  • 1. Data: 2011-03-30 18:07:22
    Temat: Dziecko w foteliku na przednim siedzeniu auta
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Słuchajcie, mam takie pytanie. Co mówią przepisy o przewożeniu dziecka prawie
    6-letniego na przednim siedzeniu auta, oczywiście w foteliku?

  • 2. Data: 2011-03-30 18:16:23
    Temat: Re: Dziecko w foteliku na przednim siedzeniu auta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/30/2011 1:07 PM, Buster wrote:
    > Witam.
    > Słuchajcie, mam takie pytanie. Co mówią przepisy o przewożeniu dziecka
    > prawie 6-letniego na przednim siedzeniu auta, oczywiście w foteliku?

    Nie ma przeciwskazan, ale musi to byc fotelik, a nie poddupnik, bo tak
    sobie posłowie w ustawie zapisali.

  • 3. Data: 2011-03-30 18:54:36
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > Nie ma przeciwskazan, ale musi to byc fotelik, a nie poddupnik, bo tak
    > sobie posłowie w ustawie zapisali.

    No i nie wolno przewozić w foteliku dziecka siedzącego tyłem do kierunku
    jazdy na przednim siedzeniu jeśli pojazd ma poduszkę powietrzną dla
    pasażera.

    --
    Arek

  • 4. Data: 2011-03-30 19:06:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/30/2011 1:54 PM, Arek wrote:

    > No i nie wolno przewozić w foteliku dziecka siedzącego tyłem do kierunku
    > jazdy na przednim siedzeniu jeśli pojazd ma poduszkę powietrzną dla
    > pasażera.

    6-latka raczej nikt nie wozi tyłem. :)

  • 5. Data: 2011-03-30 19:15:17
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > 6-latka raczej nikt nie wozi tyłem. :)

    Zapewne, ale lepiej uniknąć niedomówień (poza tym przedmówca napisał
    "prawie" :)
    :-)

    --
    Arek

  • 6. Data: 2011-03-30 19:17:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    > No i nie wolno przewozić w foteliku dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy
    > na przednim siedzeniu jeśli pojazd ma poduszkę powietrzną dla pasażera.

    Bzdury.

  • 7. Data: 2011-03-30 19:54:11
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Bzdury.

    A art. 45 ust. 2 pkt 4 prawa o ruchu drogowym?

    --
    Arek

  • 8. Data: 2011-03-30 19:58:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/30/2011 2:17 PM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Bzdury.

    chodzi ci o wyłączoną poduszkę powietrzną?

    niestety w ustawie nikt tego nie zauważył.
    zabrania sie przewozenia na przednim siedzieniu pojazdu wyposażonego ....

  • 9. Data: 2011-03-30 20:14:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Arek w <news:4d938a65$1@news.home.net.pl>:

    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A art. 45 ust. 2 pkt 4 prawa o ruchu drogowym?

    Patrząc na suche przepisy, to a nuż przyjdzie Ci cofać i dziecko będzie
    siedzieć w foteliku, ale tyłem do kierunku jazdy.
    I pewnie stąd się zrodził *specjalny* fotelik w pkt. 5 -- gdy cofasz, to on
    sie obraca odpowiednio i nie można mówić o siedzeniu tyłem do kierunku
    jazdy...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2011-03-30 20:22:18
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > chodzi ci o wyłączoną poduszkę powietrzną?
    >
    > niestety w ustawie nikt tego nie zauważył.
    > zabrania sie przewozenia na przednim siedzieniu pojazdu wyposażonego ....

    Literalnie - wyposażony, nie ma mowy o czynnej. Zatem podjąłbyś się
    przewożenia dziecka w takiej sytuacji i jak wypadłaby ewentualna kontrola
    drogowa?

    --
    Arek