    From: "ag" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DvD z wypożyczalni.
    Date: Fri, 27 Feb 2004 09:04:21 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:2va2h1-gr1.ln1@ziutka.router...

    > O, drugi wyznawca "urban legends" :) Pomoz koledze i wyszukaj art. P.A.
    > pozwalajacy na robienie kopii egzemplarza utworu (filmu, muzyki) bez zgody
    > wlasciciela praw majatkowych utworu.

    no ale tu znów dochodzimy do sytuacji - co jest sprzedawane w sklepie -
    utwór czy nośnik? bo jesli sprzedają utwór to nie ma problema - mogę
    przegrać ten utwór na inny nośnik (jak zauważę pierwsze oznaki "nieczytania"
    nosnika przez mój sprzęt) i nie będzie to kopia, ponieważ oryginalny nośnik
    zniszczę i dalej będe miał jeden egzemplarz utworu - bo jesli ktoś twierdzi
    że to jest kopia cyfrowa (identyczna z oryginałem) to niech mi odpowie kiedy
    utwór przestaje być oryginałem a kiedy zaczna być kopią i który konketnie
    paragraf to precyzuje; bo w końcu w sklepie też sprzedają KOPIĘ (powielaną w
    tłoczni) a nie oryginał ;
    a jeśli sprzedają nośnik to ja chcę GWARANCJI pisemnej - karty gwarancyjnej
    stwierdzającej że jak mi się nośnik popsuje to sprzedawca ma obowiazek mi go
    naprawić a w przypadku niemożności wymienić na nowy;
    i właśnie dlatego złodziejskie firmy fonograficzne nie chcą precyzować co
    sprzedają - bo jak utówr to mam prawo mieć zawsze jeden egzemplarz tego
    utworu - i wara od nośnika na jakim go mam;
    a jesli nośnik - to albo gwarancja albo rękojmia - tylko niech się palanty z
    branży fonograficznej określą....

    pozdr

    opyros