  • 1. Data: 2008-04-24 10:49:08
    Temat: Dziedziczenie.
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Tak sie zastanawiam, czemu istnieja trzy rodzaje dziedziczenia ?

    Czy nie powinny istniec tylko dwa ?

    Czyli, z dobrodziejstwem lub nie przyjmowanie ...

    Ta trzecia forma, czyli dziedziczenie wszystkiego to taki "bonus"
    od wladzy, ktora czeka na niedoiformowanego i ewentualnie jak zajdzie
    potrzeba bedzie miala kogo wydoic ?

    Co myslicie na ten temat ?

  • 2. Data: 2008-04-24 10:53:23
    Temat: Re: Dziedziczenie.
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "GooRe" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Ta trzecia forma, czyli dziedziczenie wszystkiego to taki "bonus"
    > od wladzy, ktora czeka na niedoiformowanego i ewentualnie jak zajdzie

    Niedawno pytałem o to.

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2008-04-24 14:19:44
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]

    > Ta trzecia forma, czyli dziedziczenie wszystkiego to taki "bonus"
    > od wladzy, ktora czeka na niedoiformowanego i ewentualnie jak zajdzie

    Widze, ze kolega czytal najnowsza "Polityke". ;)
    Dziedzicze wprost jest potrzebne. Jego zlikwidowanie prowadziloby do
    sytuacji, w ktorej np. dzieci rodzica, ktory kupil nieruchomosc z kredytu,
    dziedziczylyby nieruchomosc z hipoteka i moglyby ja stracic, mi ze bylaby
    splacona w np. 95%, bo nie mogly w wejsc miejsce zmarlego kredytobiorcy, a
    bank skorzystalby z upranienia jakie daje hipoteka i zarobilby dwokrotnie.

  • 4. Data: 2008-04-24 15:57:10
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bank skorzystalby z upranienia jakie daje hipoteka i zarobilby dwokrotnie.

    Nie czytal, tak mnie naszlo.

    Jezeli opisana sytuacja to jedyny powod ...
    to bardziej wypadalo by zmienic ow przewpis dajacy bankom taka mozliwosc.

    Chyba logiczne, ze rodzice splacaja, a gdy odchodza dzieci
    powinny wyrazic zgode na kontynuacje lub rezygnacje.

  • 5. Data: 2008-04-25 07:25:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Chyba logiczne, ze rodzice splacaja, a gdy odchodza dzieci
    > powinny wyrazic zgode na kontynuacje lub rezygnacje.

    a jak taka zgode chcesz wyegzekwowac od np 2 latka?

  • 6. Data: 2008-04-26 22:40:02
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    > Użytkownik "GooRe" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a jak taka zgode chcesz wyegzekwowac od np 2 latka?

    Moze w domysle, w dobrym interesie spodkoboiorcy ?
    No, ale to trudne dla "wladzy" ;-).

  • 7. Data: 2008-04-28 11:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2008, szerszen wrote:

    > Użytkownik "GooRe" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a jak taka zgode chcesz wyegzekwowac od np 2 latka?

    Chyba wyciągnąłeś nietrafiony argument.
    Zauważ, że TEN przypadek JEST "obsługiwany prawnie", a pytający wcale
    nie dziwią się istnieniu "spadku z dobrodziejstwem" (które bedzie tu
    tu miało zastosowanie) lecz "spadku wprost"!

    pzdr, Gotfryd