  • 1. Data: 2010-09-02 10:36:10
    Temat: Kierowca w firmie
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Czy jeśłi policja zatrzymuje kierowcę i ten kierowca wydmuchuje 0,4 promila
    (jadąc swoim saochodem osobowym) sprawa idzie do sądu to pracodawca otrzyma
    taki wyrok ? Kierowca jest zatrudniony u pracodawcy jako kierowca samochodu
    firmowego - rozwozi towar po mieście i okolicy ? Prawo jazdy zatrzymane
    przez policję.
    Jak sprawdzic (jako pracodawca) czy faktycznie miało miejsce takie zdarzenie
    i czy kierowca ma zatrzymane prawo jazdy - za co i na jak długo ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-02 11:29:14
    Temat: Re: Kierowca w firmie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-02 12:36, Użytkownik mz napisał:

> [...]
    > firmowego - rozwozi towar po mieście i okolicy ? Prawo jazdy zatrzymane

    Dlaczego sąd ma cokolwiek wysyłać pracodawcy ?

    > Jak sprawdzic (jako pracodawca) czy faktycznie miało miejsce takie zdarzenie
    > i czy kierowca ma zatrzymane prawo jazdy - za co i na jak długo ?
    > Pozdrawiam

    Najprościej sprawdzić przed rozpoczęciem pracy czy posiada
    ważne Prawo Jazdy. W kwestie za co utracił pracodawca
    chyba nie jest zobowiązany wnikać.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-09-02 11:43:05
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 2 Wrz, 13:29, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Dlaczego sąd ma cokolwiek wysyłać pracodawcy ?

    A czasem sąd nie wysyła wyroku do pracodawcy?

  • 4. Data: 2010-09-02 11:47:39
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak sprawdzic (jako pracodawca) czy faktycznie miało miejsce takie
    > zdarzenie i czy kierowca ma zatrzymane prawo jazdy - za co i na jak długo
    Nie pójdzie wyrok do pracodawcy.. za kierowanie autem po zatrzymaniu prawa
    jazdy za jazdę po alkoholu przez sąd są 3 latka nawet.

  • 5. Data: 2010-09-02 11:57:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c7f7e1e$0$21006$65785112@news.neostrada.pl mz
    <2...@w...pl> pisze:

    > Czy jeśłi policja zatrzymuje kierowcę i ten kierowca wydmuchuje 0,4
    > promila (jadąc swoim saochodem osobowym) sprawa idzie do sądu to
    > pracodawca otrzyma taki wyrok ?
    Poruszałem nie tak dawno temat o podobnej kanwie.
    Bez jednoznacznego rozstrzygnięcia.
    Pytanie brzmi: skąd sąd (tu: grodzki) miałby wiedzieć, gdzie pracuje (i czy
    w ogóle) obwiniony?
    Przecież on nie musi tego powiedzieć i byłby głupcem, gdyby to zrobił.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-09-02 12:41:03
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    grup dyskusyjnych:i5o3eu$712$...@n...dialog.net.pl...
    ,

    > Pytanie brzmi: skąd sąd (tu: grodzki) miałby wiedzieć, gdzie pracuje (i
    > czy w ogóle) obwiniony?
    > Przecież on nie musi tego powiedzieć ,

    Musi ,jak go zapytają.
    Art. 65.
    § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub instytucję
    upoważnioną
    z mocy ustawy do legitymowania:
    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania,
    podlega karze grzywny. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania,
    wiadomości lub dokumentów co do okoliczności wymienionych

  • 7. Data: 2010-09-02 12:57:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i5o647$2v2e$1@opal.icpnet.pl Nostradamus
    <n...@w...pl> pisze:

    > Musi ,jak go zapytają.
    Nie musi. Obwiniony ma prawo (podobnie jak i oskarżony) bez podania przyczyn
    odmówić składania jakichkolwiek wyjaśnień/zeznań.

    > Art. 65.
    [cut]
    Brak związku z tematem.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-09-02 13:35:07
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    grup dyskusyjnych:i5o70e$8vk$...@n...dialog.net.pl...
    ,

    > Nie musi. Obwiniony ma prawo (podobnie jak i oskarżony) bez podania
    > przyczyn odmówić składania jakichkolwiek wyjaśnień/zeznań.

    Wypróbuj to na sobie ;))
    ,
    > [cut]
    > Brak związku z tematem.

    To tylko twoje zdanie.

  • 9. Data: 2010-09-02 13:46:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i5o99i$uh$1@opal.icpnet.pl Nostradamus
    <n...@w...pl> pisze:

    > Wypróbuj to na sobie ;))
    Za zupełną darmochę mogę powiedzieć ci gdzie możesz sobie wsadzić swoje
    "rady".

    > To tylko twoje zdanie.
    I dlatego o wiele lepsze niż twoje.
    Co - nawiasem mówiąc - jest łatwo osiągnąć.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-09-02 13:49:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-02 14:41, Użytkownik Nostradamus napisał:

    > Musi ,jak go zapytają.

    Pracownik bardzo chętnie odpowie gdzie pracuje, tyle że jeśli
    to nie jest jakaś duża i znana firma to mogą mieć problemy
    z ustaleniem adresu. Pracownik adresu raczej nie będzie pamiętał.
    A starych dowodów osobistych z pieczątką zakładu pracy już nie
    ma w użyciu.