  • Data: 2004-07-24 21:23:20
    Temat: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tompac [TK]" <t...@U...pl> napisał w wiadomości
    news:cdu2n4$58j$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Widać znasz za mało przypadków, są takie urządzenia ale ze względu na
    > koszty nie spopularyzowały sie one w Polsce.

    Koszt, to nie wszystko. Rzecz w tym, że po pierwsze należało by przebudować
    instalacje. We wszystkich znanych mi budynkach wielorodzinnych instalacja
    jest w ten sposób skonstruowana, że głowne rury biegną pionowo przez
    kondygnacje, a dopeiro od nich do konkretnych kaloryferów są odgałezienia.
    Ta jest prościej i taniej. Ake wymusza to pomiar na każdym kaloryferze.

    Po drugie pomiar ciepła pobranego przez mieszkanie jest bez sensu. Jesli
    wyłączę kaloryferu u mnie w mieszkaniu, to ogrzewać będą mnie sąsiedzi.
    Przez ściany, podłogę czy sufit. Ale wystarczy nawet, bym trochę niżej
    ustawił temeraturę na kaloryferach, a już ciepło od nich będzie płunęło do
    mnie. Po za tym taki pomiar jest prosty do sfałszowania. Wystarczy zwiększyć
    powierzchnię grzewczą rur doprowadzających (np. aluminiowa ozdobna
    "zasłonka" tych rur mocowana do rur w kilku punktach - najlepiej po
    usunięciu w miejscach mocowania farby z rury), a wszystko w łeb bieże.

    > I pytanie z działki zwanej fizyka, od czego zalezy ilość wyparowanej
    > cieczy z kapilary podzielnika??

    Wyparownik, to analogowe urządzenie całkujące temperaturę po czasie. Zależy
    jeszcze od kilku innych czynników, takich jak wilgotność powietrza, stopień
    nasycenia powietrza oparami alkoholu, ciśnienie atmosferyczne i być może
    jeszcze od czegoś, o czym nie wiem. Te dodatkowe parametry powinny być
    jednak jednakowe we wszysztkich meiszkaniach jednego budynku.

    Ja, gdy kilka lat temu mieszkałem w bloku z podzielnikami łączyłem sposób z
    aluminiowymi ozdobami z owijaniem bardzo cienką folią (taką, w którą pakuje
    się wędlinę) tego podzielnika. Trudno mi powiedzieć, który sposób dawał
    większy zyska, ale po dwó latach spółdzielnia usilnie chciała mnie ryczałtem
    rozliczać, bo wg. podzielnika, to musieli niemal tyle zwócić, co wplaciłem.
    Acha i jeszcze pod neiobecność (np. praca) odkręcałem na full kaloryfer w
    łazience, który był nieopomiarowany i zostawiałem otwarte drzwi.