  • 1. Data: 2004-02-14 06:24:23
    Temat: Doradca czy menedzer??
    Od: "Welt" <b...@t...pl>

    Rozpoczynam jednoosobowa DG jako doradca dla firmy z ktora nie bylam wcale
    zwiazana (obsluga i poradnictwo klientow, tworzenie i
    intensyfikacja kontaktow handlowych firmy zagranicznej i polskich,
    marketing, przygotowywanie targow, tlumaczenia, dzialam za honorarium na
    zlecenie Zleceniodawcy ale bez mozliwosci skladania podpisywania
    czegokolwiek w imieniu tej firmy)
    Chce wejsc na podatek liniowy, ale US odrzuca to bo widzi we mnie managera.
    Pomozcie co robic?? Jak ich przekonac?

    Balea

  • 2. Data: 2004-02-14 10:46:42
    Temat: Re: Doradca czy menedzer??
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/14/2004 7:24 AM, Welt wrote:

> [...]
    > czegokolwiek w imieniu tej firmy)
    > Chce wejsc na podatek liniowy, ale US odrzuca to bo widzi we mnie managera.

    Zalecam trening na zwierzętach - możesz np. spróbować przekonać krowę na
    pastwisku - po nabraniu wprawy z organem pójdzie łatwiej, ale skutek
    będzie podobny.

    Ostatnio SN, czy inne ważne gremium wykokosiło się z opinią, czy manager
    to "działa osobiście, czy nie".
    Wyszło na to, że nawet jak jest DG, to działa osobiście, więc VAT-u nie
    nalicza; jak naliczy (błednie) to ma zapłacić. Ten kto dostał fakturę,
    odliczyc nie może, jak odliczy, to ma w kły.

    Pewnie kombinują, żebyś miała mniej do odliczenia z kosztów (tak ma
    menago) i problemy z VAT-em.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-02-14 14:45:37
    Od: "Welt" <b...@t...pl>

    "Catbert" <v...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > odliczyc nie może, jak odliczy, to ma w kły.
    >
    > Pewnie kombinują, żebyś miała mniej do odliczenia z kosztów (tak ma

    Menedzer to ktos od kierowania zakladem, lub czescia zakladu ma przy tym
    jakas autonomie i rozszerzona odpowiedzialnosci d stosunku do prawa pracy.
    Problem w tym ze nie ma jednoznacznej prawnej definicji, tylko bierze sie ja
    albo z leksykonu (ja) albo z sufitu (US). Chcialabym trafic na jakies prawo,
    ktore okresla kto to menago, jasne granice kantraktu menago i zwyklego
    doradcy (chocby dla samej przyjemnosci popatrzenia w oczy kierownika, ktoreg
    tesknia za wiedza) Moze przegram ale nie chce sie poddac po pierwszej
    rundzie

    Balea

  • 4. Data: 2004-02-14 17:34:15
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/14/2004 3:45 PM, Welt wrote:

    > "Catbert" <v...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    [...]
> [...]
    > tesknia za wiedza) Moze przegram ale nie chce sie poddac po pierwszej

    Nie poddawaj się, bo jak będzie nas więcej, to ich w końcu wykończymy.

    Poszczególne ustawy (+ ich interpretacje) mogą definiować tą samą
    rzecz/osobę w sposób różny i do tego wzajemnie się wykluczający.

    Mnie pańcia w urzędzie, jak rejestrowałem się jako DG do " managerskich
    usług" to powiedziała, że nie wie, czy cos takiego jest, ale to było
    dawno, ze cztery lata temu.

    Moim zdaniem dla ścisłości najlepiej oprzeć się na PKD (zainwestuj w
    literaturę czy jakiś cd):
    74.12.Z - działalnośc rachunkowo- księgowa
    74.13.Z - badanie rynku i opinii publicznej
    74.14.A - doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej
    74.14.B - zarządzanie i kierowanie w zakresie prowadzenia działalności
    gospodarczej
    74.15.Z - działalnośc związana z zarządzaniem holdingami
    74.40.Z - reklama
    74.50.A - działalnośc związana z pośrednictwem pracy
    74.50.B - działalnośc jednoosobowych podmiotów wynajmujących się do
    pracy (tu chodzi o np. kucharki, piekarzy etc. nie managerów)

    jak rozumiem, Ty zajmujesz się 2, 3, 6 + coś jeszcze - a skarbowy chce
    przypisać do 74.14.B (poz.4 - bo tu mieści się działalnośc osobista na
    podstawie kontraktu - moim zdaniem masz rację - dla urzedników jednak
    liczy się tzw. praktyka (np. prawo powielaczowe) i mogą się zaprzeć.

    Byc może pomogłoby, gdyby w Regonie (GUS - tam masz wymienioną PKD
    główną) nie było 74.14.B, podobnie jak w zgłoszeniu do urzędu czy rejestru.

    pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-02-14 19:00:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004, Catbert wrote:

> [...]
    [...US...]
    >+ Ostatnio SN, czy inne ważne gremium wykokosiło się z opinią, czy manager

    Ale to już przeszłość, stan zeszłoroczny.
    W tym roku działalność "menadżerska" dorobiła się osobnego
    ustępu w artukule wymieniającym rodzaje przychodu i własnych
    zasad rozliczania :]

    >+ Wyszło na to, że nawet jak jest DG, to działa osobiście, więc VAT-u nie
    >+ nalicza;

    To nie problem. Problemem dla "menadżera" są:
    [...]
    >+ Pewnie kombinują, żebyś miała mniej do odliczenia z kosztów (tak ma
    >+ menago)

    ...właśnie.
    AFAIK jedyne co US musi honorować - to klasyfikacja GUS.
    Ale trzeba mieć pisemny (i odpłatny) "papier" klasyfikujący
    daną usługę... może tędy droga ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, bynajmniej nie manager "w rozumieniu ustawy" :))

  • 6. Data: 2004-02-14 22:43:40
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Welt w wiadomości <news:c0lcec$80m$1@nemesis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > jasne granice kantraktu menago i zwyklego doradcy

    IMHO meneżer może dyrygować swoją menażerią, podczas gdy doradca tylko
    karmi lwy.
    Dlaczego fiskus nie chce ich traktować równorzędnie - nie wiem i się
    zapewnie nigdy nie dowiem.

    --
    Olgierd
    "Pojednanie człowieka z samym sobą - najbardziej celna definicja

  • 7. Data: 2004-02-19 13:58:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004, Olgierd wrote:

> [...]
    >+
    >+ IMHO meneżer może dyrygować swoją menażerią, podczas gdy doradca tylko

    Hm... nie wiem czy miałeś się zamiar przyczepić nomenklatury,
    ale "kontraktów menedzerskich" to jest cytat z ustawy :)

    >+ Dlaczego fiskus nie chce ich traktować równorzędnie - nie wiem i się
    >+ zapewnie nigdy nie dowiem.

    Problem w tym że właśnie CHCE.

    pozdrowienia, Gotfryd