  • 21. Data: 2004-12-02 10:34:24
    Temat: Re: Dwa windowsy na tym samym PC
    Od: "MS" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl> napisał w wiadomości
    > powiem tak jakbys na mnie trafil podczas kontroli uznalbym to za legalne.
    >
    > Radek.

    naprawde Radek ?

    ...najprosciej zadzwonic do MS i bedzie wszysytko jasne:)

  • 22. Data: 2004-12-02 10:49:16
    Od: poreba <d...@p...com>

    "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> popełnił 01 gru
    2004 na pl.soc.prawo utwór news:col7fo$nhm$1@news.onet.pl:

    > Instalacja na TYM SAMYM komputerze, ale na innym nośniku -
    > prawdopodobnie zostanie potraktowana jako instalacja na innym sprzęcie
    > i aktywacja się nie powiedzie (tego wariantu nie praktykowałem).
    Ja tak i nie potwierdzam poziomu prawdopodobieństwa.

    > Zasady (techniczne) przypisywania instalacji XP do konkretnego sprzętu
    > - z oczywistych względów - nie zostały przez M$ ujawnione.
    To oczywistość względów się zmieniła, zostały i to nawet w odpowiednim FAQ
    ;)

    > Co do legalności się nie wypowiadam bo nie wiem.
    Legalność legalnością a zgodność z licencją niezgodnością.

    --
    pozdro
    poreba

  • 23. Data: 2004-12-02 15:26:33
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > A to niby dlaczego?

    Protel DXP. Nie ma. Ani tego, ani niczego podobnej klasy.

    P.

  • 24. Data: 2004-12-02 18:13:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paszczak wrote:

    > Protel DXP. Nie ma. Ani tego, ani niczego podobnej klasy.

    Jakiś program do projektowania obwodów chyba mam nawet w standardowej
    dystrybucji SuSE, ale ten protel to, z tego co widzę, coś 'nieco'
    bardziej złożonego :)

    W sieci widzę sporo prób uruchomienia tego programu pod WinE z róznymi
    wynikami - zdaje się póki co najlepszy wynik to wywalnie się z błędem
    Delphi 217 :)

    Jakaś węgierska strona poleca jako zamiennik "CadSoft EAGLE" - nie wiem,
    czy to Ci coś mówi...

  • 25. Data: 2004-12-02 18:46:15
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A to niby dlaczego?

    Większość specjalizowanych programów CAD/CAE nie ma wersji linuxowych.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2004-12-02 19:35:34
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > To oczywistość względów się zmieniła, zostały i to nawet w odpowiednim FAQ
    > ;)
    A możesz mi podać namiar na ten FAQ?
    Widać moja wiedza jest przeterminowana, a właśnie stoję przed koniecznością
    reinstalki XP na zmodyfikowanym sprzęcie.
    nn

    ---

  • 27. Data: 2004-12-02 22:07:23
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Jakiś program do projektowania obwodów chyba mam nawet w standardowej
    > dystrybucji SuSE, ale ten protel to, z tego co widzę, coś 'nieco'
    > bardziej złożonego :)

    Niestety. I jest tylko pod XP. I kosztuje 32 kzł, więc cena Windowsa
    nie jest raczej problemem. Ale głupio przecież kupować kolejnego
    Windowsa na drugi dysk.

    Natomiast ciekawa jest licencja do Protela - użytkownik może używać tej
    samej kopii w biurze i w domu. A w przypadku licencji sieciowej jednocześnie
    może korzystać taka liczba użytkowników, jaką określa licencja, przy czym
    użytkownik nie może się znajdować dalej niż 10 mil od serwera licencji :)

    No, można powiedzieć, że przy takiej cenie to żadna łaska, ale gdyby
    kosztował 16 kzł i nie można by było używać w domu, to raczej bym go
    sobie do domu nie kupił...

    > W sieci widzę sporo prób uruchomienia tego programu pod WinE z róznymi
    > wynikami - zdaje się póki co najlepszy wynik to wywalnie się z błędem
    > Delphi 217 :)

    To... jak by to powiedzieć... kiepsko.

    > Jakaś węgierska strona poleca jako zamiennik "CadSoft EAGLE" - nie wiem,
    > czy to Ci coś mówi...

    Tak, znam. Jak na swoją cenę (free), to całkiem ciekawy. Niestety
    niewystarczający.

    P.

  • 28. Data: 2004-12-02 23:05:51
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Paszczak wrote:

    > Tak, znam. Jak na swoją cenę (free), to całkiem ciekawy. Niestety
    > niewystarczający.

    Wcale nie jest tak do końca za free, za darmo możesz sobie ściągnąć tylko
    wersję "light" i to wyłącznie do zastosowań non-profit(!), jak chcesz
    normalnie używać musisz zapłacić http://www.cadsoft.de/prices.htm. Co
    prawda jest tańszy ale fakt że do Protela to mu jednak trochę brakuje.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2004-12-02 23:39:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paszczak wrote:

    > Niestety. I jest tylko pod XP. I kosztuje 32 kzł, więc cena Windowsa
    > nie jest raczej problemem. Ale głupio przecież kupować kolejnego
    > Windowsa na drugi dysk.

    Przy takiej cenie to twórcy mogliby się wysilić i machnąć wersję dla
    linuxa. Borland tworzy też środowiska dla linuxa, co powinno solidnie
    ułatwić migrację (nawet się reklamują, że ich środowiska dla obu
    systemów są bardzo ze sobą zgodne) - w końcu źródła mają.

> [...]
    > użytkownik nie może się znajdować dalej niż 10 mil od serwera licencji :)

    Bo Protel to nie monopolista, więc nie mogą sobie pozwolić na idiotyczne
    'licencje'.

    ATSD może są jakieś szanse na obalenie ich licencji? Zmuszenie, żeby
    przestali się wygłupiać? Przynajmniej w Polsce ;)

  • 30. Data: 2004-12-03 10:11:05
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl> popełnił 02 gru 2004 na
    pl.soc.prawo utwór news:conqpt$45c$1@inews.gazeta.pl:

    > A możesz mi podać namiar na ten FAQ?

    Służę. Najpierw wpisujesz w SUP www.google.pl,
    potem trzeba w opcjach określić witrynę, można też wpisać ten warunek do
    zapytania np. o "Product Activation". Jak Ci się operacja uda wypluje w
    wyniku np.
    http://www.microsoft.com/piracy/activation_faq.mspx
    z tekstem "It would be possible technically to install the software on, for
    example, 100 PCs. Activation would fail though on 99 (98 for Office XP or
    Office 2003) of those 100 PCs thereby limiting the usefulness of the
    illegal installation." A parę akapitów poniżej znajdziesz opis
    przypisywania wag do poszczególnych komponentów i poziom sumarycznego
    "score" przy którym MS wymaga powtórnej aktywacji.
    Zacznij jednak od http://www.google.pl/intl/pl/help.html lub
    http://www.google.pl/intl/pl/help/refinesearch.html

    --
    pozdro