  • 1. Data: 2005-07-23 15:05:44
    Temat: Działalność gospodarcza a renta z tytułu niezdolości do pracy
    Od: "Gosia" <n...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów
    Od 5 lat prowadzę indywidualną działalność gospodarczą płacąc regularnie w
    ZUS-ie składki rentowe (oczywiście od najniższej podstawy). W maju tego roku
    zachorowałam, skutkiem czego mam w 60% uszkodzone nerki, oraz perspektywę
    leczenia się do końca życia. Jeżeli przez orzecznika ZUS-u zostanie
    przyznana renta to czy prowadząc działalność gospodarczą muszę się liczyć z
    ograniczeniami dotyczącymi wysokości przychodów? Co z kosztami ich
    uzyskania?
    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2005-07-23 18:04:16
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Z tego co czytałem gdzieś stosuje się tabelkę która mówi o ile obniża się
    renta w zależności od przychodów z działalności gospodarczej. Od zera,
    przy małych przychodach, do całkowitego zawieszenia wypłacania renty, przy
    dużych przychodach.

  • 3. Data: 2005-07-23 19:50:26
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Audyt IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Z tego co czytałem gdzieś ...>

    Re : A to zamiast "czytać gdzieś" proponuję czytać tutaj :
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19981621118 art. 104
    ust. 1 "a".