, a tu zgoda konsumenta nie zmienia już tego, że to wykroczenie
    / przestępstwo.
    --
    (~) Robert Tomasik