  • Data: 2004-07-25 01:24:07
    Temat: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O ile można przyjąć, ze przepływ na wyjściu jest równy przepływowi
    na
    > wejściu i nie trzeba mierzyć tego parametru w obydwu miejscach
    (starczy
    > jeden pomiar), to tempetarturę musisz mierzyć i tu i tam. I to jest
    > najdokładniejszy praktycznie wykonalny pomiar. Nie trzeba wówczas
    > uwzględniać sprawności grzejnika. Ten z mniejszą sprawnością
    odbierze i
    > wyemituje mniej ciepła.

    Chyba jednak latwiej uwzględnic sprawnośc grzejnika niż drugie
    urządzenie na wylocie ;)))
    A sprawność danego modelu grzejnika (elemetu grzewczego) jest takim
    samym parametrem jak ciepło właściwe wody, tak więc nie jest to żaden
    problem uwględnić go w programie (algorymie licznika)

    > Cała rzecz w tym, że dokładność takiego urządzenia wcale nie
    powoduje
    > radykalnego zwiększenia dokładności całego pomiaru.

    Cała rzecz w tym że nie dyskutowalismy o zwiększeniu dokładności
    pomiaru ;)))

    > Niestety, po pierwsze realizacja tego pomysłu wymagała by poważnego
    > skomplikowania całej instalacji. No i wydaje mi się, że
    skonstruowanie
    > takiego czegoś nie bardzo jest możliwe z uwagi na skłonność takiego
    > systemu do zapowietrzeń.

    Ale są takie instalacje i nie sądzę aby były aż tak skomplikowane, w
    jednej szafce rozdzielczej sa zaworki osobno do pokoju, osobno do
    kuchni, osobno do łazienki. Żadne tam cudo normalna sprawa ;))

    > Czy montowanie podzielników ma sens? Czy
    > czasem koszt opomiarowania i obsługi tego kramu nie pochłania
    > ewentualnych korzyści?

    Z autopsji stwierdzam że ma sens, przez ostatnie 8 lat miałem zwrot
    min.40% w stosunku do ryczałtu z metra, ostatnim rokirm to było cos
    ok.800zł

    > No, to jeden z problemów. Życie rozwiązało go w ten sposób, że te
    > skrajne są z reguły tańsze. Po za tym są jakieś tam współczynniki, z
    > tego co pamiętam. Fakt tych strat jest kompensowany jakimiś tam
    > poprawkami.

    Dokładnie tak jak piszesz, czyli generalnie nie jest to już
    problem ))))

    > To właśnie jeden z argumentów na to,
    > że dokładnych pomiar zużytego ciepła nie powoduje wcale bardziej
    > sprawiedliwego podziału kosztów.

    Cholera zaraz zaczniemy rozprawe na temat co znaczy sprawiedliwie ;)))
    pozdr