  • 11. Data: 2011-03-30 21:48:23
    Temat: Re: Dziecko w foteliku na przednim siedzeniu auta
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-03-30 22:22, Arek pisze:

    > Zatem podjąłbyś się przewożenia dziecka w takiej sytuacji i jak wypadłaby
    ewentualna
    > kontrola drogowa?

    A co to ma do rzeczy? Szczególnie to, czy by się podjął.

  • 12. Data: 2011-03-30 23:33:41
    Od: wesoły romek <w...@6...pl>

    Użytkownik "Buster" <r...@w...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Słuchajcie, mam takie pytanie. Co mówią przepisy o przewożeniu dziecka
    > prawie 6-letniego na przednim siedzeniu auta, oczywiście w foteliku?

    jem kupę

  • 13. Data: 2011-03-31 04:42:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-30 21:58, witek pisze:

    > niestety w ustawie nikt tego nie zauważył.
    > zabrania sie przewozenia na przednim siedzieniu pojazdu wyposażonego ....

    Ten przepis to jakiś bezsens. Równie niedorzeczny jak "zabrania się
    wkładania ręki do wrzątku" - czy ktoś mimo to wsadza rękę do wrzątku,
    albo jeśli mimo wszystko ktoś czyjąś rękę tam wsadzi, to nie można go
    ukarać?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-03-31 06:50:11
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 31.03.2011 06:42, Liwiusz pisze:

    > Ten przepis to jakiś bezsens. Równie niedorzeczny jak "zabrania się
    > wkładania ręki do wrzątku" - czy ktoś mimo to wsadza rękę do wrzątku,

    Tak, ja wkładam paluchy do wrzątku jak mi coś pod paznokieć się wbije:)

  • 15. Data: 2011-03-31 08:01:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    > A art. 45 ust. 2 pkt 4 prawa o ruchu drogowym?

    To jakiś bubel prawny. Przecież mogę mieć poduszkę powietrzną dla pasażera i
    przewozić w foteliku. Muszę tylko poduszkę wyłączyć.

  • 16. Data: 2011-03-31 08:03:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Ten przepis to jakiś bezsens. Równie niedorzeczny jak "zabrania się wkładania
    > ręki do wrzątku" - czy ktoś mimo to wsadza rękę do wrzątku, albo jeśli mimo
    > wszystko ktoś czyjąś rękę tam wsadzi, to nie można go ukarać?

    Będziesz musiał się leczyć za swoje (NFZ pewnie by odmówił leczenia). ;)

  • 17. Data: 2011-03-31 13:59:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/31/2011 3:01 AM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    >
    > To jakiś bubel prawny. Przecież mogę mieć poduszkę powietrzną dla
    > pasażera i przewozić w foteliku. Muszę tylko poduszkę wyłączyć.

    tak powinno być, ale nie jest.
    masz poduszkę powietrzną, przewozić nie możesz.
    Dotyczy to oczywiscie fotelika ustawionego tyłem.
    Starsze dziecko w foteliku do przodu przewozić możesz. Ale musi to być
    fotelik. Jeśli dziecko ci na tyle uroslo, że w foteliku sie już nie
    miesci, ale 12 lat czy ile tam trzeba nie ma, to na poddupniku, albo bez
    niczego już nie możesz.

  • 18. Data: 2011-04-05 11:00:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2011, qwerty wrote:

    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    >
    > To jakiś bubel prawny.

    Wcale nie taka rzadka rzecz ;)

    > przewozić w foteliku. Muszę tylko poduszkę wyłączyć.

    1. Pewnie byłaby argumentacja "ale co jak kierujący zapomni"
    2. Patrząc na youtubowe nagrania "akcji" z dziećmi, 1. nie wydaje
    się być tak nieprawdopodobne.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-04-05 12:30:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    > 1. Pewnie byłaby argumentacja "ale co jak kierujący zapomni"
    > 2. Patrząc na youtubowe nagrania "akcji" z dziećmi, 1. nie wydaje
    > się być tak nieprawdopodobne.

    Serwisowane w Polsce nie mają tego problemu. W czasie wypadku rzadko kiedy
    wystrzeliwują poduszki. Żeby daleko nie szukać - znajomy miał miesiąc temu
    wypadek (na trasie). Auto do kasacji, człowiek w szpitalu, a żadna poduszka nie
    wystrzeliła.