eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2004-02-13 22:05:59
    Temat: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "Dawid" <l...@w...pl>

    Witam serdecznie !
    Mam pytanie odnosnie zwrotu sprzetu kupionego przez internet (nówka, kupno z
    firmy/sklepu)

    Czy jest cos takiego ze moge to zwrócic w przeciągu jakiegoś czasu, jak tak
    to jakiego ?
    Kupiłem towar, który jak sie okazalo STRASZNIE nie spełnia moich oczekiwań a
    sklep na maile z pytaniem o zwrot - zamianę milczy...

    Proszę o pomoc
    Dawid



  • 2. Data: 2004-02-13 22:16:51
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "usedom" <u...@p...fm>

    do dziesięciu dni można zwrócić

    informacje na stronie:
    http://www.flashroom.com/forum/recent.php?selorder=l
    as24



  • 3. Data: 2004-02-14 02:23:54
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0jibv$59v$1@atlantis.news.tpi.pl>, usedom wrote:
    > do dziesięciu dni można zwrócić

    Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
    obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.

    --
    Marcin


  • 4. Data: 2004-02-14 10:10:45
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: JFK <j...@o...pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 10:23:54 +0800, Marcin Debowski wrote:


    > Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
    > obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.
    poza powiadomieniem ten czas sie wydluza w tej chwili nie pomne o ile
    ale dosc dramatycznie (chyba 3 miesiace)
    pozdrawiam
    --
    JFK


  • 5. Data: 2004-02-14 11:53:12
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "Dawid" <l...@w...pl>


    Użytkownik "JFK" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2004.02.14.10.10.45.979086@okg.pl...
    > On Sat, 14 Feb 2004 10:23:54 +0800, Marcin Debowski wrote:
    >
    >
    > > Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
    > > obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.
    > poza powiadomieniem ten czas sie wydluza w tej chwili nie pomne o ile
    > ale dosc dramatycznie (chyba 3 miesiace)
    > pozdrawiam


    Dziekuje slicznie !
    Napisze jeszcze 1 maila ...tak dla wszystkiego i rzeby nie byc chamem i jak
    cos to w poniedzialek wysylam...
    Jeszcze tylko 1 pytanie - jak to jest...przeciez mogą nie odebrac przesyłki
    ode mnie a mi sie nie oplaca jechac 700 km w dwie strony rzeby oddac
    osobiscie...
    Zdrówko !



  • 6. Data: 2004-02-14 13:23:49
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c0l28a$gg6$1@atlantis.news.tpi.pl>, Dawid wrote:
    >> > Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
    >> > obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.
    >> poza powiadomieniem ten czas sie wydluza w tej chwili nie pomne o ile
    >> ale dosc dramatycznie (chyba 3 miesiace)
    >> pozdrawiam
    >
    >
    > Dziekuje slicznie !
    > Napisze jeszcze 1 maila ...tak dla wszystkiego i rzeby nie byc chamem i jak
    > cos to w poniedzialek wysylam...
    > Jeszcze tylko 1 pytanie - jak to jest...przeciez mogą nie odebrac przesyłki
    > ode mnie a mi sie nie oplaca jechac 700 km w dwie strony rzeby oddac
    > osobiscie...

    A to już Ciebie nie interesuje - jeśli masz dowód, że wysłałaś, to oni mają
    oddać kasę.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl


  • 7. Data: 2004-02-14 13:29:55
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "ag" <o...@g...pl>


    Użytkownik "Dawid" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c0l28a$gg6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "JFK" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:pan.2004.02.14.10.10.45.979086@okg.pl...
    > > On Sat, 14 Feb 2004 10:23:54 +0800, Marcin Debowski wrote:
    > >
    > >
    > > > Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
    > > > obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.
    > > poza powiadomieniem ten czas sie wydluza w tej chwili nie pomne o ile
    > > ale dosc dramatycznie (chyba 3 miesiace)
    > > pozdrawiam
    >
    >
    > Dziekuje slicznie !
    > Napisze jeszcze 1 maila ...tak dla wszystkiego i rzeby nie byc chamem i
    jak
    > cos to w poniedzialek wysylam...
    > Jeszcze tylko 1 pytanie - jak to jest...przeciez mogą nie odebrac
    przesyłki
    > ode mnie a mi sie nie oplaca jechac 700 km w dwie strony rzeby oddac
    > osobiscie...

    Hmmm.....

    Maili to sobie możesz pisac na tony... a i tak w świetle prawa nic z tego
    nie wyniknie a Tobie przepadnie termin 10 dni - o ile zostałeś w odpowiedni
    sposób o takim terminie powiadomiony.
    Jeśli zostałeś to jedynym sposobem na _skuteczne_ odstapienie od umowy jest
    powiadomienie _na piśmie_ firmy że od umowy odstepujesz - z zastrzeżeniem 10
    dni (liczy się data nadania listu poleconego - list zwykły zazwyczaj w
    takich przypadkach "ginie" po drodze);
    Pozatym kwestia czy przypadkiem nie wyszedłeś poza zarząd zwykły z
    postępowaniem względem danej rzeczy i czy firma nie policzy sobie dodatkowo
    za np. przywrócenie wysłanej rzeczy do stanu sprzed wysyłki - te 10 dni to
    nie tylko bezwzględny termin jaki masz na odstąpienie od umowy - ale tez
    termin w którym się orientujesz czy odstąpienie od umowy Ci sie opłaca -
    przykładowo jeśli masz coś w częściach, np zamek z zestawem do mocowania i
    po umieszczeniu tego zamka w drzwiach możesz dalej odstąpić od umowy ale
    firma z kolei może żadać zwrotu kosztów przywrócenia rzeczy do stanu
    _nowości_ a to może być np. malowanie zarysowanych elementów (np śrubokret
    się ześlizgnął i porysował obudowę), czy wytworzenie nowych (w przypadku gdy
    np. został zarysowany element z anodowanego aluminium, które ponownie już
    nie może zostać "zanodowane" do poprzedniego wyglądu).
    Co do nieodebrania przesyłki - mogą zupełnie spokojnie nieodebrac przesyłki
    jesli doliczyłeś im do kosztów np. pobrania koszty przesyłki a nie samą
    cenę; jest wyraźnie sprecyzowany przypadek w którym koszty przesyłki
    związane z rozwiązaniem umowy leżą po stronie sprzedającego - dotyczy to
    towaru zamiennego który został Ci wysłany za Twoją zgodą ze względu na
    niemożność spełnienia świadczenia o którym była mowa w pierwotnj umowie.

    pozdr
    opyros



  • 8. Data: 2004-02-14 13:51:27
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "ag" <o...@g...pl>


    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnc2s8db.fcg.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .
    > In article <c0l28a$gg6$1@atlantis.news.tpi.pl>, Dawid wrote:
    > >> > Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
    > >> > obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.
    > >> poza powiadomieniem ten czas sie wydluza w tej chwili nie pomne o ile
    > >> ale dosc dramatycznie (chyba 3 miesiace)
    > >> pozdrawiam
    > >
    > >
    > > Dziekuje slicznie !
    > > Napisze jeszcze 1 maila ...tak dla wszystkiego i rzeby nie byc chamem i
    jak
    > > cos to w poniedzialek wysylam...
    > > Jeszcze tylko 1 pytanie - jak to jest...przeciez mogą nie odebrac
    przesyłki
    > > ode mnie a mi sie nie oplaca jechac 700 km w dwie strony rzeby oddac
    > > osobiscie...
    >
    > A to już Ciebie nie interesuje - jeśli masz dowód, że wysłałaś, to oni
    mają
    > oddać kasę.

    chyba że :
    a) wysłał za pobraniem i doliczył do ceny towaru koszty przesyłki - wtedy
    jest kwestia sporna bo nigdzie nie jest napisane że w normalnym trybie mają
    mu zwrócić koszty przesyłki - i tu sprawe może rozzstrzygnąć sąd - chyba ze
    mają w regulaminie napisane np:
    "W razie zwrotu towaru, Klient ponosi koszty przesyłki towarów do i od
    Klienta." - mają prawo tak napisać bo koszt wysyłki nie jest ani ceną ani
    wynagrodzeniem, która musza zwrócić w całości.
    b) wysłał po upływie 10 dni w przypadku gdy o terminie możliwości
    odstąpienia od umowy został prawidłowo poinformowany;

    w takich przypadkach mogą spokojnie nie przyjąć, w przypadku b. uzasadniając
    odpowiednią ustawą; a w przypadku a, dodatkowymi kosztami jakie się będą
    wiązać z ewentualnym dochodzeniem zwrotu opłaty dodatkowej którą sobie
    klient zażyczył za przesyłkę a której oni nie mają obowiązku uiszczać;

    pozdr

    opyros



  • 9. Data: 2004-02-14 14:33:49
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "Dawid" <l...@w...pl>

    To jest akurat sprzet elektroniczny z mozliwością z mojej strony wykasowania
    wszelkich ustawień i przywrócenia do "fabryczej" postaci...
    Za wysyłkę do nich no to juz zaplace...lepiej stracic 15zl niz miec sprzęt
    bezużyteczny wartosci 500...

    Jesli wysle pocztą, zaplace za przesyłkę to powinni mi oddac... tak
    wywnioskowalem z punktu A wypowiedzie mr. ag ....?



  • 10. Data: 2004-02-14 15:34:50
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "ag" <o...@g...pl>


    Użytkownik "Dawid" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c0lbod$5mh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > To jest akurat sprzet elektroniczny z mozliwością z mojej strony
    wykasowania
    > wszelkich ustawień i przywrócenia do "fabryczej" postaci...
    > Za wysyłkę do nich no to juz zaplace...lepiej stracic 15zl niz miec sprzęt
    > bezużyteczny wartosci 500...
    >
    > Jesli wysle pocztą, zaplace za przesyłkę to powinni mi oddac... tak
    > wywnioskowalem z punktu A wypowiedzie mr. ag ....?

    moim skromnym zdaniem tak, powinni;
    co zrobią w rzeczywistości to już inna sprawa - mogą uznać że sprzęt doszedł
    zepsuty, że uszkodziłeś/porysowałeś obudowę, i tysiące innych rzeczy;
    niestety - w przypadku sprzedaży zdalnej ryzyko istnieje po obu stronach;
    sprzedawcy - bo np grupa ludzi którzy go nie lubią może zdestabilizować
    pracę małej firmy wysyłając kilkadziesiąt zamówień i żadając zwotu pieniędzy
    zgodnie z ustawą; z kolei twoje ryzyko jest takie że np rzecz która Ci się
    nie podoba może zostać zupełnie przypadkowo uszkodzona i co ma firma z taką
    rzeczą zrobić ? nie sprzeda jej bo z kolei nastpna osoba będzie taką rzecz
    reklamować, żądać naprawy itp... - i tu tez są koszty np w przypadku gdy
    trzeba by wysłać tą rzecz do producenta celem wymiany np. porysowanej
    obudowy;
    przyczepiłem się do tej obudowy , gdyż właśnie to jest najczęstszą rzeczą w
    przypadku elektroniki, która może ulec uszkodzeniu w trakcie normalnej
    eksploatacji;


    zresztą dla Ciebie najistotniejsze są zapisy w ustawie z dnia 19 września
    2003 r o zmianie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    a szczególnie zmiany art. 7 :

    2) w art. 7:

    a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

    "1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
    podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie
    dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania
    tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.",

    b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

    "3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły,
    ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie
    później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał
    jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
    dokonania przedpłaty.";


    pozdr

    opyros


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1