  • 11. Data: 2004-12-01 19:54:28
    Temat: Re: Dwa windowsy na tym samym PC
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Instalacja na TYM SAMYM komputerze, ale na innym nośniku -
    prawdopodobnie zostanie potraktowana jako instalacja na innym sprzęcie i
    aktywacja się nie powiedzie (tego wariantu nie praktykowałem). Zasady
    (techniczne) przypisywania instalacji XP do konkretnego sprzętu - z
    oczywistych względów - nie zostały przez M$ ujawnione.

    Miałem xp aktywowanego na swoim komputerze. Potem komputer był
    zmodernizowany. został tylko cd-rom ze starego i dysk, który przedtem był
    systemowy teraz jest drugi. Aktywacja przeszła bez problemu.
    Więc sama zmiana dysku nie powinna przeszkodzić w aktywacji.
    Co do legalności się nie wypowiadam bo nie wiem.

    PawełJ

  • 12. Data: 2004-12-01 20:18:05
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Mozna cos takiego zrobic i jest to zgodne z licencja , Bill dopuszcza chyba
    > zmiane 3 komponentow zreszta mozna to sprawdzic przy aktywacji jesli system
    > sie nie uaktywni to otrzymamy komunikat ze z takich to a takich powodow.

    Bzdury na poziomie artykulow z Komputer Świata. Polecam poczytac
    MSDN (szczegolnie o SysPrepie).

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 13. Data: 2004-12-01 20:50:04
    Od: "Radek" <radek(shiht+F2)list.pl>

    powiem tak jakbys na mnie trafil podczas kontroli uznalbym to za legalne.

    Radek.

  • 14. Data: 2004-12-01 20:54:16
    Od: "Slav" <n...@n...com>

    Chyba Ci humor dzis nie dopisuje :))
    Pozdro
    Slav

  • 15. Data: 2004-12-01 21:02:41
    Od: Jacek Ostrowski <j...@h...pl>

    Slav napisał(a):
    > Chyba Ci humor dzis nie dopisuje :))

    Ależ skąd. Ja mam cichy komputer i cichy dysk. Ale nabyłem je dopiero po
    rozstaniu z żoną.

    :-)

    J.

  • 16. Data: 2004-12-01 21:11:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Radek wrote:
    > powiem tak jakbys na mnie trafil podczas kontroli uznalbym to za legalne.

    [ciach]

    Sądząc po twojej 'umiejętności' pisania w usenecie nie jesteś osobą zbyt
    kompetentną ('piję' do niepotrzebnie nadmiernego cytowania, w dodatku w
    niewłaściwej kolejności).

  • 17. Data: 2004-12-01 23:07:27
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Nikodem Nijaki <n...@g...com> wrote:
    > Oczywiście aktywacji można dokonywać wielokrotnie (po reinstalacji) pod
    > warunkiem, że jest to instalacja na TYM SAMYM sprzęcie (licencja OEM).

    Co to znaczy 'tym samym sprzęcie'? WinXP dopuszcza zmianę niektórych
    komponentów, np. właśnie dysku. W takim razie PC z dyskiem A i ten sam PC z
    dyskiem B może być tym samym sprzętem.

    Dlatego o samą aktywację bym się nie martwił - ale interesuje mnie kwestia
    prawna.

    Czy gdzieś można poczytać umowę licencyjną - poza tym, co się pojawia w
    trakcie instalacji? Nie chcę instalować WinXP tylko po to, żeby poczytać
    licencję :)

    Pamiętam tylko, że był tam używany termin 'sprzęt', ale nigdzie nie było
    wyjaśnione, co ten termin oznacza.

    P.

  • 18. Data: 2004-12-01 23:09:46
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > 2) Olać mikrosyfa i zainstalować linuxa - nim nie ma takich problemów.

    Dzięki za propagandę, ale nie wszystko można zrobić pod Linuxem.

    P.

  • 19. Data: 2004-12-02 01:16:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paszczak wrote:

    > Dzięki za propagandę, ale nie wszystko można zrobić pod Linuxem.

    A to niby dlaczego?

  • 20. Data: 2004-12-02 09:56:21
    Od: "RAV" <z...@p...pl>

    Kazdy powod jest dobry

    --
    Pozdrawiam - RAV
    GG: 4750296...TLEN: ravsite...SKYPE: rafalkudlinski