  • 1. Data: 2005-12-17 00:03:41
    Temat: Drzewo przy ulicy przewrocilo sie na posesje - kto ma usunac?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Pytanie jak w tytule.
    Sytuacja: miasto (Opole), centrum. Ladna dzielnica, stoja stare kasztany
    (swoja droga mocno schorowane, puste w srodku i zdemolowane przez powodz
    i wiatry). Kasztany stoja na chodniku, przy ulicy. Po kilku zlamanych
    galeziach okoliczni mieszkancy pisali pisma i prosili by te kasztany
    usunac, ale miasto sie uparlo, poprzecinali tylko suche galezie i drzewa
    musza zostac.
    Dzisiaj podczas mocniejszych wiatrow dwa drzewa przewrocily sie -
    niszczac ogrodzenie, brame, furtke, murek, wybijajac okna w budynku,
    niszczac elewacje (bylo ocieplone styropianem, wiec wydarlo dosc
    glebokie dziury), zrywajac kawalek dachu i rynne.
    http://drut.org/foto/wiatr/100_0929.jpg
    Budynek jest ubezpieczony - podejrzewam ze uda sie wyciagnac kase z pzu,
    i szkoda zostanie pokryta w jakims tam stopniu (elewacja byla nowka
    sprzed paru miesiecy)
    Problemem sa same drzewa - przyjechala straz pozarna, oczyscila droge
    (tylko jezdnie, chodniki juz nie), drzewa i kupa galezi zostala na
    chodnikach oraz w wiekszosci - w moim podworku (czesc wbita jeszcze w
    elewacje...).
    Kto odpowiada za usuniecie tego rumowiska? Same pnie sa srednicy ~50cm i
    lepiej, nie jestem w stanie nawet tego przeciac nie mowiac juz o
    przesunieciu. Polamanych galezi sterta siega pierwszego pietra.
    Juz raz mielismy podobna sytuacje - i "zielen miejska" odmowila
    usuniecia galezi ktore lezaly na naszym terenie. Wtedy zalatwilo sie to
    prosto - wyrzucilismy je do pozostalych galezi na chodnik i musieli
    zabrac ;) Teraz tak sie nie da, chyba dzwig by byl potrzebny. Jak to
    rozegrac zeby za duzo kasy nie stracic? (w miare szybko, bo dojsc do
    domu sie nieda) Moze da sie jakos od miasta (jako wlasciciela
    drogi/drzew?) wyciagnac jakas kase - w koncu to oni powinni dbac o swoje
    drzewa i odpowiadac za szkody przez nie wyrzadzone.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 2. Data: 2005-12-17 00:11:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim zadzwoń do strażaków i zapytaj, bo może mają zamiar
    wrócić. bezpośrednio po wichurze przede wszystkim udrażnia się drogi.
    Ale jak opanują sytuację, to może wrócą i będzie po problemie. Skoro
    drzewo było schorowane i faktycznie pisaliście pisma w tej sprawie, to
    śmiem twierdzić, że straty powinien ponieść administrator terenu na
    którym drzewo stało.

  • 3. Data: 2005-12-17 00:23:11
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > drzewo było schorowane i faktycznie pisaliście pisma w tej sprawie, to
    > śmiem twierdzić, że straty powinien ponieść administrator terenu na
    Ze strazakami gadalem - juz nie wracaja, tylko udrazniaja drogi,
    wyciagaja zgniecione samochody itp a czyszczenie
    chodnikow/posesji/skutkow upadku drzewa to juz nie ich sprawa, wrecz
    polecili dzwonic do "zieleni miejskiej" w poniedzialek bo jak nikt nie
    "popchnie" sprawy to z tydzien nikt sie nie zainteresuje.

  • 4. Data: 2005-12-17 12:32:42
    Od: "Tedy" <t...@i...pl>

> [...]
    > polecili dzwonic do "zieleni miejskiej" w poniedzialek bo jak nikt nie
    > "popchnie" sprawy to z tydzien nikt sie nie zainteresuje.

    173

  • 5. Data: 2005-12-17 14:12:39
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 17 gru o godzinie 13:32, na pl.soc.prawo, Tedy napisał(a):

    Ale sporo wniosłeś do dysputy.

    LOL

    --
    Pozdro... Artur Ch.