  • 1. Data: 2004-02-25 17:03:42
    Temat: DvD z wypożyczalni.
    Od: "geralt" <g...@N...gazeta.pl>

    Zastanawiam się ostatnio nad pewnym wątkiem, otóż, jeśli wypożyczam z
    wypożyczalni film na dvd, czy mogę zrobić kopię bezpieczeństwa tego filmu na
    czas wypożyczenia? Stworzenie kopi tłumaczę złym stanem odtwarzacza dvd
    który od pewnego czasu niszczy płyty( w ten sposób muszę odkupować płytki
    wypożyczalni). Czy rozwiązanie stworzenia kopi filmu na czas jego posiadania
    i późnijszego zniszczenia jest legalne??

  • 2. Data: 2004-02-26 03:25:33
    Temat: Re: DvD z wypożyczalni.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c1ikhe$1l5$1@inews.gazeta.pl>, geralt wrote:
> [...]
    > wypożyczalni). Czy rozwiązanie stworzenia kopi filmu na czas jego posiadania
    > i późnijszego zniszczenia jest legalne??

    Nie. Formalnie nie wolno zrobić ani jednej kopii egzemplarza nawet jeśli
    jesteś jego właścicielem. Kopie bezpieczeństwa dotyczą oprogramowania.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-02-26 14:23:26
    Od: "Pietia" <v...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:di50h1-c8u.ln1@ziutka.router...

    > Nie. Formalnie nie wolno zrobić ani jednej kopii egzemplarza nawet jeśli
    > jesteś jego właścicielem. Kopie bezpieczeństwa dotyczą oprogramowania.
    >
    > --
    > Marcin

    A nie dotyczą np. utworów muzycznych i filmów ? Chyba też. W prawie
    autorskim nie ma mowy, że dotyczy to tylko oprogramowania.

  • 4. Data: 2004-02-26 15:10:38
    Od: "Konrad Szwarc" <g...@g...pl>

    Nie, kopie bezpieczeństwa dotyczą również filmów oraz muzyki, odopowie ktoś
    na moje pytanie??;)

  • 5. Data: 2004-02-26 15:10:50
    Od: "geralt" <g...@g...pl>

  • 6. Data: 2004-02-26 23:05:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <7...@n...beck.pl>, Pietia wrote:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:di50h1-c8u.ln1@ziutka.router...
    > A nie dotyczą np. utworów muzycznych i filmów ? Chyba też. W prawie

    Podeprzesz swoje twierdzenie konkretnym artykulem P.A?

    > autorskim nie ma mowy, że dotyczy to tylko oprogramowania.

    Art.75. u.2 p1.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-02-26 23:09:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c1l29e$q3m$1@inews.gazeta.pl>, Konrad Szwarc wrote:
    > Nie, kopie bezpieczeństwa dotyczą również filmów oraz muzyki, odopowie ktoś
    > na moje pytanie??;)

    O, drugi wyznawca "urban legends" :) Pomoz koledze i wyszukaj art. P.A.
    pozwalajacy na robienie kopii egzemplarza utworu (filmu, muzyki) bez zgody
    wlasciciela praw majatkowych utworu.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-02-27 08:04:21
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:2va2h1-gr1.ln1@ziutka.router...

    > O, drugi wyznawca "urban legends" :) Pomoz koledze i wyszukaj art. P.A.
    > pozwalajacy na robienie kopii egzemplarza utworu (filmu, muzyki) bez zgody
    > wlasciciela praw majatkowych utworu.

    no ale tu znów dochodzimy do sytuacji - co jest sprzedawane w sklepie -
    utwór czy nośnik? bo jesli sprzedają utwór to nie ma problema - mogę
    przegrać ten utwór na inny nośnik (jak zauważę pierwsze oznaki "nieczytania"
    nosnika przez mój sprzęt) i nie będzie to kopia, ponieważ oryginalny nośnik
    zniszczę i dalej będe miał jeden egzemplarz utworu - bo jesli ktoś twierdzi
    że to jest kopia cyfrowa (identyczna z oryginałem) to niech mi odpowie kiedy
    utwór przestaje być oryginałem a kiedy zaczna być kopią i który konketnie
    paragraf to precyzuje; bo w końcu w sklepie też sprzedają KOPIĘ (powielaną w
    tłoczni) a nie oryginał ;
    a jeśli sprzedają nośnik to ja chcę GWARANCJI pisemnej - karty gwarancyjnej
    stwierdzającej że jak mi się nośnik popsuje to sprzedawca ma obowiazek mi go
    naprawić a w przypadku niemożności wymienić na nowy;
    i właśnie dlatego złodziejskie firmy fonograficzne nie chcą precyzować co
    sprzedają - bo jak utówr to mam prawo mieć zawsze jeden egzemplarz tego
    utworu - i wara od nośnika na jakim go mam;
    a jesli nośnik - to albo gwarancja albo rękojmia - tylko niech się palanty z
    branży fonograficznej określą....

    pozdr

    opyros

  • 9. Data: 2004-02-27 08:32:31
    Od: "Pietia" <v...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:pma2h1-gr1.ln1@ziutka.router...

    > Podeprzesz swoje twierdzenie konkretnym artykulem P.A?

    > Art.75. u.2 p1.
    >
    > --
    > Marcin

    Przecież to są przepisy szczególne dotyczące programów komputerowych, nie
    mają zasatosowania ani do myzyki ani do filmów.

    Pozdrawiam

    Pietia

  • 10. Data: 2004-02-27 21:57:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 27. lutego 2004 09:32 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Pietia:

    > Przecież to są przepisy szczególne dotyczące programów komputerowych, nie
    > mają zasatosowania ani do myzyki ani do filmów.

    Czyli co? Mam stos płyt, chcę sobie zrobić składankę do auta i nie mogę?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)