  • Data: 2004-07-24 19:00:49
    Temat: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz, urządzenie faktycznie mirzące przepływ energii musiało by się
    > składać z dwóch mierników przed i za mieszkaniem.

    Rozumiem że chciałeś napisać na wejściu i wyjściu z grzejnika.
    W brew pozorom nie jest to takie trudne aby był to tylko elemnt na
    wejściu, zwłaszcza w dobie elektroniki, która przepuści przez
    odpowiedni algorym ilość czynnika grzewczego, jego temperature i
    sprawnośc samego grzejnika i poda odpowiednią wielkośc.

    > Jeden taki miernik kosztuje dużo. Dwa jeszcze więcej. A że większość
    > pionów u nas jest w pionie, to takich kompletów musiało by być tyle,
    > ile kaloryferów.

    Wyobrażasz sobie pion w poziomie ;)) To żart wiem że miałes na mysli
    rozprowadzenie instalacji po budynku. Widziałem takie ustrojstwo, jest
    troche wieksze od zaworu termostatycznego, jakis tam bajońskich sum
    nie kosztuje ale w porównaniu do podzielnika to ......

    > Ciekawi mnie, czy gdziekolwiek w Polsce jest to takl rozwiązane. Ja
    nei
    > słyszałem. Zresztą, to i tak nie byłby pomiar. Bo, jak wyłaczysz
    > grzejniki, to wykaże "0", a tak nie ejst, bo będziesz pobierał
    ciepło
    > przez ściany z pozostałych lokali. Dla tego to nie ma większego
    sensu.

    A co powiesz na mieszkania na pad piwnicami albo na poddaszach??
    Są przecież takie, oddają ciepło większa powierzchnia niż przypydki
    miedzykondygnacyjne?

    Dokładnie, jest (a przynajmniej był jak się zajmowałem zagadnieniem
    rozliczania ciepła w spóldzielni) paragraf bodaj 206 Prawa
    Spółdzielczego mówiący że spółdzienie może obciążyć członka większymi
    kosztami za ciepło niż faktycznie poniosła. Czyli oficjalnie nie mogła
    dokładać innym do opłaty za ciepło opłat nieuiszczonych przez innych.
    Oczywiście po przemieleniu sprawy przez biurokrację spółdzielnianą
    koszty były rozkładane na wszystkich (papierkowo nawet na tych co
    wczesniej nie zapłacili) ale to już ..........

    pozdr