  • 11. Data: 2006-06-05 15:10:26
    Temat: Re: Ekwiwalent - śmierć dziadka
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Nie pracodawca a ZUS, ale oidp to dotyczy tylko tzw pierwszej linii
    > pokrewienstwa, ale moge sie mylic ...

    Słusznie piszesz, jesli zmarły był ubezpieczony w ZUS - np był emerytem, to zasiłek
    pogrzebowy dostanie każda osoba, która przyniesie do ZUS dokumenty, poświadczające
    że pokryła koszty pogrzebu zmarłej osoby, i nie ma znaczenia czy to był wnuk, syn,
    małzonka czy osoba nie spokrewniona.
    Ale to chyba nie ten przypadek jakby...

    Wojtek

  • 12. Data: 2006-06-05 15:55:47
    Od: Piotr Stępniewski <p...@g...com>

    Beniamin wrote:

    > Znaczenie słowa ekwiwalent znajdziesz np. tu:
    > http://encyklopedia.pwn.pl/19462_1.html

    Wiem... źle się wysłowiłem. Nie moja branża, a tego słowa żadko używam.
    Kajam się w popiele. ;-)

  • 13. Data: 2006-06-05 19:01:47
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    Użytkownik "Piotr Stępniewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wiem... źle się wysłowiłem. Nie moja branża, a tego słowa żadko używam.

    Słownika ortograficznego równiez RZadko używasz.

    --
    SQLwysyn
    Przeżylismy trzy zabory, przeżyjemy i kaczory ...

  • 14. Data: 2006-06-05 20:07:18
    Od: raku <raku/spam-off/@buziaczek.pl>

    Johnson spłodził(a):

    > Poszukaj w regulaminie przyznawania świadczeń z funduszu socjalnego.
    > Może rzeczywiście u ciebie w zakładzie płacą za "skórę" ;)

    Polak potrafi...
    jeśłi gdzieś tak przyznają, to ciekawe, ilu dziadków miał już
    rekordzista :-P

    --
    raku
    raku/spam-off/@buziaczek.pl

  • 15. Data: 2006-06-05 21:20:34
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Piotr Stępniewski wrote:
    > Witam!
    > Niedawno zmarł mój dziadek. Dowiedziałem się, że mogę z tego tytułu
    > ubiegać się o ekwiwalent po dostarczeniu do mojego pracodawcy aktu zgonu
    > dziadka. Jestem zatrudniony w pełnym wymiarze godzin (etat).
    > Gdzie mogę znaleźć jakieś odniesienia prawne w tej sprawie?

    w zakładzie pracy.

  • 16. Data: 2006-06-06 00:18:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    jareka wrote:
    > Nie,nie,nie... Chcesz powiedzieć, że pracodawca ma wypłacić Tobie
    > jakieś świadczenie pieniężne z powodu śmierci Twojego dziadka?

    Ech młodziezy, co to nigdy w państwowych zakładach nie pracowała.

    Nie tylko, z tytułu śmierci dziadka, ale także śmierci innych członków
    rodziny, urodzenia dziecka, a także w przypadku innych "kataklizmów"...

    .
    .
    .

    ...o ile zakład utworzył Fundusz Pomocy Koleżeńskiej, a wspomniany
    delikwent się do tego funduszu zapisał i składki opłacał.

  • 17. Data: 2006-06-06 09:27:06
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e62hk6$jbo$2@inews.gazeta.pl...
    > Ech młodziezy, co to nigdy w państwowych zakładach nie pracowała.

    Ech dorosli, co to sie cytowac nie naumieli ...
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 18. Data: 2006-06-06 10:03:35
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 cze o godzinie 17:10, na pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje, fotech
    napisał(a):

    > Słusznie piszesz, jesli zmarły był ubezpieczony w ZUS

    A kto czynny zawodowo nie jest?

    > - np był emerytem,

    To "nieemeryci" już nie są oZUSowani? :P

    > to zasiłek pogrzebowy dostanie każda osoba,

    A co ma zasiłek pogrzebowy do "ubezpieczenia" ?

    > która przyniesie do ZUS dokumenty, poświadczające że pokryła koszty pogrzebu
    zmarłej osoby,
    > i nie ma znaczenia czy to był wnuk, syn, małzonka czy osoba nie spokrewniona.

    Tu masz absolutną rację.

    Do pytającego:
    - Twój post jest usunięty - ale z tego co widać po przytoczonych
    fragmentach twojego postu przez innych grupowiczów, "szukasz" kasy "za
    dziadka".
    Jeżeli w zakładzie pracy w którym pracujesz są np. związki zawodowe których
    jesteś członkiem i opłacasz składki - możliwe że oni rzucą jakąś "kasą" -
    na pewno w "S" jest za rodziców, na dziecko - ale czy jest na dziadka .. :(
    Ze swojej polisy tez raczej nie ma nic "za dziadka".
    Tylko chyba z polisy dziadka (jeżeli była wogóle) i jeżeli jest osobą
    uposażoną przez śp. dziadka.

    --
    Herbi
    06-06-2006 12:03:29