  • 1. Data: 2004-12-01 11:02:23
    Temat: Dwa windowsy na tym samym PC
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Mam PC z Win XP Prof OEM. W tym momencie jest normalnie zainstalowany i
    wszystko jest OK. Chciałbym natomiast zainstalować go jeszcze raz na karcie
    Compact Flash włożonej do tego samego komputera. W danym momencie używałbym
    oczywiście albo systemu z HDD, albo systemu z CF - inaczej się nie da, bo
    PC jest jeden. Czy nie naruszy to warunków licencji?

    Cały problem bierze się stąd, że czasem muszę popracować w nocy i nie chcę,
    żeby szum komputera przeszkadzał TŻ w spaniu :) Wyciszyłem już niemal do
    zera CPU, grafikę i zasilacz, a został hałaśliwy dysk. Pomyślałem sobie, że
    w nocy mógłbym odpalać system z takiego 1GB CF. Działa to wprawdzie wolniej
    (10MB/s), ale bezgłośnie i do nocnej pracy by wystarczyło.

    P.

  • 2. Data: 2004-12-01 11:07:03
    Temat: Re: Dwa windowsy na tym samym PC
    Od: "Slav" <n...@n...com>

    Zamiast zmieniac komputer, zmien żone, skoro nie potrafi zrozumiec ze
    pracujesz po nocach to nie widze lepszego wyjscia :)
    Pozdr.
    Slawek

  • 3. Data: 2004-12-01 11:14:24
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Paszczak napisał(a):
> [...]
    > w nocy mógłbym odpalać system z takiego 1GB CF. Działa to wprawdzie wolniej
    > (10MB/s), ale bezgłośnie i do nocnej pracy by wystarczyło.

    Teoretycznie nie powinno być problemu, bo sprawa dotyczy tego samego
    komputera ...
    natomiast może być problem techniczny z rejestracją tej drugiej kopii.
    Jeżeli uda Ci się (lub udało) zarejestrować obie instalacje, to znaczy,
    że jest OK.
    nn

  • 4. Data: 2004-12-01 11:19:12
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 01 Dec 2004 12:14:24 +0100, Nikodem Nijaki naskrobał(a):

    czy wiesz na jakiej grupie przebywasz ?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-12-01 11:45:45
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Sebol napisał(a):
    > Dnia Wed, 01 Dec 2004 12:14:24 +0100, Nikodem Nijaki naskrobał(a):

    > czy wiesz na jakiej grupie przebywasz ?

    oświeć mnie ;)
    nn

  • 6. Data: 2004-12-01 13:55:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    Paszczak napisał(a):

    > Teoretycznie nie powinno być problemu, bo sprawa dotyczy tego samego
    > komputera ...

    czytalem kiedys dyskusje na temat licencji ms i wynikalo z niej ze zapisy w
    niej umieszczone nie zezwalaja nawet na mirror systemu, a co dopiero mowic o
    dwoch pracujacych wersjach, ale nie znam sie na licencjach ms :)

    > natomiast może być problem techniczny z rejestracją tej drugiej kopii.
    > Jeżeli uda Ci się (lub udało) zarejestrować obie instalacje, to znaczy, że
    > jest OK.

    a tu juz komletnie nie wiesz o czym mowisz, wersje softu mozesz ale nie
    musisz zarejestrowac raz, a aktywacje jaka zapewne masz na mysli mozesz
    wykonywac wielokrotnie i nie jest ona zadnym miernikiem legalnosci kolejnej
    kopii

  • 7. Data: 2004-12-01 14:21:15
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > wykonywac wielokrotnie i nie jest ona zadnym miernikiem legalnosci kolejnej

    nie chciałbym narazić się na zarzut pisania off topic, ale jak mi ktoś
    zarzuca ignorancję, to nie mogę się powstrzymać ;)

    Oczywiście kwestia legalności instalacji XP OEM nijak się nie ma do
    możliwości jej aktywacji.

    Oczywiście nikt nie musi aktywować instalacji - będzie miał instalację
    legalną, ale niefunkcjonalną ;)

    Oczywiście aktywacji można dokonywać wielokrotnie (po reinstalacji) pod
    warunkiem, że jest to instalacja na TYM SAMYM sprzęcie (licencja OEM).

    Instalacja na TYM SAMYM komputerze, ale na innym nośniku -
    prawdopodobnie zostanie potraktowana jako instalacja na innym sprzęcie i
    aktywacja się nie powiedzie (tego wariantu nie praktykowałem). Zasady
    (techniczne) przypisywania instalacji XP do konkretnego sprzętu - z
    oczywistych względów - nie zostały przez M$ ujawnione.

    I to byłoby na tyle.
    nn
    sorry za OT, ale jednak chodzi o kwestie prawne i praktyczne związane z
    licencją

  • 8. Data: 2004-12-01 15:43:51
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Mozna cos takiego zrobic i jest to zgodne z licencja , Bill dopuszcza chyba
    zmiane 3 komponentow zreszta mozna to sprawdzic przy aktywacji jesli system
    sie nie uaktywni to otrzymamy komunikat ze z takich to a takich powodow.

  • 9. Data: 2004-12-01 18:34:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paszczak wrote:

> [...]
    > w nocy mógłbym odpalać system z takiego 1GB CF. Działa to wprawdzie wolniej
    > (10MB/s), ale bezgłośnie i do nocnej pracy by wystarczyło.

    Pomijając problem prany - bo w przypadku mikrosyfa jest to trochę jak
    paragraf 22 - sugerowałbym dwa wyjścia:

    1) Nabyć cichy dysk (ja mam Samsung SP0802N i jest zagłuszany przez
    wentylator w _cichym_ zasilaczu).

    2) Olać mikrosyfa i zainstalować linuxa - nim nie ma takich problemów.

    Optimum to chyba połączenie obu wariantów :)

    Jak więcej osób przejdzie na linuxa i mikrosyf zacznie zauważać spadek
    dochodów, to może przestaną się wydurniać z tymi rejestracjami,
    sprawdzaniem sprzętu itepe (IMHO w ogóle takie praktyki M$ co najmniej
    mocno naginają prawo).

  • 10. Data: 2004-12-01 18:49:09
    Od: Jacek Ostrowski <j...@h...pl>

    Slav napisał(a):
    > Zamiast zmieniac komputer, zmien żone, skoro nie potrafi zrozumiec ze
    > pracujesz po nocach to nie widze lepszego wyjscia :)

    Chyba odrobinę przesadziłeś. Są mniej brutalne metody, a także mniej
    kosztowne. Np. opchnąć dysk i kupić nowy, bezgłośny.

    Chyba są też lepsze powody do zmieniania żony.

    Pozdrawiam

    J.