  • 1. Data: 2010-09-02 09:02:19
    Temat: producent i info na produkcie
    Od: pamana <b...@a...pl>

    Czy producent produkujący np. dżem ma obowiązek informować na etykiecie
    o ew.ryzyku występowania drobin pestki w produkcie ?

    Widziałam kilka razy info na etykiecie ,że produkt nie zawiera orzechów
    ale w zakładzie produkuje się rzeczy z orzechami i w tym bez mogą one
    występować.
    Rozumiem,że to rodzaj zabezpieczenia przed ew. pozwem od alergika a co z
    drobinami pestek?
    p.

  • 2. Data: 2010-09-03 06:03:10
    Temat: Re: producent i info na produkcie
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał

    > Czy producent produkujący np. dżem ma obowiązek informować na
    > etykiecie o ew.ryzyku występowania drobin pestki w produkcie ?

    Ta, i jeszcze o możliwości wystąpienia śladowej ilości owoców.

    > Widziałam kilka razy info na etykiecie ,że produkt nie zawiera
    > orzechów ale w zakładzie produkuje się rzeczy z orzechami i w tym
    > bez mogą one występować.

    Bo jak kupujesz produkt nie zawierający orzechów to znalezienie się
    tam orzecha będzie zaskakujące. W produkcie z owoców pestkowych pestka
    aż tak bardzo nie dziwi, nie? Napis niepotrzebny, wystarczy rozum. Tu
    jeszcze nie USA żeby na kubku kawy pisać "HOT!".

    > Rozumiem,że to rodzaj zabezpieczenia przed ew. pozwem od alergika a
    > co z drobinami pestek?

    Jak złamiesz sobie ząb to ten mikroskopijny napis cię udobrucha?

  • 3. Data: 2010-09-03 09:17:49
    Od: pamana <b...@a...pl>

    > Ta, i jeszcze o możliwości wystąpienia śladowej ilości owoców.

    nie o to pytam to raz
    dwa nie masz nic mądrego do powiedzenia to siedż cicho i jedz dżem z
    mikroskopijna ilością owoców.
    Osobiście pestka w dżemie jest dla mnie zaskakująca i nieoczekiwana a na
    dodatek dość bolesna.
    p.

  • 4. Data: 2010-09-03 09:53:48
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał

    > Osobiście pestka w dżemie jest dla mnie zaskakująca i nieoczekiwana a

    Jeśli pestka jest z owocu, z jakiego wykonano dżem, to chyba żartujesz.
    Jeśli dżem z malin, a pestka z wiśni, to faktycznie, masz rację.

    K.

  • 5. Data: 2010-09-03 13:03:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/03/2010 11:53 AM), Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał

    > Jeśli pestka jest z owocu, z jakiego wykonano dżem, to chyba żartujesz.
    > Jeśli dżem z malin, a pestka z wiśni, to faktycznie, masz rację.

    Jeżeli kupuję dżem wiśniowy - to spodziewam się że nie znajdę tam pestki
    (z wiśni oczywiście).

    p. m.

  • 6. Data: 2010-09-03 13:43:55
    Od: pamana <b...@a...pl>

    > Jeśli pestka jest z owocu, z jakiego wykonano dżem, to chyba żartujesz.
    > Jeśli dżem z malin, a pestka z wiśni, to faktycznie, masz rację.

    ale ja nie pytam jakiej pestki kto oczekuje w swoim dżemie ja pytam o to
    czy producent ma obowiązek umieścić info o ew.pestkach na etykiecie.
    p.

  • 7. Data: 2010-09-03 14:19:50
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> napisał w

    > Jeżeli kupuję dżem wiśniowy - to spodziewam się że nie znajdę tam pestki
    > (z wiśni oczywiście).

    Ja też zakładam, że w dżemie raczej nie będzie pestek, ale jeśli się
    zdarzy, to bynajmniej nie jest ona dla mnie jakoś specjalnie "zaskakująca i
    nieoczekiwana". Wiśnie z zasady mają pestki, a jedna z nich mogła z różnych
    przyczyn przedostać się w procesie produkcyjnym do słoika. Co w tym
    nadzwyczajnego? Zaskakujący i nieoczekiwany w dżemie, to mógłby być co
    najwyżej szyling kenijski albo zużyty kondom.

    K.

  • 8. Data: 2010-09-03 14:26:01
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał

    > ale ja nie pytam jakiej pestki kto oczekuje w swoim dżemie ja pytam o to
    > czy producent ma obowiązek umieścić info o ew.pestkach na etykiecie.

    Nie ma takiego obowiązku, ponieważ pestki w dżemie to nie jakaś reguła,
    tylko przypadek.
    Ale na tyle przewidywalny, że dziwię się, że się dziwisz :)

    K.

  • 9. Data: 2010-09-03 14:31:54
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Nie ma takiego obowiązku, ponieważ pestki w dżemie to nie jakaś reguła,
    > tylko przypadek.
    > Ale na tyle przewidywalny, że dziwię się, że się dziwisz :)

    ba! nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic pestki z dzemem:) wtedy
    bedziesz odpowiadal z jakiej racji jest dzem pomiedzy pestkami - szkoda
    klawiatury:)

  • 10. Data: 2010-09-03 14:48:14
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał

    > ba! nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic pestki z dzemem:) wtedy
    > bedziesz odpowiadal z jakiej racji jest dzem pomiedzy pestkami - szkoda
    > klawiatury:)

    Nie ma to jak sprowadzić dyskusję do absurdu, c'nie? ;-)

    K.