  • 1. Data: 2010-09-02 13:44:00
    Temat: Dowożenie dzieci do szkoły
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam, gmina zapewnia dzieciom z klas 1-3 dowożenie do szkoły (art. 17, ust.
    3 ustawy o systemie oświaty). Czy kierowca może sprawować opiekę nad dziećmi
    w autokarze? I drugie pytanie: na kim ciąży obowiązek odprowadzania dzieci
    na i z przystanku - do i ze szkoły? Proszę o ewentualne podstawy
    prawne/orzeczenia.

    --
    Arek

  • 2. Data: 2010-09-02 13:48:03
    Temat: Re: Dowożenie dzieci do szkoły
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-09-02 15:44, Arek pisze:
> [...]
    > nad dziećmi w autokarze? I drugie pytanie: na kim ciąży obowiązek
    > odprowadzania dzieci na i z przystanku - do i ze szkoły? Proszę o

    Widzisz prawo, wbrew pozorom nie reguluje każdej czynności społecznej i
    życiowej, np. nie nakłada obowiązku na mężczyzn żeby podnosili deskę
    klozetową podczas oddawania moczu, tudzież nie zabrania kobietom
    wyrzucania zużytych tamponów do kibli aż zapchają rury.

  • 3. Data: 2010-09-02 13:53:28
    Od: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>

    Użytkownik "Arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dziećmi w autokarze? I drugie pytanie: na kim ciąży obowiązek
    > odprowadzania dzieci na i z przystanku - do i ze szkoły?

    Na nikim chyba.
    Jak przyjedzie rodzic po dziecko to kto ma obowiazek odprowadzic pod drzwi
    samochodu?

  • 4. Data: 2010-09-02 13:58:20
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke> napisał w
    wiadomości news:4c7fac55$0$27033$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na nikim chyba.
    > Jak przyjedzie rodzic po dziecko to kto ma obowiazek odprowadzic pod drzwi
    > samochodu?

    Ok, pomijam drogę. Ale w autobusie?

    --
    Arek

  • 5. Data: 2010-09-02 14:06:24
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    > Użytkownik "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke> napisał w
    > wiadomości news:4c7fac55$0$27033$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ok, pomijam drogę. Ale w autobusie?

    A jak jest w każdym innym środku komunikacji? Kto wówczas sprawuje opiekę
    nad dzieckiem?

  • 6. Data: 2010-09-02 14:09:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/2/2010 8:44 AM, Arek wrote:
    > Witam, gmina zapewnia dzieciom z klas 1-3 dowożenie do szkoły (art. 17,
    > ust. 3 ustawy o systemie oświaty). Czy kierowca może sprawować opiekę
    > nad dziećmi w autokarze?

    Kierowca jest odpowiedzialny za pasażerów

    jakby sie ktos uparł, to jak kierowca sie rozwali to bedzie mozna mu
    zarzucic, ze poprzez wykonywanie innych czynnosci w czasie prowadzenia
    pojazdu sprowadzic zagrozenie w ruchu lodowym pojazdow.
    Z drugie strony jak sie dziecku cos stanie, to brak nalezytej opieki, bo
    kierowal.

    W sadzie podjerzewam nie bedzie juz tak łatwo, bo kazdy przypadek bedzie
    indywidualny.
    Jak jedno dziecko da drugiemu w morde podczas jazdy to sad zapewne
    dopatrzy się, ze nawet opiekunka nie bylaby w stanie temu zapobiec.
    Jak sobie rozwali łeb na zakrecie, to łaził zamiast siedziec, to pewnie
    kogos sie przyczepią.

    w praktyce jakas ograniczona forme opieki moze sprawowac, bo inaczej, to
    nawet rodzicom za kolkiem moznaby zarzucic brak opieki nad dzieckiem w
    czasie jazdy.

    Zalezy jak sie zachowa kierowca. Powinien stanąc i nie jechac jesli nad
    autobusem i pasazerami nie jest w stanie zapanwoac.
    Analogicznie z "normalnymi" wycieczkami i pijaną w sztok "załogą".
    Jak sie coś stanie beknie kierowca.

    I drugie pytanie: na kim ciąży obowiązek
    > odprowadzania dzieci na i z przystanku - do i ze szkoły? Proszę o
    > ewentualne podstawy prawne/orzeczenia.

    na opiekunach prawnych dziecka.

  • 7. Data: 2010-09-02 14:12:25
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak jest w każdym innym środku komunikacji? Kto wówczas sprawuje opiekę
    > nad dzieckiem?

    Z tym, że w przypadku dowożenia dzieci do szkół, obowiązkiem gminy (w
    wymienionych okolicznościch) jest zapewnienie bezpłatnego transportu i
    opieki w czasie transportu.
    Czy więc kierowca może jednocześnie być opiekunem?

    --
    Arek

  • 8. Data: 2010-09-02 14:13:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/2/2010 9:06 AM, Mordzia wrote:

    > A jak jest w każdym innym środku komunikacji? Kto wówczas sprawuje opiekę
    > nad dzieckiem?

    rodzic lub opiekun prawny.

    przy czym to nie oznacza, ze rodzic musi z nim jechac.
    opieka moze polegac rowniez na nauczeniu dziecka jak powinno sie
    zachowywac w autobusie.
    jesli tak puszczone dziecko sie np. zgubi, bo nigdy wczesniej nie
    jechało tą trasą, a rodzic mu kazał jechać samemu, to beknie rodzic.

    Analogicznie jest w wypuszczaniem dzieci samopas na podworku, lub
    pozostawiania samych w domu.
    jak ktores wyleci przez okno, to bekna rodzice.

  • 9. Data: 2010-09-02 14:24:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c7faa1f$1@news.home.net.pl Arek <a...@o...pl> pisze:

    > Witam, gmina zapewnia dzieciom z klas 1-3 dowożenie do szkoły (art. 17,
    > ust. 3 ustawy o systemie oświaty). Czy kierowca może sprawować opiekę
    > nad dziećmi w autokarze?
    Po pierwsze - co to wg ciebie znaczy sprawować opiekę w autokarze?
    Po drugie - teoretycznie kierowca może posiadać uprawnienia do sprawowania
    opieki (w sensie prawa oświatowego) nad dziećmi. Ale wcale nie musi mieć
    tego w obowiązkach pracowniczych, zresztą jego zadaniem jest bezpieczny
    transport.

    > I drugie pytanie: na kim ciąży obowiązek
    > odprowadzania dzieci na i z przystanku - do i ze szkoły? Proszę o
    > ewentualne podstawy prawne/orzeczenia.
    Na obszarze szkoły na konkretnym nauczycielu-opiekunie. Poza autokarem -
    oczywiście rodzic/prawny opiekun.
    Mogą być jednak różne ustalenia. Szkoła może wprowadzić regulamin dowozów
    przewidujący opiekuna pogłowia uczniowskiego w czasie transportu. Tu masz
    przykłady takich regulaminów:
    http://bip.zoes.wrotapodlasia.pl/Inne_regulaminy/Reg
    _dowoz_uczniow.htm
    http://szkolawkrajnie1.w.interia.pl/szanowni_rodzice
    .htm

    A tu jak szukać:
    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=kierowca+szk
    olnego+autobusu+odpowiedzialno%C5%9B%C4%87&aq=f&aqi=
    &aql=&oq=&gs_rfai=&fp=749ea6b77e160e8a

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-09-02 18:58:53
    Od: grzeda <g...@t...pl>

> [...]
    > nad dziećmi w autokarze? I drugie pytanie: na kim ciąży obowiązek
    > odprowadzania dzieci na i z przystanku - do i ze szkoły? Proszę o

    Nie wiem czy tak jest wszedzie, ale moja kolezanka jest wlasnie taka
    opiekunka w autobusie. Siedzi z dzieciakami, pilnuje i przeprowadza na
    trasie autobus-szkola. Rano jedzie z kierowca i zbiera dzieciaki z
    przystanokow po wioskach, a po poludniu ma 4 kursy co godzine i rozwoza
    dzieci do domow. Pomiedzy porannym kursem a pozostalymi przeklada
    papierki w sekretariacie. Jest zatrudniona w szkole.

    pozdr
    PG